Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیشب(پنجشنبه شب) اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت انجام می‌گیرد، انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان می‌توانست مهلت 5 روزه احراز صلاحیت داوطلبین را تا پنجم اردیبهشت تمدید کند اما گویا اعضای شورای نگهبان نیازی به این تمدید ندیدند و در جلسه دیشب اسامی احراز صلاحیت شدگان را اعلام کردند.


محمد علی پور مختار، نماینده بهار و کبودر اهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره رای نهایی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت 6 تن ازکاندیداهای ثبت نام شده در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار کرد: من به این رای احترام گذاشته و تمکین می‌کنم.

وی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان برای همگان شناخته شده است و طبیعتا کسی هم که خود را ملتزم به قانون اساسی می داند باید به رای این شورا احترام گذاشته و آن را بپذیرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رای شورای نگهبان را برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات حتما باید پذیرا باشیم و بنا به هردلیل و مصلحتی که این 6 نفر انتخاب شده اند اینها هم از نظر ما دارای صلاحیت‌های عمومی هستند.

پورمختار افزود: درادامه کار به سمت بررسی توانمندی‌های این 6 نفر می رود که صلاحیت‌های تخصصی و عملکرد‌هایی در گذشته داشته‌اند و حتما این موارد بتواند مد نظر ما برای پیگیری و رای دادن به هرکدام از اینها باشد.
میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از یزد، احسان خواجه رضایی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۷۴ نفر در سطح استان یزد برای دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از افراد ثبت‌نام شده ۹ هزار و ۲۹۱ نفر در سطح استان به تائید نهایی رسیده و برای ۴ هزار و ۲۱۷ متقاضی نیز طی سه مرحله قرعه‌کشی با حضور مردم و متقاضیان انجام‌شده و شماره قطعه زمین برای آن‌ها پیامک شده است؛ با تعدادی از این افراد قرارداد منعقدشده و مابقی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: طرح جوانی جمعیت در دو قالب خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال و خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد آنان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، کارسازی می‌شود.

خواجه رضایی ادامه داد: ۴ هزار و ۳۷ نفر از متقاضیان ثبت‌نام در سطح استان یزد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال بوده‌اند که ۲ هزار و ۶۹۰ نفر از آن‌ها به تائید نهایی رسیده‌اند.

وی گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۳۷ نفر از متقاضیان ثبت‌نام در سطح استان یزد دارای فرزند سوم به بعد که از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند، هستند که ۶ هزار و ۶۹۰ نفر از آن‌ها به تائید نهایی رسیده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۶ متقاضی به تائید نهایی رسیده‌اند که هنوز قرعه‌کشی برای آن‌ها انجام نشده است؛ برای این افراد، به‌محض تأمین زمین و به‌تدریج در سالجاری قرعه‌کشی قطعات برگزار خواهد شد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229937 برچسب‌ها استان یزد زمین مسکن ملی قیمت مسکن بازار مسکن

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌اند
  • آیت‌الله جنتی: بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • اهتمام به تحقق راهبرد‌های چهارگانه تعیین شده رهبر انقلاب
  • مواجهه غرب با دانشگاهیان معترض نمایش بی‌اعتباری ادعاهایشان است
  • بیداری جوانان غربی و انزجار آن‌ها از اسراییل قابل پیش‌بینی بود
  • پیکربندی دستگاه‌های احراز هویت شهرستان گنبدکاووس آغاز شد
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی