Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:35:10 GMT

مشهد میزبان شهردارانی از 22 کشور جهان می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۱۱۹۵

مشهد میزبان شهردارانی از 22 کشور جهان می شود

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد2017 از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام از 22 کشور اسلامی در مشهد‌الرضا علیه السلام، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛سید رحمان میرزائیان با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: ستاد شهری مشهد 2017 در راستای اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده به ریاست شهردار مشهد تشکیل شد که در طی دو سال اخیر با همکاری شورای شهر مشهد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر آن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این برنامه‌ها براساس شاخصه‌های سازمان آیسسکو اولویت بندی و اجرا شده است؛ همچنین، باید به این مهم توجه داشت که رویکرد شهرداری در اجرای این برنامه‌ها مقطعی نبوده بلکه اجرای این برنامه‌هادر راستای دستیابی به برنامه‌های تصویب شده و معرفی شهر مشهد به سایر مردمان شهرهای دیگر است.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 گفت: برای انجام هرچه بهتر برنامه‌های مشهد 2017 براساس چارت ارسالی شورای ملی 4 دستگاه موظف هستند که این برنامه‌ها هماهنگی‌ها و اقدامات لازمه را انجام دهند که یکی از آن‌ها شهرداری مشهد مقدس است.

میرزائیان گفت: رشد توسعه گردشگری و زیرساخت‌های ارتباطی در جهت اجرای برنامه های فرهنگی تبئین شده است.

وی گفت: اجلاس شبیه‌سازی جوانان کشورهای اسلامی، راه ابریشم، ساماندهی سیما و منظر شهری و باغ راه زیارت، پارک دانش با موضوع مفاخر مشهد، توسعه پارک مینیاتوری و بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری مشهد در سال 2017 است.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام از تاریخ 5 الی 7 اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این اجلاس با هدف پیدا کردن راهکارهایی برای تعامل بیشتر مابین شهرداری‌های جهان اسلام برگزار خواهد شد.

میرزائیان بیان کرد: مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند به دلیل مسلمان بودن خویش باید یکسری الزامات و بایدها و نبایدهایی را رعایت کنند که این مهم جزء وظایف شهرداری‌های جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام معرفی و ویژگی‌های شهر اسلامی است، بیان کرد: تاکنون 34 شهر و 22 کشور برای حضور در این اجلاس آمادگی کرده‌‎اند که این کشورها از قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا بوده و کشور روسیه به عنوان ناظر (OAc) در این اجلاس حضور خواهد داشت.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برنامه‌های در نظر گرفته شده اجلاس شهرداران جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روز نخست اجلاس مراسم افتتاحیه با حضور مسئولین شهری و استانی برگزار خواهد شد،؛ همچنین در روز پایانی مهمانان این اجلاس از مراکز قدیمی مشهد بازدیدهایی خواهند داشت.

میرزائیان گفت: علاوه بر برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام، کنفرانس برنامه‌ریزی شهری در قالب مشهد 2017 به همت مرکز پژوهش‌های شورای شهر و دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد که مهمانان بین‌المللی آن مراسم در این کنگره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود