Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ گمرک ایران اعلام کرد با هدف حمایت از تولید داخلی سفارش ساخت ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی را به وزارت دفاع داده است؛ ️بر این اساس سفارش تولید و ساخت ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی پس از بررسی و رایزنی ها جهت تشویق صنایع داخلی و حمایت از تولید ملی به وزارت دفاع داده شده و قراردادی منعقد گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️برنامه حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای ساخت انواع تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله ایکس ری کامیونی از دو سال پیش در دستور کار گمرک بوده و نهایتا اوایل سال گذشته وزارت دفاع توانمندی خود را برای ساخت این تجهیزات به دست توانمند تولیدکنندگان داخلی اعلام و پس از بررسی مسایل فنی نهایتا سفارش ساخت ۵ دستگاه ایکس کامیونی به وزارت دفاع داده شد.

️همچنین گمرک ایران از تمامی تولیدکنندگان داخلی که توانمندی ساخت انواع تجهیزات پیشرفته کنترلی را برای گمرک دارند دعوت بعمل آورده؛ خدمات و توانمندی های خود را به گمرک معرفی نمایند تا در اولین فرصت نسبت به بهره گیری از آن در سطح گمرکات اقدامات مرتبط صورت پذیرد.

بر اساس برنامه ریزی ها قرار است در سالجاری تعداد ۱۹ دستگاه انواع ایکس ری کامیونی به تجهیزات کنترلی گمرک اضافه شود.

مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران پیش از این، در واکنش به توانمندی دانش پژوهان داخلی برای تولید ایکس ری کامیونی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی در انحصار چند کشور بزرگ دنیا است، گفته بود: خوشبختانه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان با ورود به این عرصه یعنی ساخت دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری گام بزرگی در این زمینه برداشته‌اند که باعث افتخار است و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با دادن سفارش ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری به این دو سازمان در جهت حمایت از این نوع تکنولوژی و تقویت تولید داخل گام برداریم.

حمایت از توانمندی های داخلی و دانش بومی پیش از این نیز در دستور کار گمرک بوده و در سالهای اخیر بزرگترین پروژه گمرک ایران با عنوان" سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی" به دست توانمند دانش پژوهان داخلی طراحی و پیاده سازی شده که به اذعان صاحبنظران داخلی و خارجی دستاوردی بسیار مهم به شمار می رود و حتی این سامانه بسیار پیشرفته تر از نمونه های مشابه خارجی است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه

با گذشت نزدیک به ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اسناد افشاشده وزارت امور داخلی اسرائیل نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با برگزاری جلسات نقد و ارزیابی راهبردی اهداف اسرائیل در جنگ غزه مخالفت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسناد افشاشده از وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه بحث و تبادل نظر راهبردی پیرامون اهداف جنگ در غزه را رد کرده است.

براساس جزئیات افشاشده از یکی از اسناد وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو علی رغم درخواست سایر اعضای حاضر در کابینه جنگی اسرائیل از مخالفت خود با هرگونه بحث و تبادل نظر در مورد اهداف تجاوز ارتش اسرائیل به غزه سخن گفته است.

این سند وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که در اوایل ماه آوریل در کابینه جنگی توافقی مبنی بر لزوم تبادل نظر و برگزاری جلسات راهبردی در رابطه با اهداف اسرائیل از حمله به غزه صورت می پذیرد، اما نتانیاهو از آن تاریخ تا به اکنون از پذیرش این درخواست دیگر اعضای کابینه مزبور سر باز زده است.

تمسخر نتانیاهو در کانال 12 اسرائیلژنرال صهیونیست: نتانیاهو شکست در غزه را پذیرا شود!

 

خودداری نتانیاهو از تشکیل جلسات نقد و ارزیابی عملکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه در شرایطی است که به رغم تحمیل 7 ماه جنگ فراگیر بر نوار غزه، نظامیان این رژیم همچنان در تحقق اهداف اولیه خود از این جنگ همچون آزادی اسرای صهیونیست دربند گروه های مقاومت فلسطین در غزه و همچنین نابودی حماس و سایر گروه های مقاومت ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد