Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@12:01:26 GMT

هرگونه پرداخت یارانه نقدی باید براساس مصوبه مجلس باشد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۳۶۳۷

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها درباره افزایش میزان یارانه های نقدی، گفت:افزایش یارانه های نقدی و طرح چنین مباحثی در کشور غیرکارشناسی بوده و مبنای اقتصادی ندارد، همانند اینکه یک فرد بگوید که بنده در یک ساعت 50 عمل جراحی انجام می دهم،که هیچ گونه مبنای علمی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه هرگونه برداشت و پرداخت وجه و یارانه باید براساس قانون باشد و این قانون را مجلس تصویب می کند،افزود: در حال حاضر آنچه که به عنوان یارانه نقدی پرداخت می شود براساس قانون بوده و هیچ رییس جمهوری نمی تواند تصمیم بگیرد، که به مردم مبلغی پرداخت شود یا نشود.

دولت در پرداخت همین مبلغ یارانه دچار مشکل شده است

پورابراهیمی ادامه داد:دولت مجری است و برای کشور تصمیم نمی گیرد،لذا حوزه تصمیم گیری دولت نیز در چارچوب قانون است.

یک و نیم برابر بودجه عمرانی کشور یارانه پرداخت می شود

وی با بیان اینکه براساس گزارش های ارائه شده ازسوی دولتمردان دولت در پرداخت همین مبلغ یارانه دچار مشکل شده و پرداختی ها دولت را با چالش مواجه کرده است،یادآور شد:سالانه یک و نیم برابر بودجه عمرانی کشور یارانه پرداخت می شود ، لذا توزیع پول در بین مردم سبب شده اساس حرکت اقتصادی کشور دچار چالش شود،

پورابراهیمی افزود: اگر حرکت اقتصادی براساس رویکرد سیاست تجهیز منابع تغییر کند، تجهیز منابع سبب انتفاع چندبرابری و غیرمستقیم مردم می شود.

عده ای از پرداخت مستقیم برای تحت تاثیر قرار دادن مردم استفاده می کنند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ظاهر عده ای از پرداخت مستقیم برای تحت تاثیر قرار دادن مردم استفاده می کنند،تصریح کرد:خانواده هایی که تحلیل اقتصادی دارند، متوجه می شوند که پرداخت مستقیم سبب تحت تاثیر قرار گرفتن منافع ملی جامعه می شود، همانند اینکه 50 هزار تومان به یک فرد دهند، اما وی را از منافع 100 هزار تومانی محروم کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود

داود منظور، اظهار داشت: امسال ۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری به بخش کشاورزی یارانه خواهیم داد.

به گزارش دانشجو، وی افزود: ان شاءالله با مجموع تدابیر دولت بتوانیم برای مردم سفره بهتر، ارزانتر و و مطمئن‌تر فراهم کنیم هر چند به حق انتظارات بیش از این‌ها است.

منظور بیان کرد: ۷۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب هدفمندی یارانه‌ها مستقیما به مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: هزینه پرداخت یارانه نقدی که بخش بزرگی از جامعه آن را دریافت می‌کنند؛ سالانه ۳۳۰ همت است.

منظور گفت: کمک‌هزینه‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود که ماهانه ۵ همت در این قالب پرداخت می‌شود. سال گذشته مسمتری کمیته امداد و بهزیستی دریافت می‌کردند ۴۰درصد رشد کرد و امسال ۳۰درصد رشد پیدا می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: هدف کالابرگ این است که مردم نوسانات قیمت ۱۱ قلم کالای مصرفی مهم را عملا حس نکنند و این کالا‌ها با قیمت ۱۴۰۱ به ۷ دهک تخصیص داده می‌شود. ۲۰۰ همت برای خرید تضمینی گندم و یارانه ارد و نان در نظر گرفته شده است.

منظور، افزود: همچنین پیشبینی شده ۸۵همت فقط یارانه دارو پرداخت خواهد شد. در بخش نهاده‌ها امسال ۶ همت یارانه کود و بذر داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند