Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:44:10 GMT

۱۰ کتاب آموزش شهروندی در اهواز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۱۰۹۶

۱۰ کتاب آموزش شهروندی در اهواز رونمایی شد

امیر آهن‌جان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: با حضور استاندار خوزستان از 10 عنوان از کتاب و محصولات آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز رونمایی شد.

وی افزود: این برنامه در حاشیه برگزاری نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته در غرفه شهرداری اهواز انجام شد که تنی چند از معاونان استاندار خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز بیان کرد: این محصولات شامل 9 عنوان کتاب اتوبوس با عناوین رازهای یک سفر درون شهری، اندر آداب میهمانی، فضای سبز را قورت نده، فرسوده بودن یا نبودن مسئله این است، مردان مصرفی/زنان افراطی، سر سفره ننه بابا، رد شدگان، عیادت تون درد نکنه، خشم تون بی بلا هستند.

وی در ادامه به محصول دیگر منتشر شده از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: این محصول نیز یک کتاب با نام بشناسیم و بسازیم است که منتشر شد.

آهن‌جان خاطرنشان کرد: کتاب بشناسیم و بسازیم در تیراژ 10 هزار جلد از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز انتشار یافت که با حضور استاندار خوزستان رونمایی شد.

وی اضافه کرد: این محصولات چاپی به همت مدیریت آموزش شهروندی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز تهیه و به چاپ رسیده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز گفت: همچنین اجتماع بزرگ زینبیون به مناسبت رحلت جانسوز حضرت زینب کبری(س) با حضور عاشقان ولایت در محل سالن ورزشی راه آهن اهواز برگزار شد.

انتصاب مدیرکل مدیریت بحران خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان منصوب شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در حکمی کیامرث حاجی‌زاده را به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری منصوب کرد که این حکم به وی ابلاغ شد.

انتصاب رئیس امور ورزش نفت‌ و گاز آغاجاری

سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت ‌و گاز آغاجاری، طی حکمی سید فریدون تقوی‌مقدم را به عنوان رئیس امور ورزش این شرکت منصوب کرد.

سید فریدون تقوی‌مقدم متولد سال 1350، دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی و 27 سال سابقه در شرکت نفت‌وگاز آغاجاری است.

وی سابقه حضور در تیم فوتبال شاهین امیدیه را در کارنامه ورزشی خود دارد و در تمامی رده‌های سنی برای تیم فوتبال کارکنان نفت و گاز امیدیه بازی کرده است.

برد فولاد خوزستان در لیگ برتر امید

هفته بیست‌ویکم مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور در شهرهای مختلف برگزار شد و با نتایجی که رقم خورد، تیم فولاد عنوان دوم را تصاحب کرد و تیم‌های شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان راهی دسته پایین‌تر شدند.

تیم امیدهای فولاد خوزستان در اهواز با نتیجه سه بر یک مقابل سپاهان اصفهان به برتری رسید و میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

یک انتصاب در استانداری خوزستان

مشاور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در امور آموزش و برنامه‌ریزی منصوب شد.

طی حکمی از سوی علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، فاضل خمیسی به عنوان مشاور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان،در امور آموزش و برنامه‌ریزی منصوب شد.

دستگیری قاتل و سارق مسلح در شوش

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری قاتل و سارق مسلح خودرو در شهرستان شوش خبر داد.

سید محمد صالحی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام خودرو که منجر به قتل راننده آن در شهرستان شوش شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی با بررسی سرنخ های بجا مانده و انجام اقدامات تخصصی یک متهم به هویت ه – ح را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه خودروی سواری پراید سرقتی، یک قبضه اسلحه کلت به همراه سه تیغه خشاب و چهار فشنگ غیر مجاز کشف شد.

وی اضافه کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به پنج فقره سرقت مسلحانه خودرو و قتل یک نفر در این رابطه، گفت: حین سرقت دستگاه خودرو پژو 405 راننده آن مقاومت کرد که با شلیک به پای آن و حضور ماموران پلیس راه از محل متواری شدم.

صالحی گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

قرائت زیارت آل یاسین در اهواز

با حضور اقشار مختلف مردم زیارت آل‌ یاسین توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقعه متبرکه علی‌ بن مهزیار اهوازی قرائت می‌شود.

این آیین روز جمعه یکم اردیبهشت ماه در آستانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام موسی کاظم علیه السلام هفتمین امام شیعیان انجام خواهد شد.

شهرآورد خوزستان در لیگ برتر امید

دیدارهای هفته بیست ‌و یکم لیگ برتر امیدهای کشور برگزار شد که نفت آبادن و نفت اهواز با هم دیدار کردند.

در این دیدار نفت آبادان با نتیجه 2 بر یک همنام اهوازی خود را شکست داد و سه امتیاز بازی را به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود

در حالی که ستاد مدیریت بحران در استان خوزستان وجود دارد، اما هربار که اتفاق بحرانی رخ می‌دهد با تصمیم‌گیری‌های دیرهنگام، یک بحران جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مدارس استان خوزستان در شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی و کارون امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت_ به علت آلودگی شدید هوا تعطیل شد و ادارات نیز با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کردند، اما این تعطیلی به قدری دیر اعلام شد که کارمندان به محل کار مراجعه کرده بودند و دانش‌آموزان نیز در مسیر مدارس بودند و همین این امر باعث ایجاد نگرانی برای والدین و ایجاد بحران در خلال بحران دیگر شد.

امروزه شرایط به نحوی است که بسیاری از مشکلات همچون سیل، طوفان و گردو خاک از قبل پیش‌بینی می‌شود و شدت آن نیز تعیین می‌شود، در خوزستان اما انگار اینگونه نیست چراکه تا زمانی که شرایط به بدترین حالت ممکن نرسد هیچ‌گونه تصمیم‌گیری صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب گلایه شهروندان شده است.

طی چند ماه اخیر اتفاقات بحرانی در خوزستان از جمله آب‌گرفتگی شدید معابر اهواز و بندر امام خمینی (ره) و آلودگی هوا چندین مرتبه موجب تعطیلی مدارس شد، اما آنچه که در این خصوص به شدت مورد انتقاد است تصمیمات لحظه آخری مدیران مربوطه است، به نحوی که دانش آموزان در کوچه‌ها سرگردان می‌شوند و والدین استرس و نگرانی بازگشت آن‌ها به خانه را دارند.

در بارندگی سال گذشته در حالی که خیابان‌های اهواز مملو از آب بود و تردد به سختی انجام می‌شد، مدارس زمانی تعطیل شد که سرویس‌های مدارس و دانش‌آموزان در حال حرکت به سمت مدارس بودند، در تعطیلی‌ها به علت آلودگی هوا نیز همین رویه تکرار شد و به این ترتیب و با وجود پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع گرد و خاک و قرار گرفتن وضعیت هوای اهواز از شب گذشته در حالت خطرناک، بازهم تصمیم گیری صورت نگرفت تا زمانی که هم کارمندان و هم دانش‌آموزان به سمت محل کار و مدرسه در حرکت بودند.

مهدیه خسروی یکی از اولیایی که شاغل نیز هست به خبرنگار ایمنا می‌گوید: من و همسرم هر دو شاغل هستیم، وقتی هوا آلوده یا شرایط بحرانی است لحظه به لحظه اخبار را چک می‌کنم تا بتوانم برای فرزند کلاس اولی خود برنامه‌ریزی کنم، اما هر بار باید با استرس و اضطراب صبح زود به خانه‌ی اقوام بروم تا از فرزندم تا زمان بازگشتن از محل کار نگهداری کنند، من به عنوان یک شخص عادی از شب گذشته متوجه آلودگی شدید هوا شدم، این سوال را دارم که مسئولان با چه دلیلی دیر تصمیم می‌گیرند.

نازنین مرادی یکی دیگر شهروندان اهواز اظهار می‌کند: من مشکل تنفسی دارم در و این وضعیت آلودگی هوا به شدت برای من خطرناک است، اما باید به محل کار خود می‌رفتم در حالی که شروع ساعت اداری ۷ صبح است، خبر تأخیر در بازگشایی ادارات ۷:۱۶ می‌رسد، وقتی ما از هفت صبح در محل کار حضور داریم؛ مگر می‌شود که به خانه برگردیم، وقتی مسئولان خوزستان به فکر مردم نیستند چگونه از دیگران انتظار می‌رود.

وی می‌گوید: یکی از همکاران ما در حالی که در مسیر اداره بود که متوجه تعطیلی مدارس شد و میانه راه برای اینکه دختر خود را به مدرسه فرستاده بود از سرویس پیاده می‌شود و با استرس باز می‌گردد، این وضعیت برای ما نگران کننده است.

آلودگی هوای امروز اهواز به نحوی بود که از شب قبل امکان تصمیم‌گیری وجود داشت، اما با سوءمدیریت، آرامش از خانواده‌ها برای ساعاتی گرفته شد، چراکه والدین در مسیر محل کار بودند که خبر تعطیلی مدارس و بعد از آن خبر تأخیر در بازگشایی مدارس اعلام شد؛ داستان به همین‌جا ختم نشد خبر تعطیلی چندین بار اصلاح و تکمیل شد به نحوی که ابتدا مدارس شهرهای اهواز باوی و کارون در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل شد و پس از آن بازگشایی ادارات با تأخیر دوساعته اعلام و دقایقی بعد مدارس و ادارات حمیدیه اضافه شد.

در نهایت و با اصلاح خبر، تنها مدارس صبح تعطیل و تصمیم‌گیری در خصوص مدارس شیفت بعدازظهر به بعد موکول شد. این چنین اطلاع‌رسانی را به هیچ وجه نمی‌توان در کنترل شرایط بحرانی مؤثر دانست، برعکس این نحوه تصمیم‌گیری ایجاد بحران در بحران است؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استان خوزستان با کمی دقت و مدیریت بیشتر در راستای ایجاد آرامش برای شهر و شهروندان خود تلاش کنند.

کد خبر 748994

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز