Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@23:35:02 GMT

سلامت روان سالمندان در فضاهای سبز تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۸۴۳۶

سلامت روان سالمندان در فضاهای سبز تقویت می شود

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، کریس نیل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یورک انگلستان، در این باره می گوید: «ما دریافتیم افراد شرکت کننده مسن در هنگام پیاده روی در فضاهای سبز داخل شهرها از مزایای این مناطق سبز بهره می برند.»

این مطالعه کوچک شامل هشت فرد ۶۵ سال و بالاتر بود که به هنگام پیاده روی یک وسیله پوشیدنی را که فعالیت مغز را به هنگام پیاده روی در محل های شلوغ شهری و فضاهای سبز ثبت می کرد پوشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از شروع پیاده روی با این افراد مصاحبه شد.

شرکت کنندگان در حین پیاده روی و حرکت بین فضاهای شلوغ و فضاهای سبز تغییراتی را در مورد هیجان، تعامل و حتی نومیدی تجربه کردند.

آنها از بودن در فضاهای سبز لذت می بردند و آن را ترجیح می دادند چراکه در این محیط ها آرام تر بودند.

به گفته محققان، فضاهای سبز درون شهرها موجب کاهش استرس ناشی از مناطق شلوغ شهری می شود.

دریافت کننده و انتشار:زهره حاجیان

700700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر