Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا،فرهاد عبدالعلی پور در بازدید اعضای شورای تامین شهرستان نمین از روند بازسازی و مرمت روستای هدف گردشگری عنبران علیا افزود: فاز اول این طرح تا کنون 55 درصد رشد فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: برای تکمیل فاز اول احیای بافت با ارزش روستای عنبران علیا بالغ بر 10 میلیارد ریال دیگر نیز پیش بینی شده که در صورت تخصیص تا پایان سال به بهره برداری کامل می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در روستای عنبران علیا سه هزار متر مربع سنگ فرش،614 متر دیواره ساحلی،252 پلکان سنگی،300 متر آبراه و کانال سنگی و 30 متر فضای ویژه اجرایی شده است.
عبدالعلی پور اظهار داشت: روستای عنبران علیا در شمالی ترین نقطه بخش عنبران در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است که به علت کوهپایه ای بودن و حالت پلکانی خانه‌های روستا همچون ماسوله گیلان ویژگی منحصر به فردی در استان دارد و طبق برنامه ریزی ها به عنوان روستای هدف گردشگری در شهرستان نمین طراحی و معرفی خواهد شد.
در این روستای تاریخی که قدمت چهار هزار ساله از آثار باستانی به دست آمده از آن تخمین زده شده به همت بنیاد مسکن شهرستان نمین و با هدف حفظ بافت سنتی و با ارزش روستا طرحی در جهت حفظ این آثار از چند سال پیش آغاز شده است.
ساکنان این روستا برادران اهل تسنن هستند.
عنبران علیا در بخش عنبران از توابع شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد