Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست گفت: کانديداهاي رياست جمهوري زماني مي‌توانند خوشحال باشند که به مردم خدمت کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، آيت الله موحدي کرماني با بيان اينکه رئيس جمهور شدن براي رسيدن به لذت مادي خوشحال کننده نيست افزود: انتخابات به تقوا نياز دارد و تقواست که مي‌تواند ما را از بدي‌ها و گرفتاري‌ها و سردرگمي‌ها و کج فهمي‌ها و بد تشخيص دادن‌ها نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آيت الله موحدي کرماني با اشاره به اينکه قلب سالم تنها چيزي است که در قيامت به کار انسان مي‌آيد افزود: چنين قلبي نجات بخش است و انسان را بهشتي مي‌کند، انسان بايد مواظب باشد که قلبش به بيماري حسد، تکبر و حب دنيا آلوده نشود چه اينکه با چنين قلب آلوده‌اي اميدي به رحمت خدا نيست.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه پوشش خوب، غذاي خوب و مسائل دنيوي لذتي براي انسان نمي‌آورد گفت: هر چند خداوند تمام زمين و آسمان‌ها و هر آنچه در نظام هستي وجود دارد براي بهره گيري انسان خلق کرده است، اما آنچه براي انسان لذت بخش است همنشيني و هم سخني با خداوند است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با طرح اين سئوال که انسان چه زماني بايد خوشحال شود گفت: زماني که به خدا نزديک است، ولي وقتي از خدا دور شديم نبايد از هيچ چيزي خوشحال شويم و بايد عزا بگيريم ولو اينکه پول و مقام داشته باشيم.

مناظره‌ها حتما بايد زنده برگزار شود
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: به نظرم مناظره‌ها بايد حتماً زنده برگزار شود، مگر غير اين است که مردم بايد بصير باشند و بصيرت داشته باشند، يکي از راه‌هاي بصيرت همين است.
آيت الله موحدي کرماني در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اينکه هنوز در خصوص زنده بودن مناظره‌ها بحث است و احتمالاً تصميم قطعي گرفته نشده است، يکي از راه‌هاي بصيرت را مناظره زنده دانست و افزود: در مناظره هاست که مشخص مي‌شود نامزد رياست جمهوري مدير و مدبر است، مي‌تواند پاسخ طرف مقابل را بدهد يا ندهد، اينکه مي‌تواند کشور را به احسن وجه اداره کند تا مستحق به حق خود برسد، حقي ضايع نشود و ظلم و ستمي به دست مسئولي صورت نگيرد، بايد تدبير داشته باشد و بهترين راه‌ها را براي رسيدن به اهداف بشناسد.
خطيب موقت نماز جمعه گفت: ما يک امتحان سخت و يک گردنه صعب العبور به نام انتخابات را در 29 ارديبهشت پيش رو داريم، لذا مردم بايد به حساسيت انتخابات و جايگاه رفيع آن توجه کنند و با حضور گسترده خود در پاي صندوق‌هاي راي نشان دهند که اين کشور کشوري قدرتمند است و حکومت از پشتوانه قوي مردمي برخوردار است.
آيت الله موحدي کرماني افزود: حتماً بکوشيد به صورت گسترده در پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا کنيد و با انتخاب اصلح، رشد سياسي خود را اثبات و نظام را تقويت کنيد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت:: بايد نقاط مثبت و منفي تک تک کانديدا‌ها را محاسبه کنيم و به آن نمره بدهيم، چه امانتي در اين کشور و در اين مقطع مهمتر از انتخابات رياست جمهوري و شوراهاست، شما مسئوليت سختي بر عهده داريد و بايد بکوشيد که نامزد‌ها را بشناسيد و گول تبليغات را نخوريد چرا که همه يا بيشتر آن‌ها سعي مي‌کنند از خود تعريف کنند، شما بايد ببينيد که واقعيت چيست و آنچه درست است را تشخيص دهيد چرا که راي دادن نشناخته جايز نيست، لذا دقت کنيد، همت کنيد و با انتخاب اصلح رشد خود را اثبات کنيد.
آيت الله موحدي کرماني افزود: برنده انتخابات بايد وعده‌اي بدهد که مي‌تواند به آن عمل کند چرا که ممکن است کسي بر اساس وعده داده شده راي بدهد اگر اين وعده دروغ باشد راي بر اساس وعده دروغين مشروع نيست.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: به کسي راي بدهيد که به اسلام پايبند باشد و در اجراي اسلام عزم و اراده داشته باشد، کانديداهاي تاييد صلاحيت شده بدانند اين کشور جمهوري اسلامي است و اگر يک سخن، يک حکم و يک عمل غير اسلامي صورت بگيرد چنين اعمالي مشروع نيست.
آيت الله موحدي کرماني افزود: نامزد رياست جمهوري بايد درد دين داشته باشد، به توصيه‌هاي امام (ره) مقيد باشد و به آن عمل کند، به توصيه‌ها و فرمايشات مقام معظم رهبري عمل کند، در غم فقرا باشد، رئيس جمهور بايد درد فقرا را احساس کند، ساده زيست باشد، نزديکان و دوستان و هوادارانش را به مردم ترجيح ندهد، به گونه‌اي نباشد که وقتي راي آورد بگويد درد مردم ربطي به من ندارد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: بايد در جهت رونق بخشيدن به اقتصاد و توليد و اشتغال اهتمام بورزد، از دشمن بويژه آمريکا نترسد و مشت محکم به دهان آمريکا و انگليس بزند، از کار و فعاليت خسته نشود، خود را وقف خدمت به مردم نمايد و به سوگندي که مي‌خورد وفادار باشد، بين خود و مردم حجاب قرار ندهد، پاسخ نامه مردم را بدهد و بيت المال به همه مردم به ويژه به ضعفا برسد.
آيت الله موحدي کرماني افزود: به کانديداهاي تاييد صلاحيت شده توصيه مي‌کنم قانون را در نظر بگيرند، آن هايي هم که تاييد نشده اند قانون را محترم بشمرند، اگر اعتراضي دارند آن را به شوراي نگهبان ارائه دهند، اعضاي شوراي نگهبان افراد عادلي هستند که اگر اعتراض آن‌ها بجا باشد آن را تاييد مي‌کنند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: وقتي شوراي نگهبان جواب داد قانع شوند، جنجال به راه نياندازند، قانون مي‌گويد مرجع شوراي نگهبان است، ممکن است کساني که پذيرفته نشده اند افراد قوي باشند و در جاهاي ديگري خدمت کنند، همه به قانون تن دهند و به آن احترام بگذارند.
آيت الله موحدي کرماني افزود: يادشان نرود فتنه 88 که رهبري مکرر ذکر کردند اين بود که آن‌ها مقابل قانون ايستادند و به آن تمکين نکردند و براي مردم زحمت و براي خودشان بي آبرويي ايجاد کردند، لذا نامزدهاي رياست جمهوري بايد پند بگيرند و به قانون عمل کنند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام (ره) فرمودند: آنچه را که شوراي نگهبان تاييد مي‌کند اسلام است و لذا نپذيرفتن شوراي نگهبان به تعبير حضرت امام اين است که بخشي از اسلام را نپذيرفته ايد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مستند نامزد‌ها از امروز سیزدهم اردیبهشت تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت هر روز ساعت ۱۳ پخش و ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه از سیما و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس می‌شود.
پخش مناظره هم در این بازده زمانی ساعت ۲۱ از سیما و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.
به گفته مدیر کل صدا و سیمای استان فارس فرصت یکسان و رایگان برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، در رادیو و تلویزیون مرکز فارس فراهم شده است.
پهلوانیان افزود: برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس