Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق ماده 66 قانون انتخابات؛ از هم اکنون آغاز فعاليت تبليغات انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري بلامانع است.
به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري آريا، علي اصغر احمدي افزود: طبق ماده 66 قانون انتخابات، فعاليت انتخاباتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از تاريخ اعلام اسامي نامزدهاي احراز صلاحيت شده، رسما آغاز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: از هم اکنون آغاز تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در چهارچوب قانون بلامانع است.
احمدي تصريح کرد: فرصت تبليغات انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري تا 24 ساعت قبل از انتخابات يعني 27 ارديبهشت ماه است.
بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري از 27 فروردين در شوراي نگهبان آغاز و شامگاه پنجشنبه پس از پنج روز به اتمام رسيد.
ضمناً به استناد ماده 66 قانون ياد شده، فعاليت هاي انتخاباتي نامزدها از تاريخ انتشار آگهي رسماً آغاز و 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأي در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 28 ارديبهشت 96 خاتمه مي پذيرد.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي و ميان دوره اي مجلس دهم روز جمعه 29 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.

6 نامزد احراز صلاحيت شده
شوراي نگهبان اسامي نامزدهاي احزار صلاحيت شده را به وزارت کشور اعلام کرد و ستاد انتخابات کشور نيز با صدور اطلاعيه اي اسامي 6 نامزد احراز صلاحيت شده را به شرح زير اعلام کرد:
1- سيد مصطفي آقا ميرسليم فرزند سيدجلال
2- اسحاق جهانگيري کوشايي فرزند حسن
3- حسن روحاني فرزند اسدالله
4- سيد ابراهيم رئيسي ساداتي فرزند سعيد
5- محمدباقر قاليباف فرزند حسين
6- سيد مصطفي هاشمي طبا فرزند سيد ابوالقاسم

«مصطفي ميرسليم»
سيدمصطفي ميرسليم رئيس شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و هيأت علمي دانشگاه است و يکي از کساني است که در ساعات آغازين انتخابات دوره دوازدهم رياست جمهوري نسبت به ثبت‌نام کرد.
سيدمصطفي ميرسليم رئيس شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و هيأت علمي دانشگاه است و يکي از کساني است که در ساعات آغازين انتخابات دوره دوازدهم رياست جمهوري نسبت به ثبت‌نام خود در اين مسند اقدام کرد. با توجه به تاييد صلاحيت وي در شوراي نگهبان به بررسي سوابق و زندگينامه ميرسليم پرداختيم که در ادامه قابل مشاهده است.

زندگينامه
سيدمصطفي ميرسليم، در خرداد ماه سال 1326 در يک خانواده مذهبي در تهران متولد شد. دوران کودکي، نوجواني و همچنين تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در تهران گذراند. وي در سال 1349 ازدواج کرد و ماحصل اين ازدواج دو فرزند دختر و يک پسر است. ميرسليم در سال 1344 از دبيرستان البرز با اخذ ديپلم رياضي فارغ‌التحصيل و براي ادامه تحصيل عازم فرانسه شد. در سال 1350 موفق به اخذ فوق ليسانس مکانيک از دانشگاه بوآتيه شد و در سال 1351 از مدرسه عالي نفت و موتور پاريس تخصص مهندسي موتورهاي درون سوز را کسب کرد.

سوابق اجرايي
مدير بهره‌برداري شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه 1354 تا 1357
معاون سياسي اجتماعي وزير کشور 1358 تا 1361
مسئول برگزاري اولين دوره انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي
سرپرست شهرباني جمهوري اسلامي 1358 تا 1359
قائم مقام وزير کشور 1360
سرپرست نهاد رياست جمهوري در دوران رياست جمهوري آيت‌الله العظمي خامنه‌اي 1361 تا 1368
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي 1372 تا 1376
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي 1372 تا 1375
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام از 1375 تاکنون
رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي ايران از 1368 تاکنون
رئيس هيأت مديره شرکت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو از 1376 تاکنون
عضو شوراي تقويم موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران از ابتداي تأسيس تاکنون

بخشي از فعاليت‌هاي سياسي وي به شرح ذيل است:
سيدمصطفي ميرسليم در دوران تحصيل در خارج از کشور فعاليت‌هاي سياسي و مذهبي خود را با همکاري جمعي از مسلمانان در فرانسه آغاز نمود.
عضو موسس گروه سياسي پوياي توحيد در سال 1354
جانباز انقلاب 16 شهريور سال 1357
عضو موسس و هيأت دبيران جامعه اسلامي دانشگاهيان 1357
عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي 1372 تاکنون
رئيس شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي

سوابق مطالعاتي و پژوهشي
فعاليت در شرکت صنايع مکانيک آلزاس فرانسه تا سال 1354
عضو هيأت علمي دانشگاه پلي تکنيک تهران (اميرکبير) از سال 1354 تاکنون
انتشار بيش از 50 مقاله علمي با نمايه بين‌المللي
تعدادي از تأليفات وي به شرح ذيل است:
موتور درون‌سوز1368
دعوت يار 1382
درآمدي بر سياست‌گذاري 1380
دانش و فناوري موتور ملي پايه گاز 1387

مصطفي هاشمي‌طبا
مصطفي هاشمي‌طبا، وزير صنايع در دولت‌هاي محمدجواد باهنر و رييس سازمان تربيت بدني در دولت دوم هاشمي رفسنجاني و دولت اول اصلاحات بوده‌ و پست‌هاي مختلفي را تجربه کرده است.
"مصطفي هاشمي طبا" يکي از کانديداهاي رياست جمهوري است که توسط شوراي نگهبان براي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، تأييد صلاحيت شد.
"سيد مصطفي هاشمي طبا" از سياستمداران قديمي ايراني است که در پست هاي گوناگوني از زمان رياست جمهوري محمد رجايي و دولت هاي پس از آن در حال خدمت رساني بوده است.
سيد مصطفي هاشمي طبا ، وزير صنايع در دولت‌هاي محمدجواد باهنر و رييس سازمان تربيت بدني در دولت دوم هاشمي رفسنجاني (1372-1376) و دولت اول اصلاحات (1376-1380) بوده‌است. مصطفي هاشمي طبا همچنين مدتي رييس کميته ملي المپيک جمهوري اسلامي ايران بود.
وي در فروردين 1393، طي حکمي از سوي محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان وي را به عنوان مشاور خود در امور زيربنايي، سرمايه‌گذاري و توسعه زير ساخت‌هاي ورزش کشور معرفي کرد.
مصطفي هاشمي طبا در هشتمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران (خرداد 1380) از رقباي رئيس جمهور اول دولت اصلاحات بود؛ مصطفي هاشمي طبا کانديداي جرياني بود که امروز به نام کارگزاران شناخته مي‌شود.
وي پيش از اين در هشتمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز شرکت کرده بود و از مجموع ده نفر نامزد تاييد صلاحيت شده پس از اخذ راي با کسب 28090 راي آخرين نفر شد.


سيدابراهيم رئيسي
زندگينامه حجت‌الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسي
تولد و خانواده
سيد ابراهيم رئيسي در سال 1339 هجري شمسي در خانواده‌اي روحاني در محله نوغان مشهد مقدس ديده به جهان گشود. پدرش از روحانيون مشهد و جدّ مادري اش هم روحاني بود. ايشان از سادات حسيني (ع) است و نسب‌اش از هر دو سو به امام زين العابدين، علي ابن الحسين عليهماالسلام مي‌رسد. ايشان پنج ساله بود که پدر بزرگوارش به رحمت ايزدي پيوست.

تحصيلات
پس از پايان تحصيلات ابتدايي در مدرسه جواديه، طريق پدر را در پيش گرفت و وارد عرصه طلبگي و دروس حوزوي شد. ابتدا وارد مدرسه نواب شد و مدت کوتاهي در آنجا به تحصيل پرداخت و سپس براي گذراندن مقدمات شامل ادبيات، منطق، معاني و بيان به مدرسه علميه آيت‌الله موسوي‌نژاد رفت.
ايشان بنابر تأکيد و سنت آيت‌الله موسوي‌نژاد، در همان اوان طلبگي و از سال سوم، تدريس به طلبه هاي تازه وارد را آغاز کرد. تحصيل ايشان در مدرسه آيت الله موسوي نژاد تا سال 1354 ادامه يافت تا آنکه در اين سال، به توصيه برادر بزرگ خود، تصميم گرفت براي ادامه تحصيلات به شهر مقدس قم برود.
در زمان ورود او به قم، مدارس فيضيه و دارالشفاء با اجبار طاغوت فعاليت نداشتند، و از اين‌رو وارد مدرسه آيت‌الله بروجردي شد. ايشان علاوه بر تحصيل در مدرسه آيت‌الله بروجردي، مدتي هم تحت مديريت آيت‌الله پسنديده، در مدرسه اي که به‌طور رسمي زير نظر دفتر امام(ره) که آن زمان مسئوليتش با اخوي ايشان بود اداره مي‌شد، درس خواند.
حجت الاسلام رئيسي در اين مرحله کتاب اصول الفقه را نزد آيت الله مروي، لمعتين را محضر آيت‌الله فاضل هرندي، رسائل را نزد آيت‌الله موسوي تهراني، مکاسب محرمه را خدمت آيت الله دوزدوزاني، مکاسب بيع را محضر آيت‌الله خزعلي، خيارات مکاسب را نزد آيت الله ستوده و آيت‌الله طاهري خرم‌آبادي و کفايه را خدمت آيت‌الله سيد علي محقق داماد، فرا گرفت.
اما اغتنام او از فضاي علمي قم، تنها به فراگيري فقه و اصول محدود نماند و او در کنار دروس فقهي، شرح منظومه و فلسفه را نزد آيت‌الله احمد بهشتي و دوره شناخت را محضر آيت‌الله شهيد مرتضي مطهري تلمذ کرد و درس نهج البلاغه را نزد آيت اله نوري همداني گذراند.
او بنابر علاقه خود، در دوره هاي تفسير قرآن هم شرکت کرد و به اين منظور در جلسات تدريس آيت‌الله مشکيني حاضر بود و از آيت‌الله خزعلي استفاده برد.

حضور در محافل سياسي و سوابق مبارزاتي
زمان حضورشان در قم مصادف بود با سالهاي پاياني حاکميت طاغوت بر کشور. در اين دوره و خصوصاً از سال 56 که با هتاکي روزنامه اطلاعات وقت به حضرت امام خميني(ره)، موج جديدي از اعتراضها از قم آغاز و در سراسر کشور منتشر شد، ايشان در اجتماعات اعتراضي که مبدأ اغلب آنها در قم، مدرسه آيت الله بروجردي (مدرسه خان) و مقصد آنها، بيوت علماي عظام بود شرکت مي‌کرد، که از جمله مشهورترين اين تظاهرات، تجمع 19 دي ماه سال 1356 در برابر منزل آيت الله العظمي نوري همداني بود که با تيراندازي عوامل رژيم، به خون کشيده شد.
علاوه بر اين، ايشان در مدرسه خان (که در دوره بسته شدن فيضيه و دارالشفاء براي طلاب انقلابي مرکزيت داشت) در قالب هسته‌اي از طلاب انقلابي فعاليت مي نمود.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در اين دوران فعاليتهاي مبارزاتي خود را در ارتباط با علماي انقلابي که در زندان طاغوت بودند، پي گرفت و در اين راستا به واسطه رفت و آمد به منزل آيات سيد ناصر حسيني و شيخ هادي مروي، به مرور با بزرگاني چون شهيد مطهري، بهشتي و مفتح، آقاي حکيمي و ساير بزرگان آشنا شد. ايشان در اين دوران حضور پراکنده خود در تهران را با فعاليت انقلابي همراه مي کرد و در تجمع هايي چون تحصن علماء و روحانيون دانشگاه تهران، شرکت داشت.

پس از پيروزي انقلاب
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مرحوم شهيد بهشتي که از نگرش عميق حکومتي و تشکيلاتي برخوردار بود، بر آن شد تا با هدف کادرسازي براي تأمين نيازهاي مديريتي نظام تازه پا، يک دوره آموزشي براي حدود 70 نفر از طلاب قم که آنها را براي به دوش کشيدن بار مسئوليت‌هاي مختلف در کشور مناسب تشخيص داده بود، برگزار و آنها را براي پذيرش اين مسئوليت‌ها آماده کند؛ حجت الاسلام و المسلمين رئيسي يکي از اين طلاب برگزيده بود.
در اين دوره فشرده که عمدتاً در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي شد، شخص شهيد آيت الله بهشتي، حضرت آيت الله خامنه اي و سايرين از جمله مرحوم شهيد حسن آيت، آيت الله موسوي اردبيلي و ... به صورت هفتگي به تدريس مي پرداختند.
در روزهاي اول استقرار نظام جمهوري اسلامي، همچون برخي مناطق ديگر مرزي در کشور، اخبار خوبي از شهر مسجد سليمان که پايگاه گروههاي چپ و مارکسيست بود به گوش نمي رسيد. اينگونه شد که حضرت امام(ره) براي ساماندهي اوضاع، آيت الله شيخ هادي مروي را به عنوان نماينده خود در اين شهر منصوب فرمودند. به اين ترتيب، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي به دعوت آن مرحوم، براي کمک در کارِ فرهنگي و اداره شهر همراه با گروهي از طلاب به مسجدسليمان رفت و کليد ارتباط ايشان با مجموعه دادسراي انقلاب هم از همان‌جا زده شد.
ايشان پس از بازگشت از مسجدسليمان، مجموعه سياسي ايدئولوژيک پادگان آموزشي صفر- دو در شاهرود را تأسيس و براي مدت کوتاهي آن را اداره کرد.
ورود حجت الاسلام و المسلمين رئيسي به عرصه مديريت قضايي از سال 1359 و با حضور در جايگاه دادياري شهرستان کرج آغاز شد. اما هنوز چند ماهي از اين دوره نگذشته بود، که با حکم دادستان کل انقلاب، شهيد آيت‌الله قدوسي، دادستان کرج شد.
اوضاع قضايي شهر کرج به علت مهاجرت عمومي به اين شهرستان نزديک به پايتخت و مسائل برآمده از محيط امنيتي- سياسي عمومي کشور در اوان شکل گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي- از جمله آغاز جنگ تحميلي در شهريور 1359 - پيچيده بود و اداره آن نيازمند جذب نيروهاي فهيم انقلابي و هماهنگي با ديگر مسئولين بود که حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در طول اين دوره 2 سال و اندي (سالهاي 59 و 60) به آن اهتمام ورزيد.
موفقيت ايشان در ساماندهي وضعيت پيچيده اين شهر موجب شد تا در سال 1361، همزمان با دادستاني کرج، مسئوليت دادستاني شهر همدان نيز به ايشان محول شود. به اين ترتيب ايشان ناگزير بود تا براي رسيدگي به امور هر 2 حوزه، ايام هفته خود را به دو بخش، تقسيم و پيوسته ميان اين دو شهر تردد کند.
حضور همزمان ايشان در اين دو مسئوليت، سه تا چهار ماه ادامه داشت، تا آنکه به عنوان دادستان استان همدان معرفي شد و از 1361 تا 1363، به مدت 3 سال در اين سمت خدمت نمود.
سال 1364، سال آغاز مديريت قضايي ايشان در پايتخت بود و به اين ترتيب عهده دار سمت جانشيني دادستان انقلاب تهران شد.
با گذشت 3 سال از اين تاريخ و در سال 1367، مورد توجه ويژه حضرت امام خميني (ره) قرار گرفت و احکام ويژه (1 و 2 و 3) و مستقيمي براي رسيدگي به مشکلات قضايي در برخي استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائيه، از بنيانگذار انقلاب اسلامي دريافت کرد. بعد از آن هم حضرت امام خميني(ره) چندين پرونده مهم را براي تصميم قضايي به ايشان و جناب آقاي نيري محول فرمودند.
بعد از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز زعامت حضرت آيت الله خامنه اي، حجت‌الاسلام رئيسي با حکم آيت الله يزدي رئيس وقت قوه قضائيه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال 1368 تا 1373 به مدت پنج سال اين مسئوليت را برعهده داشت. پس از آن و از سال 1373 به رياست سازمان بازرسي کل کشور منصوب شد و اين سمت را تا سال 1383 عهده دار بود.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي از سال 1383 تا سال 1393، به مدت 10 سال معاون اول قوه قضائيه بود و از سال 1393 تا سال گذشته دادستان کل کشور بود که بعد از درگذشت آيت الله عباس واعظ طبسي از سوي رهبر انقلاب به عنوان توليت آستان قدس رضوي منصوب شدند ...

درس و بحث همگام با پذيرش مسئوليت‌هاي مختلف در نظام جمهوري اسلامي
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي درباره انگيزه خود براي جدا نشدن از کانون درس و بحث حوزوي مي گويد: "اگرچه اشتغال به فعاليتهاي انقلابي و مناصب قضايي و فرهنگي در طول دوره مبارزات انقلابي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، براي ما که تابع ولايت فقيه و مقلّد حضرت امام (ره) بوديم، يک واجب کفايي محسوب مي شد و گريزي از تقيّد به آن نبود، اما واقعيت آن است که براي يک طلبه، حلاوت قرار گرفتن در بحبوحه درس و بحث حوزوي و فقهي، با هيچ اشتغالي قابل معاوضه نيست. "
بر اين اساس ايشان درسال اول پذيرش مسئوليت دادستان انقلاب اسلامي در کرج، با سه نفر از دوستان طلبه خود، حضور در يک دوره فقهي در محضر آيت‌الله مدرسي را آغاز کرد و براي آنکه به اشتغالات اداري او ضربه اي وارد نشود، زمان آن را در هماهنگي با استاد، اولين ساعات صبحگاهي تنظيم نمودند.
اين رويه را خصوصاً پس بازگشت از همدان به تهران ادامه داد و علاوه بر صبح‌گاهان، برخي روزهاي تعطيل خود را هم به دنبال نمودن دروس حوزوي اختصاص ‌داد. او در اين دوره، خارج اصول را نزد مرحوم آيت‌الله سيد محمدحسن مرعشي و آيت‌الله هاشمي شاهرودي و خارج فقه را محضر مرحوم آيت‌الله آقا مجتبي تهراني بود. از سال 1370 هم که رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي جلسات درس خارج فقه خود را داير نمودند، به مدت چهارده سال در درس معظم له هم حضور يافت و دروس جهاد، قصاص و مکاسب محرمه را در محضر ايشان تلمذ نمود.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي علاوه بر اين، بنا به توصيه مکرر آيت الله مهدوي کني و آيت الله آقا مجتبي تهراني مبني بر حفظ ارتباط درسي خود با طلاب، از سالها پيش تا کنون به عنوان مدرس در مدرسه علميه مروي به تدريس سطوح عالي و کفايتين مشغول بوده و اکنون نيز قواعد فقه تدريس مي نمايد.
ايشان در اين مدت، تدريس تمام سطح از مقدمات تا رسائل و مکاسب و پايان کفايتين را در مدارس علميه تهران از جمله، مدارس مجد، اميرالمومنين(ع)، امام حسين(ع) و مروي تدريس نموده است. تا کنون يک دوره از درسهاي حوزوي ايشان در زمينه قواعد فقه، در قالب سه جلد کتاب به نام قواعد فقه عبادي، فقه قضايي و فقه اقتصادي در آمده که از سوي طلاب تدوين و آماده چاپ شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي همچنين پس از اتمام تحصيلات در دوره کارشناسي ارشد با ترغيب بعضي از اساتيد خود، از جمله مرحوم آيت‌الله مرعشي در کنکور دکتراي مدرسه عالي شهيد مطهري شرکت کرد و پس از قبولي در آزمون کتبي و شفاهي، دوره دکتراي فقه و اصول را در اين مرکز علمي گذراند و با دفاع از پايان‌نامه خود با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» موفق به اخذ مدرک دکتري در رشته فقه و حقوق خصوصي شد. ايشان علاوه بر اين. رساله‌اي هم با عنوان ارث بلاوارث براي اخذ مدرک سطح 4 به عنوان بالاترين مدرک حوزه علميه قم، ارائه کرد که موفقيت در ارائه آن منجر به اخذ بالاترين مدرک حوزوي شد.
ايشان در حوزه دانشگاهي هم در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهيد مطهري به تدريس دروس تخصصي فقه قضا و فقه اقتصاد پرداخته است.

عضويت در شوراي مرکزي روحانيت مبارز
در نيمه دوم سال 1376 پيشنهاد اعضاء مؤثر جامعه روحانيت مبارز از جمله آيت‌الله مهدوي کني و آيت الله يزدي براي حضور و عضويت در شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز را پذيرفت و با رأي اعضا در يکي از جلسات جامعه، رسماً به عضويت شوراي مرکزي جامعه روحانيت در آمد.

حضور و عملکرد در مجلس خبرگان
ايشان در سال 1385، از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز و به توصيه نخبگان استان خراسان جنوبي براي عضويت در چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري، خود را در معرض انتخاب مردم شريف استان آن استان قرار داد و با نظر مثبت بيش از 80 درصد مردم اين استان وارد مجلس خبرگان شد. 2 سال پس از حضور در اين مجلس، با رأي خبرگان ملت به عنوان عضو هيأت رئيسه انتخاب و عضويت ايشان در اين جايگاه تا اتمام دور چهارم، با رأي نمايندگان محترم مجلس خبرگان تمديد شد.
در هيئت رئيسه، مسئوليت بخش اجرايي دبيرخانه را بر عهده گرفت و علاوه بر آن مسئوليت دفتر تهران که مسئول ارتباط خبرگان با نهادها و سازمان‌هاي مختلف است به ايشان محول شد. عضويت در کميسيون آئين‌نامه مجلس خبرگان و عضو منتخبِ کميته تنظيم بيانيه پاياني تمامي اجلاسيه ها در دوره چهارم، از ساير مسئوليتهاي وي در اين دوره بود.
ايشان در طول دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري، عضو و دبير کميسيون تحقيق نيز بود.

سوابق علمي
-سطح چهار فقه و اصول از حوزه علميه قم
- فوق ليسانس حقوق بين الملل خصوصي
- دکتراي فقه و مباني حقوق با گرايش حقوق خصوصي از دانشگاه شهيد مطهري
- تدريس متون فقهي سطح عالي و قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد در حوزه هاي علميه تهران و دانشگاه ها

تاليفات و آثار
الف- کتب در دست انتشار
- تأليف کتاب در خصوص ارث بلاوارث در فقه و حقوق
- تأليف کتاب در خصوص تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق
- کتاب تقريرات درس قواعد فقه (بخش قضايي)
- کتاب تقريرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادي)
- کتاب تقريرات درس قواعد فقه (بخش عبادي)
- تأليف کتاب سير تحول در نظارت و بازرسي
ب- مقالات و سخنراني علمي ارائه شده
- تعدد اسباب مسئوليت
- بيع فاسد و اقسام آن
- مفهوم رهن
- مديريت کارآمد
- نظارت اثر بخش
- تاثير متقابل تصميمات قضايي و اقتصادي
- جايگاه نظارت و يازرسي در اسلام
-عدالت و تاثير آن بر سبک زندگي

سوابق مديريتي و سياسي
- انجام ماموريت هاي ويژه قضايي در مناطق مختلف کشور با حکم امام خميني(ره)
- عضويت در هيات امناي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) - موضوع اموال در اختيار ولي فقيه - به مدت ده سال از سوي مقام معظم رهبري
- معاون اول قوه قضاييه به مدت ده سال
- رياست سازمان بازرسي کل کشور به مدت ده سال
- دادستان انقلاب اسلامي تهران
- اولين دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر کشور
- دادستان انقلاب اسلامي استان همدان
- عضو هيات عالي گزينش کشور
- مشارکت در تاسيس دفاتر حزب جمهوري اسلامي در جنوب خراسان به دستور آيت الله دکتر شهيد بهشتي
- موسس حوزه علميه فاطمه الزهرا(س) خواهران در تهران (کوي نصر)
مسئوليت‌هاي کنوني
ـ دادستان کل ويژه روحانيت با حکم مقام معظم رهبري
ـ دادستان کل کشور
- عضويت در هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري
ـ رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما
- عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز تهران
- نماينده مردم شريف استان خراسان جنوبي در مجلس خبرگان رهبري
- توليت آستان قدس رضوي

حسن روحاني
حجت الاسلام دکتر حسن روحاني رئيس جمهور دولت يازدهم از جمله نامزدهاي کسب دوازدهمين کرسي رياست جمهوري است

زندگينامه حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني
حسن‌ روحاني‌ در سال‌ 1327، در سُرخه‌، از بخش‌هاي‌ مرکزي‌ شهرستان‌ سمنان‌، چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.
پس‌ از اتمام‌ دوره‌ي‌ دبستان‌ به‌ خواست‌ پدر و تمايل‌ خود، به‌ تحصيل‌ مقدمات‌ علوم‌ ديني‌ در حوزه‌ي‌ علميه‌ي‌ سمنان‌ روي‌ آورد. در عين‌ حال‌ به‌ سبب‌ تربيت‌ خانوادگي‌ و اثرپذيري‌ از خلق‌ و خوي‌ استادانش‌ به‌ تهجّد، سحرخيزي‌ و انجام‌ مستحبات‌ و نوافل‌، مقيد بود. در اين‌ دوران‌، او مجذوب‌ اساتيد خود، به‌خصوص‌ حجت‌الاسلام‌ نجات‌ و علامه‌ حائري‌ سمناني‌ بود و از طريق‌ او با امام‌خميني‌(ره‌) که‌ در آن‌ هنگام‌ از مدرِّسين‌ والا مرتبه‌ي‌ حوزه‌ي‌ علميه‌ قم‌ بود، آشنا گرديد و آرزوي‌ ديدار حاج‌آقاروح‌الله در دلش‌ شکوفا شد.
در تابستان‌ 1340، عازم‌ قم‌ شد و از خوش‌ اقبالي‌، وارد مدرسه‌اي‌ شد که‌ از همان‌ سال‌ با مديريت‌ دکتر بهشتي‌ و همکاري‌ تني‌ چند از فضلاي‌ حوزه‌، برنامه‌ي‌ درسي‌ نويني‌ در آن‌ به‌ اجرا درآمده‌ بود و طلاب‌ مدرسه‌ افزون‌ بر دروس‌ حوزوي‌، ادبيات‌ زبان‌ فارسي‌ و انگليسي‌ و رياضيات‌ و تاريخ‌ اسلام‌ را نيز به‌عنوان‌ مواد درسي‌ بايد مي‌گذراندند و با استفاده‌ از شيوه‌هاي‌ جديد آموزش‌، مراحل‌ مختلف‌ دروس‌ حوزوي‌ را طي‌ مي‌کردند.
تحصيلات دانشگاهي و مدارج علمي:
دکتري (Ph.D) حقوق اساسي از دانشگاه کلدونيان گلاسکو (عنوان پايان‌نامه: The Flexibility of Shariah; Islamic Law) فوق ليسانس (M.Phil) حقوق عمومي از دانشگاه کلدونيان گلاسکو (عنوان پايان‌نامه: The Islamic Legislative Power) ليسانس حقوق قضائي از دانشگاه تهران وکيل پايه يک دادگستري (کانون وکلاي دادگستري مرکز) استاد پژوهشي مرکز تحقيقات استراتژيک

تحصيلات حوزوي:
خارج فقه و اصول: با اساتيدي چون آيات عظام سيد محمد محقق داماد (ره)، شيخ مرتضي حائري (ره) و سيد محمدرضا گلپايگاني (ره) سطح عالي: با اساتيدي چون آيات عظام سلطاني (ره)، فاضل لنکراني (ره) و شيخ محمد شاه‌آبادي (ره) حسن‌ روحاني‌ در سال‌هاي‌ اقامت‌ در قم‌، علاوه‌ بر فقه‌ و اصول‌ و ديگر دانش‌هاي‌ حوزوي‌، دروس‌ دبيرستاني‌ را نيز با تلاش‌ شخصي‌ خود فرا گرفت‌ و در شهريور 1347، موفق‌ به‌ دريافت‌ ديپلم‌ متوسطه‌ شد و سال‌ بعد به‌ دانشگاه‌ راه‌ يافت‌.
اين‌ طلبه‌ي‌ جوان‌ از شانزده‌ سالگي‌ کار سخنراني‌ و منبر را آغاز کرد و از قضاي‌ روزگار، در اولين‌ سفر تبليغي‌ خود در تويسرکان‌، توسط‌ شهرباني‌ دستگير و بازداشت‌ شد. روحاني‌ به‌ رغم‌ اخذ مدرک‌ ليسانس‌ حقوِق از دانشگاه‌ تهران‌، از فعاليت‌ در دادگستري‌ و قضاوت‌ سربرتافت‌ و همچنان‌ به‌ کار تبليغ‌ و منبر ادامه‌ داد و به‌زودي‌ از سخنوران‌ پرآوازه‌ شد؛ به‌ گونه‌اي‌ که‌ در سال‌هاي‌ 1354 تا 1357 يکي‌ از مشهورترين‌ سخنرانان‌ کشور در مجامع‌ ديني‌ و سياسي‌ شناخته‌ مي‌شد.
به‌ دليل‌ وسعت‌ اطلاعات‌ ديني‌ و تسلط‌ وي‌ به‌ اطلاعات‌ علمي‌ و اجتماعي‌ روز، همواره‌ سخنراني‌هاي‌ ايشان‌ از لحاظ‌ عنوان‌ و محتوا بسيار نو و جذاب‌ و در عين‌ حال‌ انقلابي‌ و پرشور و براي‌ نسل‌ جوان‌ و تحصيل‌کرده‌ي‌ کشور بسيار مفيد و ارزشمند بود.
پس‌ از رحلت‌ غريبانه‌ي‌ آيت‌الله حاج‌ سيدمصطفي‌ خميني‌ در اول‌ آبان‌ 1356، حجت‌الاسلام‌ روحاني‌ در مجلس‌ بزرگداشتي‌ که‌ از سوي‌ جمعي‌ از روحانيون‌ و شخصيت‌هاي‌ مبارز در مسجد ارک‌ تهران‌ برگزار شد، به‌ دعوت‌ آيت‌الله مرتضي‌ مطهري‌ سخنراني‌ کرد و براي‌ نخستين‌ بار در اين‌ سخنراني‌ پيشنهاد نمود که‌ همگان‌، از عنوان‌ و لقب‌ «امام‌» براي‌ آيت‌الله العظمي‌ خميني‌ استفاده‌ کنند و خود نيز در همان‌ مجلس‌ از آيت‌الله خميني‌ با عنوان‌ امام‌خميني‌ ياد کرد.
اين‌ سخنراني‌ به‌ قدري‌ مورد توجه‌ جوانان‌ و انقلابيون‌ سراسر کشور قرار گرفت‌ که‌ ده‌ هزار نسخه‌ نوار اين‌ سخنراني‌ ظرف‌ چند هفته‌ نه‌ تنها در داخل‌ کشور بلکه‌ در اقصي‌ نقاط‌ جهان‌ مانند اروپا و آمريکا منتشر شد و در اختيار جوانان‌ علاقه‌مند و دانشجويان‌ قرار گرفت‌.
پس‌ از اين‌ سخنراني‌، دکتر روحاني‌ مدتي‌ مخفي‌ و ساواک‌ در همه‌ جا به‌ دنبال‌ دستگيري‌ وي‌ بود. سپس‌ در ماه‌هاي‌ محرم‌ و صفر، حجت‌الاسلام‌ روحاني‌ با نام‌ مستعار «اسلامي‌» سخنراني‌ مي‌کرد. در دي‌ ماه‌ آن‌ سال‌ که‌ چند شب‌ در شهرستان‌ نهاوند سخنراني‌ کرد، بعد از سخنراني‌ شب‌ سوم‌ که‌ مصادف‌ با حوادث‌ 19 دي‌ ماه‌ قم‌ شده‌ بود، شهرباني‌ نهاوند مأمور دستگيري‌ وي‌ شد که‌ با تلاش‌ شهيد حيدري‌ و دوستانش‌ با لباس‌ مبدّل‌ از نهاوند خارج‌ گرديد.
حسن روحاني‌ در حالي‌ که‌ در سراسر کشور ممنوع‌المنبر بود، در اجتماع‌ بزرگ‌ مردم‌ يزد در فروردين‌ 1357 سخنراني‌ کرد و بعد از سخنراني‌ توانست‌ از يزد خارج‌ شود و به‌ بندرعباس‌ برود. از آن‌ پس‌، منزل‌ ايشان‌ در تهران‌ تحت‌ مراقبت‌ دائم‌ ساواک‌ جهت‌ دستگيري‌ وي‌ قرار گرفت‌. وي‌ به‌ توصيه‌ي‌ دکتر بهشتي‌ و استاد مطهري‌ از کشور خارج‌ شد و مدتي‌ در خارج‌ از کشور به‌ سخنراني‌ و تبليغ‌ پرداخت‌ و پس‌ از عزيمت‌ امام‌خميني‌ به‌ پاريس‌ به‌ محضر امام‌ شتافت‌ و به‌ ايشان‌ پيوست‌.
روحاني‌ که‌ در کنار تبليغات‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ در يکي‌ از دانشگاه‌هاي‌ انگلستان‌ پرداخته‌ بود، ديگر نتوانست‌ در آن‌ شرايط‌ به‌ فعاليت‌ تحصيلي‌ خود ادامه‌ دهد و با پيوستن‌ به‌ امام‌خميني‌ در پاريس‌، به‌صورت‌ تمام‌ وقت‌، به‌ خدمت‌ انقلاب‌ درآمد و به‌ سخنراني‌ در شهرهاي‌ مختلف‌ اروپا پرداخت‌. بدين‌ منظور او با سفر به‌ شهرهاي‌ مختلف‌ اروپا، براي‌ دانشجويان‌ ايراني‌، از انقلاب‌ و چگونگي‌ حکومت‌ اسلامي‌ سخن‌ گفت‌. آشنايي‌ وي‌ با محيط‌ علمي‌ و دانشگاهي‌ اروپا و فرهنگ‌ غرب‌، با ابعاد مثبت‌ و منفي‌ آن‌، موضوعي‌ تأثيرگذار در جامعيت‌ و نحوه‌ي‌ انديشه‌ و نظر او در مسائل‌ جهاني‌ و همچنين‌ در تدبير و مديريت‌ وي‌ در سال‌هاي‌ بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ گرديد.

اسحاق جهانگيري
اسحاق جهانگيري معاون اول دولت روحاني که در آخرين لحظات ثبت نام انتخابات رياست جمهوري، کانديداتوري خود را اعلام کرد از ديگر کانديداهايي است که بنا بر نظر شوراي نگهبان صلاحيت اداره کشور را دارا مي‌باشد.
زندگينامه دکتر اسحاق جهانگيري
اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور فعلي حسن روحاني در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري ثبت نام کرده است.
اسحاق جهانگيري در سال 1336 در کوه‌شاه در شمال شرق استان هرمزگان به دنيا آمد. وي تحصيلات خود را تا پايان دوره متوسطه و پيش دانشگاهي در سيرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسي فيزيک را از دانشگاه کرمان گرفت و براي تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد در رشته مهندسي صنايع به دانشگاه صنعتي شريف رفت.
اسحاق جهانگيري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1358 به عنوان مسئول جهاد سازندگي شهرستان جيرفت مشغول به کار شد و سال 1363 در جهاد کشاورزي فعاليت کرد تا اينکه در دومين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي توانست به نمايندگي از مردم جيرفت وارد مجلس شد.
وي همچنين توانست در سومين دوره مجلس شوراي اسلامي بار ديگر از طرف مردم جيرفت به مجلس راه يابد. وي با عنوان چهره حزبي نيز شناخته مي‌شود، زيرا وي از موسسان حزب کارگزان سازندگي به شمار مي‌آيد.
اسحاق جهانگيري در سال 1371 در دولت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به اصفهان رفت و به جاي غلامحسين کرباسچي استاندار اصفهان شد. همچنين وي در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزير معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفي ‌شد و پس از ادغام وزراخانه‌ها نيز مسئوليت وزارت صنايع و معادن را بر عهده گرفت.
اسحاق جهانگيري مرداد سال 1392 از سوي حسن روحاني به عنوان معاون اول رئيس جمهور در دولت يازدهم انتخاب شد.

مهمترين سوابق اجرايي وي
مسئول جهاد سازندگي شهرستان جيرفت سالهاي 1361 - 1359 (بعد از انقلاب فرهنگي)
عضو شوراي جهاد سازندگي استان کرمان سالهاي 1363 – 1361
نماينده دوره هاي دوم و سوم مردم شهرستان جيرفت در مجلس شوراي اسلامي سالهاي 1371 – 1363
استاندار اصفهان در دولت آيت الله هاشمي رفسنجاني 1376 – 1371
وزير معادن و فلزات و پس از ادغام وزير صنايع و معادن در دولت اصلاحات سالهاي 1384 – 1376
عضو هيئت علمي ساز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،طالبی در ستاد انتخابات استان با اشاره به برگزاری چهار جلسه این ستاد برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: تبلیغات دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در استان بر اساس برنامه زمان بندی وزارت کشور از ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه است.

 وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرده است گفت: اقدامات مربوط به مرحله دوم انتخابات در استان طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده  و تاکنون عقب‌ماندگی از برنامه نداریم.

معاون سیاسی استاندار افزود: کد انتخاباتی دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیشترین آرا را کسب کردند و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند، به فرمانداری‌ها اعلام شده تا اطلاع‌رسانی لازم برای این نامزد‌ها انجام شود و در تبلیغات از آن استفاده کنند.

طالبی گفت: اعتبارنامه سه منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، قاینات و زیرکوه،  نهبندان و سربیشه  و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری صادر شده و در حال طی مراحل اداری در مرکز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب پیش بینی شده برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۸۷ شعبه است افزود: از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه هم سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در مرحله دوم انتخابات تعداد دو شعبه سیار نیز به شهرستان بیرجند در این حوزه انتخابیه اضافه شده است.

طالبی با اشاره به اینکه  تبلیغات نامزد‌ها به صورت مناظره دو طرفه و مستند از شبکه خاوران پخش می شود افزود: علاوه بر برگزاری مناظرات، مستند ۲۰ دقیقه‌ای هم از نامزد‌ها از شبکه استانی پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل فرم‌های آسیب شناسی مرحله اول انتخابات برای برگزاری هر چه بهتر دور دوم انتخابات انجام شده است گفت: جلسه توجیهی برای داوطلبان با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های مربوط در فرمانداری بیرجند برگزار و هماهنگی‌های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

 رئیس ستاد انتخابات استان افزود: با توجه به شروع باد‌های ۱۳۰ روزه سیستان و احتمال بارش‌های ناگهانی در این زمان، باید پیش بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

طالبی گفت: در مرحله اول و همچنین در مرحله دوم تاکنون همکاری خیلی خوب عوامل اجرایی و دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات را شاهد بوده و هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری نیز گفت: در جلسه هفته گذشته تبلیغات انتخابات با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی به این نکته تأکید شد که از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تبلیغات به خوبی استفاده شود.

ملکی افزود: از امروز با حضور نمایندگان هیئت نظارت و اجرایی، ضبط سه مناظره یک ساعته برای پخش از شبکه استانی انجام می‌شود.

وی گفت: ۸۰ نقطه برای تبلیغات در شهر بیرجند مشخص شده است و  شهرداری باید قبل از روز انتخابات اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

دیگر خبرها

  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی