Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير ستاد انتخابات کشور گفت: نظر اين کميسيون در خصوص نحوه پخش مناظره هاي انتخاباتي تغيير نکرده است و مناظره هاي انتخاباتي نامزدها به صورت ضبط شده از تلويزيون پخش مي شود.

به گزارش مشرق، علي پورعلي مطلق دبير ستاد انتخابات کشور افزود: در حال حاضر برنامه اي براي تغيير اين تصميم در دستور کار نيست و نظر قطعي کميسيون اين است که مناظره هاي انتخاباتي به صورت ضبط شده پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبير ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: انتظار ما اين است که همگان تابع قانون باشند.

پورعلي مطلق افزود: قانون انتخابات رياست جمهوري تمامي شرايط و وظايف نامزدها در رابطه با تبليغات را مشخص و تعيين کرده است که در تبليغات نبايد هتک حرمت صورت گيرد، آمارهاي غلط ارايه نشود و بايد انصاف مدنظر باشد.

وي ادامه داد: جرايم انتخاباتي نيز در قانون پيش بيني شده است لذا پيشنهاد مي کنم نامزدها رعايت اين مسايل را مدنظر داشته باشند.

دبير ستاد انتخابات کشور درباره نتايج بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي در هيات هاي نظارت گفت: اين نتايج به فرمانداري هاي حوزه هاي انتخابيه اعلام شده است تا آنان نيز نتايج را به داوطلبان ابلاغ کنند.

داوطلباني که صلاحيت آنها احراز نشده است، از سوم تا ششم ارديبهشت ماه فرصت دارند تا شکايت خود را به هيات هاي نظارت اعلام کنند. هيات هاي نظارت شهرستان و استان نيز از هفتم تا 16 ارديبهشت ماه نسبت به بررسي اين شکايت ها اقدام مي کنند.

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نخستين ميان دوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 29 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

براساس ماده 62 قانون انتخابات رياست جمهوري، به منظور تضمين برخورداري يکسان نامزدهاي رياست جمهوري از امکانات دولتي کميسيوني به نام کميسيون بررسي تبليغات انتخابات در وزارت کشور و بنا به دعوت وزير کشور تشکيل مي شود. براساس ماده 63 همين قانون در حال حاضر اعضاي کميسيون بررسي تبليغات رياست جمهوري دادستان کل کشور يا نماينده تام الاختيار او، وزير کشور يا نماينده تام الاختيار او، رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران يا نماينده تام الاختيار، يک نفر از اعضاي شوراي نگهبان به منظور نظارت بر کار کميسيون مزبور، دبير هيات مرکزي اجرايي انتخابات ( علي پورعلي مطلق)، نماينده شوراي نظارت بر صداو سيما ( احسان قاضي زاده) هستند.

تصميم پخش ضبط شده مناظره هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از سيماي جمهوري اسلامي در اين کميسيون و با راي اين اعضا اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند