Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو مطالعه جدید ازعواقب منفی نابرابری درآمدی در جامعه پرده بر می‌دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از IFL، نتایج یکی از این مطالعات نشان می‌دهد افردی که در شرایط نابرابر کار می‌کنند به احتمال بیشتر رفتارهای پرخطر از خود نشان می‌دهند. بنابر نتایج مطالعه دیگر بین نابرابری و انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای همبستگی معناداری به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشخص نیست که آیا همان انگیزه‌هایی که باعث می‌شود افراد رفتارهای پرخطر داشته باشند، انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد یا نه. اما هر دو مطالعه نشان می‌دهد جامعه‌ای که با عدم توزان ثروت مواجه است می‌تواند از منظر زیست‌محیطی نیز به افرادش آسیب برساند.

عدم برابری ثروت و درآمد در بسیاری از کشورهای جهان به چشم می‌خورد و عواقب بسیار زیادی دارد از جمله افزایش جرایم و وضعیت سلامت پایین‌تر. اما تا به حال در خصوص وجود ارتباط بین این دو عامل شناخت بسیار اندکی وجود داشت.

در یکی از این دو مطالعه محققان دانشگاه کارولینای شمالی به بررسی احتمال خطرپذیری افراد در شرایطی که با سایر افراد جامعه احساس نابرابری می‌کنند پرداختند. این مطالعه توانست به حل معمایی که در تحقیقات قبلی به چشم می‌خورد کمک کند. وقتی به مطالعه فقر می‌پردازیم مشخص می‌شود که افراد فقیر بیشتر از ریسک نفرت دارند چرا که نمی‌توانند تحمل کنند همه داشته‌های خود را از دست بدهند. با این حال افرادی که فقیرتر هستند با احتمال بیشتر به رفتارهای پرخطر دست می‌زنند.

براساس این مطالعه احساس نیاز نه تنها تحت تاثیر منابع بلکه تحت تاثیر عوامل ذهنی و مقایسه نسبی نیز هست و بنابراین در شرایط نابرابر، فرد با درآمد متوسط که با افراد بسیار ثروتمند و بسیار فقیر احاطه شده نسبت به زمانی که همین فرد در جامعه‌ای زندگی کند که سایر افراد تفاوت چندانی با او ندارند، بیشتر حس می‌کند درآمدش ناکافی است.

در مطالعه‌ای دیگر که در مجله Ecological Economics به چاپ رسیده محققان دانشگاه بوستون وضعیت درآمد هر یک از ایالات آمریکا و میزان انتشار کربن آن‌ها را در طول یک دوره 15 ساله با هم مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند که ضریب GINI که برای اندازه گیری برابری درآمد به کار می‌رود ارتباطی با انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارد. از سوی دیگر هر چه سهم درآمد ایالتی که در دست 10 درصد بالای جامعه است بیشتر باشد، آن ایالت آسیب‌های بیشتری به اقلیم وارد می‌کند.

محققان نشان دادند که دو دلیل برای این پدیده وجود دارد. اول این که متمرکز بودن درآمد منجر به متمرکز شدن قدرت سیاسی در بخشی در جامعه می‌شود و این افراد می‌توانند مانع از تصویب قوانین مربوط به انتشار کربن شوند. دوما انتشار آلاینده کربنی در بین مصرف کنندگانی که درآمد بالا دارند بسیار نامتناجنس است.

این مطالعه نشان می‌دهد که حتی اگر صنایع آلاینده به فعالیت‌های آلاینده خود ادامه دهند، بازتوزیع ثروت از افراد غنی به افراد فقیر مانع از انتشار میلیون‌ها تن گاز گلخانه‌ای می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند

 

سکه‌هایی که بازدیدکنندگان برای برآورده شدن آرزوها، یافتن عشق زندگی، سلامتی و بازگشت به فواره تروی در روم (رم) می اندازند، به زندگی افرادی کمک می‌کند که هرگز آنها را ندیده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از فرانس 24، صدها سال است که براساس یک آئین سنتی بازدیدکنندگان و گردشگران برای برآورده شدن آرزوی خود سکه هایی را به فواره و آبنمای تروی رم می اندازند.

امروزه سکه ها هر چند روز یک بار برای یک سازمان خیریه جمع آوری شده و برای تامین مالی یک بانک غذا و پروژه های رفاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سال 2022 خیریه کاریتاس حدود 1.5 میلیون دلار را از فواره تروی جمع کرد و این مبلغ در سال 2023 کمی بیشتر شد. بخشی از این مبالغ باعث باز شدن چند سوپرمارکت برای افراد نیازمند در رم شده است.

سکه ها پس از جمع آوری از سوی کارکنان با سشوار و دستگاه‌های دیگر خشک، دسته بندی و شمارش می‌شود.

روی تابلوهای اطراف فواره و آبنما نوشته شده که این سکه ها صرف امور خیریه می شوند. این نوشته بسیاری از گردشگران در کنار این سازه تاریخی دوران باروک را خوشحال می کند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای سکه‌ای که رهبران جهان در آب انداختند (فیلم) جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی رم 180 سال قبل (+عکس)

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد