Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حسن روحاني در آستانه انتخابات رياست جمهوري، براي چندمين بار از 4 نوع رادار مختلف رونمايي کرد.

به گزارش مشرق، صبح امروز پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با انتشار خبري اعلام کرد که حجت الاسلام روحاني رئيس جمهور با حضور در نمايشگاه شرکت صنايع الکترونيک شيراز، از 12 پروژه و محصول مهم دفاعي کشور در حوزه‌هاي راداري پدافندي و فرودگاهي رونمايي کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري نامي از اين 12 محصول راداري و پدافندي به ميان نياورده اما تصاوير اين محصولات را منتشر کرده است.
براي اينکه بدانيم رئيس جمهور چه چيزهايي را رونمايي کرده به سايت رياست جمهوري مراجعه کرديم تا تصاوير اين رونمايي‌ها را مشاهده کنيم؛ پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري تصاوير اين محصولات را منتشر کرده که بررسي اين محصولات نکات بسيار جالبي را روشن مي‌کند.
طبق تصوير ذيل که سايت رياست جمهوري منتشر کرده، نشان مي‌دهد که 4 نوع رادار در جريان حضور روحاني رونمايي شده است که هر 4 رادار قبلا توسط روحاني و با وزير دفاع رونمايي شده‌اند.
* تصاوير محصولاتي که امروز با حضور روحاني رونمايي شده را در اين لينک از سايت رياست جمهوري مشاهده کنيد

به ترتيب از راست به چپ: رادار معراج 4، رادار مطلع الفجر 1، رادار آرايه‌فازي جستجو و ردگيري باور 373، رادار ردگيري سامانه موشکي باور 373

روحاني در مراسم رونمايي از رادارها - عکس از خبرگزاري دولت
1- رادار معراج 4
اين رادار براي اولين بار در تاريخ 31 مرداد ماه سال 95 با حضور حسن روحاني و وزير دفاع رونمايي شده بود. اين رادار يکي از رادارهاي متعلق به سامانه موشکي باور 373 است. غير از اين رونمايي، در 1 آبان ماه سال 95 نيز همين رادار با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رونمايي شد و وزارت دفاع نيز رسما رونمايي از اين رادار را اعلام و تصاوير آن را نيز منتشر کرد و حالا براي سومين بار توسط رئيس‌جمهور روحاني شده است.
معراج 4، همان رادار کنترل آتش برد بلند و آرايه فازي سامانه موشکي باور 373 است که حالا با رونمايي امروز، براي سومين بار در دولت روحاني رونمايي مي‌شود.
رادار معراج 4 در مراسم رونمايي اول - 31 مرداد سال 95

رادار معراج 4 (سمت چپ اولين رادار) در مراسم رونمايي دوم - 1 آبان 95

رادار معراج 4 (رادار اول از سمت راست) در مراسم رونمايي سوم - 31 فروردين 96

لينک خبر مربوط به رونمايي اول رادار معراج 4 در سايت وزارت دفاع (کليک کنيد - 31 مرداد 95 )
لينک خبر مربوط به رونمايي دوم رادار معراج 4 در سايت وزارت دفاع (کليک کنيد - 1 آبان 95)
لينک تصاوير مربوط به رونمايي سوم از رادار معراج، در سايت رياست جمهوري (کليک کنيد - 31 فروردين 96)

2- رادار مطلع الفجر 1
يکي ديگر از رادارهايي که امروز رونمايي شده است، رادار مطلع الفجر مي‌باشد. اين رادار که 3 مدل مختلف دارد و هر 3 مدل اين رادار نيز در مقاطع مختلفي رونمايي شده‌اند. نوع سوم و جديدترين مدل اين رادار، "مطلع الفجر 3" نام دارد که در 1 آبان ماه سال 95 با حضور سردار دهقان وزير دفاع رونمايي شده بود.
رادار مطلع الفجر که در ساليان گذشته رونمايي شده بود، حدود 300 کيلومتر برد داشته و با 12 آنتن ياگي، قابليت مراقبت هوايي براي کشف و شناسايي اهداف را داراست.

رادار مطلع الفجر 1 که در ساليان گذشته رونمايي شده بود

رادار مطلع الفجر 1 (دومين رادار از سمت راست) در مراسم رونمايي دوم - 31 فروردين 96

لينک تصاوير مربوط به رونمايي دوم از رادار مطلع الفجر در سايت رياست جمهوري (کليک کنيد - تاريخ خبر: 31 فروردين 96)

3- رادار آرايه‌اي باور 373
يکي ديگر از رادارهايي که امروز رونمايي شده است و در کنار رادارهاي ديگر قرار دارد، يک "رادار آرايه‌اي" است که پيش از اين در مراسم رونمايي از سامانه موشکي باور 373 در تاريخ 31 مرداد ماه سال 1395 و با حضور حسن روحاني رئيس جمهور و وزير دفاع رونمايي شده بود.
اين رادار، يک رادار آرايه‌اي براي جستجو و ردگيري است که اطلاعاتي درباره آن علي‌رغم 2 بار رونمايي، منتشر نشده است.

رادار آرايه‌اي باور 373 در مراسم رونمايي اول - 31 مرداد 95

رادار آرايه‌اي باور 373 (دومين رادار از سمت چپ) در مراسم رونمايي دوم - 31 فروردين 96
لينک خبر مربوط به رونمايي اول از رادار آرايه‌اي در سايت وزارت دفاع (کليک کنيد - تاريخ:31 مرداد 95)
لينک تصاوير مربوط به رونمايي دوم از رادار آرايه‌اي در سايت رياست جمهوري (کليک کنيد - تاريخ: 31 فروردين 96)

4- رادار ردگيري باور 373
چهارمين راداري که امروز توسط حسن روحاني رئيس جمهور رونمايي شده است، يک رادار آرايه فازي است که پيش از اين 2 بار رونمايي شده و حالا براي سومين بار رونمايي شده است.
اين رادار، براي اولين بار در جريان بازديد علي لاريجاني از نمايشگاه دستاوردهاي وزارت دفاع رونمايي غيرسمي شد و شبکه خبر سيما هم فيلم بازديد رئيس مجلس از اين رادار و موشک باور 373 را پخش کرد.
دومين بار هم، همين رادار در مراسم رونمايي از سامانه موشکي باور 373 توسط حسن روحاني رئيس جمهور در تاريخ 31 مرداد ماه سال 95 رونمايي شد.
رادار ردگيري باور 3737 - رونمايي اول

رادار ردگيري باور 373 در مراسم رونمايي سوم - 31 فرودين 96

لينک اطلاعات مربوط به رونمايي اول از رادار ردگيري باور 373 (کليک کنيد)
لينک خبر مربوط به رونمايي دوم از رادار ردگيري باور 373 در سايت وزارت دفاع (کليک کنيد - تاريخ خبر:31 مرداد 95 )
لينک خبر مربوط به رونمايي سوم از رادار ردگيري باور 373 در سايت رياست جمهوري (کليک کنيد - تاريخ خبر: 31 فروردين 96 )
پيشتر نيز، افتتاح دوباره برخي پروژه‌ها از سوي اعضاي کابينه و حسن روحاني رئيس 69 ساله دولت يازدهم، واکنش‌هايي را درپي داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد