Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسترکارتیکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان کارت‌های اعتباری در سراسر دنیا است که تصمیم گرفته سری جدید کارت‌های خود را به اسکنر داخلی اثر انگشت مجهز کند. افزایش پرداخت‌های موبایلی با کمک تأییدیه اثر انگشت باعث شده است کمپانی مشهوری چون مسترکارت نیز به این نتیجه برسد که از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمپانی از یکاسکنر اثر انگشتداخلی در قسمت زیر کارت‌های اعتباری جدید بهره گرفته است.
با این وجود ضخامت کارت‌ها همچون گذشته است و به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای وارد کردن پین‌کد یا با استفاده از امضا، با لمس کارت پرداخت خود را تأیید کنند.این کمپانی می‌گوید این کارت‌ با تمامی دستگاه‌های تشخیص تراشه یا پین‌کد (شامل پایانه‌های نوار مغناطیسی نمی‌شود) کار می‌کند و در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است. قرار است برنامه‌های آزمایشی بیشتری طی ماه‌های آتی در مناطقی از اروپا و آسیا-اقیانوسیه اجرا شود.
تا پایان سال جاری باید منتظر عرضه‌ی سراسری این کارت‌های اعتباری باشیم.آجای باهالا، مدیر امنیتی مسترکارت در جریان کنفرانس خبری این کمپانی گفته استاین کارت‌ها امنیت و سهولت بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.با این وجود به ادعای باهالا،اینکه فکر کنیم اثر انگشت قابل سرقت یا جایگزینی نیست، اشتباه است. همان‌طور که می‌دانید، حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های هوشمند خیلی دقیق نیستند و به‌راحتی می‌توان اثر انگشت کسی را سرقت یا از یک اثر انگشت تقلبی استفاده کرد. استفاده از قالب‌ (مانند قالب ساخت دندان) و کمی خمیر بازیکافی است تا اثر انگشت کسی را برای همیشه داشته باشید. ضمن اینکه مانند پین‌کد یا رمز عبور، امکان تعویض ساده‌ی اثر انگشت وجود ندارد.
البته گفته می‌شود برخی متخصصان امنیتی معتقدند اثرانگشت بهتر از پین‌کد است.کارستن نول، دانشمند ارشد آزمایشگاه تحقیقات امنیتی برلین به خبرگزاری‌ها می‌گوید:در ترکیب تراشه و پین‌کد، باید پین‌کد را گزینه‌ی ضعیف‌تر بدانیم. اما استفاده از اثر انگشت می‌تواند خاتمه‌ای بر این مشکل باشد. اثرانگشت‌ها به ما کمک می‌کنند از پسوردهای عجیب و غریب استفاده نکنیم و حتی ساده‌لوح‌ترین فرد در مقابل درخواست یک مجرم به‌راحتی انگشت خود را قطع نمی‌کند تا در اختیار او قرار دهد.مشتریان برای دریافت یکی از این کارت‌های جدید باید به یکی از مراکز ثبت نام مراجعه کنند تا اثرانگشت آن‌ها اسکن و وارد کارت شود. این اثر انگشت به‌ صورت داده‌های رمزنگاری‌شده روی تراشه‌ی EMV کارت ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند حداکثردو اثر انگشت ذخیره کنند. امکان استفاده از اثر انگشت شخص دیگر برای شما وجود ندارد.
منبع: زوم ایت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوها به دوربین مجهز می‌شوند
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟