Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:17:51 GMT

تسهیل صدور روادید برای دریانوردان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۵۴۴۳

تسهیل صدور روادید برای دریانوردان

به گزارش ایلنا، «سامان رضایی» نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان ایران دبا اشاره به حضور فعال تشکل متبوعش در اجلاس کمیته تسهیل (FAL) در سازمان جهانی دریانوردی IMO گفت: یکی از مطالبات در این اجلاس بحث صدور روادید برای پیاده شدن و الحاق دریانوردان ایرانی در بنادر مختلف بود که در کمیته های جانبی این اجلاس مطرح شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نهایت پس از رایزنی های صورت گرفته با نمایندگان کشورهای حاضر، راه حل این مشکل، الحاق عملی ایران و اجرای کنوانسیون ILO-۱۸۵ ( سازمان بین المللی کار) و صدور کارت های الکترونیک سند شناسایی دریانوردان SID ، تشخیص داده شد که به طور قطع صدور این کارت کمک شایانی به احراز هویت دریانوردان در سطح بین المللی کرده و صدور روادید برای دریانوردان تسهیل و تسریع خواهد شد.

رضایی افزود: در حال حاضر مدارک شناسایی دریانوردان ایرانی بر اساس مقررات کنوانسیون ۱۰۸ -ILO که در سال ۱۹۵۸ میلادی مورد پذیرش ایران قرار گرفته است ، صادر می شود که به کنوانسیون ۱۸۵ ILO ویرایش و ارتقاء پیدا کرده و اصلاحیه آن براساس مقتضیات امروز است.

وی ادامه داد: این کنوانسیون در سال ۲۰۰۳ مطرح شده و در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور فعال در زمینه دریانوردی از جمله کره جنوبی، اسپانیا، فرانسه، کرواسی ، روسیه ، هند و ... به آن ملحق شده اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس مستندات موجود در سال ۱۳۸۹ زمینه های قانونی برای الحاق ایران به این کنوانسیون از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت وقت مهیا شده است که با توجه به صحبت های اخیر مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی، مبنی بر نیت این سازمان برای اجرایی شدن این کنوانسیون و صدور SID، شاهد رفع مشکلات موجود و تسهیل در فرآیند پیاده شدن و الحاق دریانوردان ایرانی به خصوص دریانوردان کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر خارجی در آینده نزدیک باشیم.

نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان ایران افزود: براساس دستور جلسه و اسناد ارائه شده مباحثی از قبیل Single window یا پنجره واحد و e-Cert مجوزهای الکترونیکی مطرح شده بود که تمرکز این طرح ها بر یکسان سازی و همگام سازی فرآیندهای بندری و مستندات و گواهینامه ها در یک شبکه واحد و مرتبط بین بنادر مختلف جهان است که بر اساس این سیستم ، کلیه اطلاعات کشتی از یک مسیر مطمئن و واحد و از طریق اینترنت به بندر منتقل می شود.

رضایی تصریح کرد: مطمئنا با اجرایی شدن این گونه طرح ها ، دسترسی مناسب و قابل اطمینان به سرویس شبکه جهانی اینترنت بر روی کشتی ها از الزامات ضروری خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص اهداف انجمن صنفی دریانوردان ایران در سال جاری گفت: یکی از اهداف و سیاست های انجمن به عنوان انجمنی وابسته به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) ارتقاء فعالیت ها و حضور درمجامع بین المللی به عنوان یک مجموعه غیر دولتی در راستای منافع ملی و مطالبات دریانوردان است که در همین زمینه انجمن صنفی دریانوردان ایران در نظر دارد با عضویت در پروژه Seafarer Trust ، بتواند حمایت مالی و پشتیبانی سازمان جهانیITF را برای خانواده های دریانوردانی که در بند دزدان دریایی هستند و یا بنا به مشکلات شغلی ایجاد شده برای دریانورد ، نیاز به حمایت دارند، برخوردار کند.

وی در خصوص فعالیت های داخلی انجمن اظهارداشت: مهمترین اهداف انجمن در این خصوص پیگیری مطالبات دریانوردان از جمله رفع تبعیضات موجود در نظام پرداخت حقوق و دستمزد برخی از شرکتهای دریایی کشور و تلاش برای استاندارد سازی بر اساس قوانین موجود و استفاده از پتانسیل این قوانین از جمله طبقه بندی مشاغل ، تعیین تکلیف معادل سازی مدرک دریانوردان در وزارت علوم، تلاش و بستر سازی برای کاهش تخلفات بی شمار شرکت های خصوصی دریایی و آژانس های کاریابی دریانوردی و... است که همکاری و تعامل سازنده انجمن صنفی دریانوردی با سازمان ها وارگان های مربوطه را لازم دارد.

نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان ایران ادامه داد: در همین راستا ، بستر مناسب جهت برگزاری جلسات هماهنگی مستمر با سازمان بنادرو دریانوردی و دیگر شرکت های دریایی ،اتحادیه مالکان کشتی ایران ، وزارت کار ، خانه کارگر و دیگر نهادها و ارگان های فعال فراهم شده است تا در سال جاری بتوانیم میزان این تعامل وهمکاری ها را در جهت ارتقاء صنف و فضای شغلی دریانوردان افزایش دهیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»