Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه محور شرق، فعال کردن بنادر کوچک، افزایش سطح رقابت‌پذیری بنادر بزرگ، رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر و توسعه گردشگری دریایی را از مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برجام تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل دریایی داشت، به ‌طوری که روند تجاری کشور از واردات به جریان واردات و صادرات تبدیل و تراز صادرات کشورمان نیز مثبت شد.

سعیدنژاد بیان کرد: در سال گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شد که به معنی مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر حوادث بیرونی است در سال جاری نیز بحث اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال مطرح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های بندری و حقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالا بین بنادر داخلی گفت: رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر و توسعه گردشگری دریایی از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است.

سعیدنژاد ادامه داد: در راستای رونق سفرهای دریایی و توسعه گردشگری دریایی، باید خرید کشتی‌های کروز، ایجاد و معرفی جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه در جزایر هنگام، لارک، هرمز و ... مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: اگرچه سازمان بنادر و دریانوردی طراح و تسهیل کننده این اقدامات است، اما اجرای آنها بدون حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

وی یکی از مشکلات پیش‌روی صنعت حمل و نقل دریایی را بیمه ملوانان شناورهای سنتی دانست و گفت: در حال حاضر ملوانان و نیروی انسانی که در شناورهای متفرقه کار می‌کنند، تحت پوشش بیمه نیستند.

سعیدنژاد، تصریح کرد: در گذشته این مشکل در حمل و نقل جاده‌ای هم وجود داشت که در آن زمان با استفاده از بارنامه صادر شده حق بیمه کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز و به این ترتیب مشکل بیمه در این بخش حل شد.

وی با بیان اینکه باید زمینه تحت پوشش قرار گرفت ملوانان فراهم شود، افزود: می‌توانیم از این روش در صنعت حمل و نقل دریایی نیز استفاده کنیم تا همه ملوانان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

انتهای پیام/


منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی گفت: در سال ۱۴۰۳ دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی در سال جاری اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 12.5 میلیون نفر در 5 دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در سال 1403 دهک‌های 6 تا 9 نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: دهک 6 به میزان 20 درصد، دهک هفت 30 درصد، دهک هشت 40 درصد و دهک 9 به میزان 50 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

آخرین وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های پایه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا مراکز پیشخوان‌ دولت، خود و خانواده را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه