Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم در استان تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتهران نیوز،نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم در استان تهران برگزار شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه در شهرستان های استان تهران

امام جمعه تهران: مناظره‌‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید زنده پخش شود

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به امنیت فوق‌العاده کشورمان در شرایط امروز منطقه و همچنین ۲۹۹ فروردین روز ارتش و دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه، اظهار داشت: هر چه نعمت امنیت را شکر کنیم، کم است، ما در امنیت به سر می‌بریم، نیروهای مسلح انقلابی و متدینی داریم که حرکت و تلاش‌شان تماماً‌ بر اساس ایمان است و آنان هستند که نقش مؤثر در عزت این کشور و عزت سرور و آقایمان ولی امر مسلمین دارند، خداوند به آنان مزد فراوان عطا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به موضوع حج امسال، خطاب به مسئولان ذیربط گفت: مسئولان امر حج می‌کوشند که امسال مردم موفق به زیارت خانه خدا شوند، این تلاش‌شان جای تشکر دارد، به آقایان عرض می‌کنم به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنید، اگر وعده‌ای دادند که تأمین امنیت می‌کنیم به صرف یک کلمه خوشحال نشوید، هنوز جراحات حادثه منا روی قلب و دل ما التیام پیدا نکرده است، آنان باید تضمین کنند و بپذیرند که کوچکترین خطری اگر سراغ یکی از حجاج ما آمد، پاسخگو هستند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: آل‌سعود تبلیغات مسمومی را در حرمین شریفین مکه و مدینه علیه شیعیان و ما به راه انداخته است که بنده شرمم می‌آید آنها را مطرح کنم، واقعاً فضا را فضای خطر برای شیعیان قرار دادند، مبادا یک نفر بگوید برای رضای خدا در این فضای تاریک این «شیعه» را می‌کُشم تا به بهشت بروم، مبادا این گونه شود، شما باید امنیت را صد درصد تأمین کنید، حجاج به شما مسئولان اعتماد می‌کنند، مسئولیت شما در اینجا خطیر است، اگر امنیت در سفر حج نباشد، این حج واجب نیست، امنیت باید در ابتدا تأمین شود، مبادا خدایی ناکرده در ایام حج بشنویم که چنین و چنان شد، اعتماد به رژیم سفاک آل‌سعود نکنید، آنها اعتقادات و اعمال‌شان خطرناک است و نوکر آمریکا هستند.

وی همچنین گفت: مسئولان باید به امری که رهبر معظم انقلاب پیوسته روی آن تأکید داشته و دارند و آن هم «اقتصاد مقاومتی» در همه ابعاد است، اهتمام بورزند، امسال هم تولید و اشتغال را مطرح کردند، مسئولان به این موضوع بسیار باید اهمیت دهند، چرا موضوع کم و کوچکی نیست، اگر اقتصاد سالمی نداشته باشیم، نمی‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه، یادآور شد: آمریکا خباثت و جنایت خودش را هر روز بیشتر می‌کند، این آقایی که در آمریکا روی کار آمد روز اول گفت که می‌خواهم آمریکا را از آن خرابی‌هایی که به وجود آمده ترمیم کنم و کاری به جایی ندارم، هنوز چند روز نگذشته می‌بینیم به همه جا کار دارد و به سوریه حمله می‌کند.

وی با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه فراموش‌شدنی نیست، گفت: برخی لجام‌گسیختگی آقای رئیس‌جمهور آمریکا می‌بینند و می‌گویند او فردی است که نمی‌فهمد چه می‌کند، می‌گویند باید دقت کنیم و احیاناً روی او حساب کنیم، نمی‌دانم چه حسابی می‌خواهند روی آمریکا بکنند، مگر غیر از این است که اگر آمریکا ببنید کشوری ضعیف است، می‌کوشد او را نابود کند، ما باید قدرت‌مان را دنیا نشان دهیم، به آمریکا بفهمانیم ملتی در این کشور است و نیروهای مسلحی هستند و نظامی وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن خود را چنان می‌دهد که تا ابد پشیمان شود.

وی همچنین به بیان چند تذکر درباره انتخابات پرداخت و گفت: ما به یک معنا امتحان سختی در پیش داریم، به تعبیر دیگر یک گردنه صعب‌العبوری پیش روی ماست، اولاً مردم به حساسیت انتخابات توجه کنند، به جایگاه رفیع انتخابات توجه کنند، شما با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهید این کشور قدرتمند است و «حکومت» پشتوانه گسترده و قوی مردمی دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: با انتخاب «کاندیدای اصلح» رشد سیاسی خود را اثبات کنید، شما وظیفه دارید راجع به کاندیداهای تأییدصلاحیت شده بررسی و دقت کنید، شما مسئول هستید که بکوشید تا آنان را بشناسید، فریب ۴ کلمه را نخورید، همه کاندیداها در تبلیغات‌شان سعی می‌کنند از خودشان تعریف کنند، اما شما دقت کنید واقعیات را تشخیص دهید، سعی کنید آن فرد را خوب بشناسید، دقت و همت کنید تا انتخاب اصلح داشته باشید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تصمیم اخیر درباره غیرمستقیم پخش شدن مناظرات انتخاباتی داوطلبان ریاست‌جمهوری، متذکر شد: مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری حتماً باید زنده باشد، مگر غیر این است که می‌گویید مردم باید بصیر باشند، یکی از بهترین راه‌های بصیرت نسبت به داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری همین است که مردم ببینند و بشنوند، مدیر و مدبر بودن فرد را تشخیص دهند، یکی از راه‌های افزایش بصیرت مردم زنده بودن مناظرات انتخاباتی است.

وی افزود: آقایانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت شدند، بکوشند وعده‌های غیرقابل عمل ندهند، چیزی را وعده دهند که بتوانند به آن عمل کنند، «رأی مردم بر اساس یک وعده دروغین مشروع نیست»، به کسی رأی دهید که پایبند به اسلام باشد، عزم پیاده‌کردن دستورات اسلام را داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آقایان کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید بدانند این کشور «جمهوری اسلامی» است، یک حکم، سخن و عمل غیراسلامی اگر انجام گیرد، مشروع نیست، باید درد دین داشته باشید، مقید به پیاده‌کردن اسلام باشد، به رهنمودهای رهبری عمل کند و فقط شعار ندهید، رئیس‌جمهور باید به یاد فقرا و ساده‌زیست باشد، نزدیکان، دوستان و هوادارانش را بر مردم ترجیح ندهد.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید اقتصاد را رونق دهد و به تولید و اشتغال اهتمام ورزد و از دشمن به ویژه آمریکا نترسد و بتواند مشت محکمی به دهان آمریکا، اسرائیل و انگلیس بزند، از کار و فعالیت خسته نشود، خود را وقف خدمت به مردم کند، به مفاد سوگندی که یاد می‌کند وفادار باشد، بین مردم و خود حجاب قرار ندهد، جواب نامه‌های مردم را بدهد، بکوشد بیت‌المال همانند خون در بدن به همه اقشار مردم به ویژه مردم و فقرا برسد.

امام جمعه ری: کاندیدها از سیاه نمایی پرهیز کنند/صیانت از قوانین اسلام و سلامت انتخابات وظیفه شورای نگهبان است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم خداجوی ری در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: کسانی که پرهیزکاری و تقوا پیشه کنند همه درها به رویشان باز می شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در هفته پایانی ماه رجب قرار داریم، گفت: امام زمان(عج) درباره بعثت پیامبر فرموده اند؛ خداوند نعمت را با بعثت تمام کرد و هیچ عذری برای مردم باقی نمانده است.
وی درخصوص احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، بیان کرد: صیانت از قوانین اسلام و صیانت از سلامت انتخابات دو وظیفه مهم شورای نگهبان است. در طول انقلاب شورای نگهبان همیشه مورد تایید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هست بنابراین اگر خدشه‌ای به این نهاد وارد شود برای انقلاب بسیار خطرناک است.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه شورای نگهبان اعتلای دین، نظام و انقلاب اسلامی را در احراز صلاحیت‌ها در نظر می‌‌گیرد، عنوان کرد: هدف دشمن نابودی انقلاب است لذا لازم است انقلاب اسلامی نظامی مقتدر باشد برهمین اساس مردم باید در انتخابات آتی به کسی رای دهند که قدرتمند و مقتدر باشد.
شاهچراغی با اشاره به تبلیغات کاندیداها، اظهار داشت: نامزدها باید در تبلیغات خود به مردم برنامه ارائه دهند و از سیاه نمایی به جد پرهیز کنند و مردم نیز باید مراقب این سیاه نمایی‌ها باشند. نامزدها در انتقاد از رقبا باید اخلاق را رعایت کرده و با بیان نقاط ضعف، نقاط قوت طرف مقابل را نیز بیان کنند.
وی با بیان اینکه همه دنیا به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند، گفت: رای مردم به کاندیداها در اصل رای به نظام است بنابراین مردم باید به فرد اصلح رای دهند و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نشان از اقتدار انقلاب اسلامی است.
امام جمعه شهرری ادامه داد: فرد اصلح کسی است که برنامه مناسب برای نظم بخشی به جامعه ارائه دهد و گوش به فرمان رهبری و تسلیم در برابر مطالبات ایشان باشد و از دیگر خصوصیات فرد اصلح آن است که در برابر دشمنان از خود ضعف نشان ندهد.
شاهچراغی با اشاره به سخنان سخیف یکی از مقامات آمریکایی که ایران را به عنوان خطر امنیتی جهانی معرفی کرد، خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل و داعش که در منطقه مردم مظلوم را به خاک و خون می‌کشانند همه مولود آمریکا هستند بنابراین آمریکا خود خطر امنیتی جهانی محسوب می‌شود.

امام جمعه دماوند:رقابت اخلاقی، سالم و کم هزینه تایید صلاحیت شدگان منجر به افزایش مشارکت مردم می‌شود/ کشتار ۱۰۰ زن و کودک شیعه، نشان از اوج فریب کاری دشمنان دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با اشاره به نتایج تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم رییس جمهوری را می‌خواهند که بتواند گره از مشکلات کشور باز کند و از تَشر دشمن نترسد و حضرت آقا فرمودند اگر کسی می‌خواهد بترسد، از طرف مردم نترسند؛ چرا که مردم محکم پای نظام ایستاده‌اند و بزرگتر از امریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند کند.
وی افزود: در هفته گذشته شاهد شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از شیعیان که عازم حلب بودند، بودیم و توافق کرده بودند که این زنان و کودکان به سلامت به حلب برسند و فریب دادند و ماشین‌هایی که پر از مواد منفجره به‌جای غذا و آب بود، این کودکان و زنان تشنه را به شهادت رسید.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: این است کسانی که از نظر سازمان‌های ملل و حقوق بشری میانه‌رو هستند و در در حالی که ایران اسلامی اینها هستند و باید دولت و وزارت خارجه با لحنی محکم‌تر جلوی اینها ایستادگی کند.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه مهم‌ترین این مطالب روزها، انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار کرد: شورای نگهبان بدون ملاحظات جناحی و طبق قانون صلاحیت ۶ نفر را تأئید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بایستی از این قاطعیت و استحکام نظر شورای نگهبان تشکر کرد، اما کسانی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند در عرصه‌های دیگر خدمت کنند و حدود ۳۰ نفر از احراز نشدگان از مشاهیر و مردان بزرگ کشوری هستند که در عرصه‌های دیگر خدمت می‌کنند.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه همه باید مطیع قانون باشیم، خاطرنشان کرد: هر کس با هر سابقه‌ای و هر شخصیتی باید قانون را بپذیرد و خدای ناکرده حرکات غیر معقولانه‌ای نکند که هم موجب از بین رفتن آبروی خویش و هم شادی دشمن می‌شود.

فتاح دماوندی با بیان اینکه کاندیداهای تائید صلاحیت شده در رقابتی سالم شرکت کنند، ادامه داد: نقد محکم، منصفانه و اخلاق‌ مدارانه به‌ همراه ارائه راهکارهای منطقی و روشن برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را سرلوحه کار خویش انجام دهند و مردم بسیار هوشیار هستند و رفتار کاندیداها را تحت نظر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و به اقتصاد مقاومتی جامه عمل به پوشاند و گره از مشکلات کشور باز کند باید از تبلیغات پرخرج و اسراف پرهیز کند.

امام جمعه قرچک: هئیت اجرایی با توجه به سوابق افراد تایید کنند

حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های اول نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یک نکته قابل توجه که بزرگترین درس است و تکلیف مارا در این برهه از زمان سنگین می کند، فرصت خدمت را نباید از دست داد.

وی گفت: حاکمیت دینی وتفکر الهی در جهان در حال شکل گیری است، اما مسیر پرپیچ وخم ودشواری طی شد از آغازین روز بعثت تا به امروز و سران جوامع اسلامی باید موفقیت بسیار سخت دوران پیامبر اکرم (ص) را بدانند.

اسماعیلی تاکید کرد: یکی از ویژگی های مدیران ومسئولان جامعه اسلامی داشتن تقوا است، مدیر با تقوا ، بااخلاص طمع ندارد ومسئولیت ومنصب را یک فرصت برای خدمت به خلق خدا ودین خدا می داند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است واین ما هستیم که می توانیم با تصمیم وعمل درست مردم وجوانان را سعادتمند واهل بهشت کنم.

امام جمعه قرچک تصریح کرد: پیرامون عملیاتی شدن شعار سال: تولید واشتغال صرفاً با دستور مسئولان ارشد محقق نمی شود، بلکه به نظارت وپیگیری جد ینیاز دارد .

وی گفت: بنده هفته گذشته به هیئت اجرای ونظارت عرض کردم ملاک شما در تأیید صلاحیت افراد ، نظر چهار مرجعی باشد که قانون تعیین کرده است واگر می خواهید مشکلی پیش نیاد نه مردم ناراحت شوند نه نامزدها وقتی سوابق افراد استعلام شد به هر دلیلی رد شدند چرا باید توسط ناظرین هیئت اجرایی تأیید شوند .

اسماعیلی در پایان افزود: این حرکت خودش جرم، و ظلم به مردم، دهن کجی به قانون وبی توجهی به جریان فتنه است، امروز باید مراقب حرکت جبهه نفاق با تفکر لیبرالی وسکورلاری داخل بود که هدف اصحاب فتنه همین است و فتنه خط قرمز کشور ما است و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند : انتخابات باید گسترده ، سالم ، پرشور وبا امنیت برگزار شود، لذا هر حرکتی که باعث تضعیف عزت نظام شود محکوم است .

امام جمعه ورامین: تفرقه بین نیروهای انقلابی قابل قبول نیست

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین با ادامه بحث وظایف والدین نسبت به فرزندان در اسلام، اظهارداشت: والدین باید دستورات بزرگان و معصومین را برای تربیت فرزندان در نظر بگیرند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران توانسته است مشکلات مختلفی را برای دشمنان نظام به وجود آورد به همین دلیل نیز خار چشم آنها شده است.

امام جمعه موقت ورامین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهایی است که ائمه ما به خصوص امام کاظم(ع) آن را اجرایی کرده اند.

حجت الاسلام محمودی افزود: خداوند مصداق بارز سوره فیل را در جریان طبس به همگان نشان داد و در آن واقعه دشمنان خدا زمین گیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: دست خداوند بزرگ از آستین شن ها بیرون آمد و باعث شد که تمام محاسبات دشمنان برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی را برهم زند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: دشمنان نظام ایران به خصوص آمریکایی ها گروه های تکفیری را در منطقه به وجود آورده اند ولی باز هم می دانند که بدون ایران نمی توانند تصمیمی برای منطقه بگیرند.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: از نظر شورای نگهبان ۶ نفر برای انتخاب به عنوان ریاست جمهوری مناسب هستند ولی باید این را در نظر داشته باشیم که اصلح در بین این افراد وجود دارد و باید آن فرد را انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: همگان باید بدانیم که در برابر رایی که به فردی می دهیم باید پاسخگو باشیم و از سوی دیگر نیز باید در مقابل افرادی که قصد توهین به شورای نگهبان را دارند بایستیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: تفرقه بین نیروهای انقلابی قابل قبول نیست و همگان باید اتحاد را حفظ کنند و در نهایت نیز فردی را انتخاب کنیم که مدیریت انقلابی داشته باشد.

امام جمعه رباط کریم: رییس جمهور باید فردی نترس و شجاع باشد/ طرفداران شورای شهر اخلاق مداری را رأس امور بدانند

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی رباط کریم برگزار شد، اظهار کرد: اینکه برخی ها برای رقابت سراغ خرید کالاهای خارجی می روند یک کار اشتباهی است، باید جامعه به سمت مصرف کالای داخلی برود و تولید کنندگان نیز درصدد تولید اجناس با کیفیت باشند.

وی افزود: تولید کنندگان ما باید سعی کنند که روز به روز کیفیت کالا هایشان را بالا ببرند و مردم هم باید از کالا های داخلی را خریداری کنند، باید همگی دست به دست هم دهیم تا این کشور اسلامی را به سوی پیشرفت حرکت دهیم تا خواری توی چشم دشمنان شود.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به سالروز تأسیس سپاه، از تلاش این مردان در عرصه فرهنگ و امنیت قدردانی کرد و گفت: : در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به دستور امام سپاه پاسداران تاسیس شد یکی از وظایف سپاه حفاظت مراقبت از حفظ اصل انقلاب است سپاه چه از لحاظ فرهنگی که با بسیج خود جوانان را با دین و انقلاب اشنا می کند چه از لحاظ نظامی با ارتش مقدس جمهوری اسلامی نمی گذارند که یک وجب از خاک ما بدست بیگانگان بیفتد.

وی تأکید کرد: امروز سپاه نقش بسیار بزرگی در آبادانی کشور دارد، سپاه سازندگی های بسیار زیادی داشته است و امروز پروژه های بسیار زیادی را گرفته است و به نحو احسن تحویل داده است امروزه سپاه، خواری درون چشم کسانی است که نمی خواهند سپاه وجود داشته باشد.

خطیب جمعه رباط کریم ابراز کرد: طرفداران مخصوصا طرفداران شورا ها که در اکثر شهر ها هستند باید مواظب باشند که اخلاق طرفدار بودن را رعایت بکنند، مردم هم باید به کسی رای بدهند که پاک باشد که حرف های مردم را گوش می دهد.

وی ضمن توصیه ای به مردم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای بدهند که پرچم ولایت فقیه بر دوش آن فرد باش،د فردی باید باشد که شجاع و بی باک باشد از دشمن نترسد تا دشمن پیش نیاید.

حجت الاسلام محمدی نژاد تصریح کرد: باید کسی باشد که کابینه جوانی داشته باشد نه پیر باید کابینه ان با نشاط باشد باید فکر های جدید داشته باشد،باید کابینه های جوان با ایده های نو با تفکر های جدید و پر نشاط تر که بیش تر وقت می کنند به حرف های مردم گوش کنند.

امام جمعه قدس: بدگویان در مورد شورای نگهبان مفسدین فی العرض هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قدس که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوا الهی دعوت میکنم چرا که تقوا تنها ملاک انسان در پیشگاه حق تعالی است.

وی در ادامه گفت:خداوند برای هدایت امت ها در اعصار مختلف، پیامبرانی را فرستاد و به آن ها فرصت داد تا هدایت شوند اما هنگامی که امت ها عصیان کردند ایشان را گرفتار عذاب الهی نمود و به آیندگان درس عبرت داد.

میراحمدی افزود: امروز در کشور جمهوری اسلامی، تدین ملت و ایمان آنان به خداوند و ائمه اطهار است که موجب برکات سرشار و حفظ انقلاب شده است و حتی اگر ملت ما هم قدردان خون شهدا و مومن به صراط مستقیم الهی نباشد و کفر بورزد دچار سخت ترین بلایا و عذاب الهی و گرفتاری ها خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین میر احمدی در پایان خطبه نخست نماز جمعه این هفته شهرستان قدس خاطر نشان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی به خوبی در مسیر پیشرفت و عزت و افتخار در حال حرکت و قدم برداشتن است به همین خاطر است چرا که مسیر انقلاب همتراز با اسلام است و در این راه پشتوانه بزرگی به نام مردم و راهنمایی به نام ولی فقیه دارد.

&l

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز یکشنبه مناظره انتخاباتی ویژه مجلس دوازدهم در محل دانشگاه لرستان برگزار شد.

این مناظره انتخاباتی با حضور «هادی هاشمی»، «رضا سپهوند» و «قدرت الله ایمانی» از جمله کاندیداهای راه‌یافته به‌دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، در محل سالن آمفی‌تئاتر حاج‌قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

بر اساس اعلام بسیج دانشجویی لرستان، از «محمدرضا ملکشاهی راد» دیگر کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای حضور در این مناظره از قبل دعوت به‌عمل‌آمده بود، این در حالی است که وی در این مناظره شرکت نکرد.

نباید اقدامات نمایندگان سابق را زیر سوال برد

قدرت الله ایمانی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در این مناظره با بیان اینکه برای ارائه خدمت بی‌منت به مردم در این صحنه وارد شده‌ام و خود را آماده کرده‌ام تا برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اقدام عاجل داشته باشم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همواره در عرصه‌های مختلف نظام، قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و در دفاع از انقلاب پای‌کار بوده‌ام و پاک‌دست زندگی کرده‌ام، گفت: نباید اقدامات و کارنامه نمایندگان سابق از سوی برخی کاندیداهای حاضر در مناظره زیر سوال برود.

این کاندیدای انتخابات مجلس با اشاره به برخی از اقدامات خود در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورت رأی آوردن در مجلس آینده به دنبال شایسته‌سالاری هستم و این شایسته‌سالاری دینی مورد تأکید مقام معظم رهبری را از همه جهات موردنظر خود قرار خواهم داد.

ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از کاندیدها میلیاردها تومان هزینه تبلیغات کرده‌اند، درد فقر و محرومیت را نچشیده‌اند، گفت: نماینده باید کارآمد، باشهامت، خوش‌نام، انقلابی، مؤمن و… باشد، من در زمان نمایندگی اقدامات زیادی را انجام دادم و این در حالی است که برخی این اقدامات را کتمان می‌کنند.

وی گفت: باید پیگیری کنیم که بودجه ملی به لرستان اختصاص پیدا کند.

اقدام چشمگیری برای توسعه لرستان صورت نگرفته است

هادی هاشمی کاندیدای دیگر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی نیز در این مناظره خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه، اظهار داشت: این نشانه خرد و شعور سیاسی شما است که این مجلس برگزار شده است و من از یکایک شما عزیزان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه شما سکان‌دار تحول و طلایه‌دار تغییر هستید و تغییر در دانشگاه انجام می‌گیرد، عنوان کرد: من از دانشگاه جدا نیستم، آموزش‌وپرورش و دانشگاه در اصل یک پیکر در دو مکان هستند و من افتخار می‌کنم در آموزش‌وپرورش خدمت کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه رشته تحصیلی من حقوق است و مرتبط با مجلس، افزود: به مدت بیش از ۳۰ سال در عرصه‌های سیاسی، آموزشی و اداری تجربه دارم، علی‌رغم احترامی که برای نمایندگان ادوار گذشته قائل هستم، اما در یازده دور مجلس اقدام چشمگیری برای استان ما نگرفته است، به همین دلیل وارد عرصه انتخابات شده‌ام، امیدوارم اگر شما بنده را شایسته دیدید، به لطف و یاری خداوند خدمتگزار شما در کمال صداقت، تعهد و دانش باشم.

هاشمی با تأکید بر اینکه رویکرد من، جوان‌گرایی است، باید از خلاقیت جوانان در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی و.. استفاده شود، ادامه داد: حلقه مفقوده همین است که ما از دانش، خلاقیت و استعداد دانشگاهیان استفاده نکرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه رزومه افراد، عملکرد آنها است، بیان داشت: من واهمه‌ای از کسی ندارم و وامدار کسی هم نیستم، من برای اینکه بتوانم به مردم خدمت کنم، حتی زیربار کمک‌های مردمی هم نرفتم تا بتوانم آزادانه حرف خودم را بزنم.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه من کمترین هزینه تبلیغاتی را داشته‌ام چون وامدار کسی نیستم، ادامه داد: این‌هایی که می‌گویند، ما حتی یک ماشین هم نداریم، پس هزینه این همه پوستر، بنر و… را از کجا می‌آورند؟

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی دررابطه‌با صنعت خودرو، گفت: صنعت خودرو تبدیل به مافیا شده، این مافیا باید شکسته شود و واردات انجام بگیرد تا توازن و رقابت شکل بگیرد و خودروسازان هم به کیفیت خودروهای داخلی بی افزایند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، اظهار داشت: پیش‌ازاین که وارد میدان رقابت انتخابات شوم، کارگروه تخصصی را با حضور دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد کردم و در صورت رأی آوردن از این ظرفیت تخصصی استفاده خواهم کرد.

برخی نمایندگان سابق اجازه ندادند که نخبگان رشد کنند

رضا سپهوند کاندیدای دیگر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در این مناظره با اشاره به سابقه علمی و دانشگاهی خود، اظهار داشت: من فرزند دانشگاه هستم، از سال ۶۸ که وارد دانشگاه شده‌ام در خدمت جوانان بوده‌ام، اعضای ستاد من هم اکثراً جوانان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل فرمودند که مجلس باید عصاره ملت باشد و عصاره ملت باید مجلسی متشکل از نخبگان باشد، گفت: اولاً بنده در سمت‌های اجرایی زیادی در دانشگاه و خارج از دانشگاه بوده‌ام، مجلس نیاز به قانون‌گذار دارد، کار نماینده و مجلس قانون‌گذاری و نظارت است.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه بنده مشاور رئیس کمیسیون اجتماعی، مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مشاور کمیسیون اقتصادی و… بوده‌ام، ادامه داد: بنده طرح‌های مختلف اقتصادی را به مجلس ارائه کرده‌ام و در واقع بنده مشاور و مربی خیلی از نماینده‌ها بوده‌ام.

سپهوند با بیان اینکه ماحصل استان لرستان الان هر چه هست، عملکرد نمایندگان سابق بوده است، گفت: برخی نمایندگان سابق اجازه ندادند که نخبگان رشد کنند، مجالس ما، مجالس عوام بوده‌اند که به این سرنوشت گرفتار شده‌ایم، سو مدیریت داشته‌ایم و...

وی با بیان اینکه نمایندگان سابق اقدامات و عملکرد خود را به مردم معرفی کنند، بگویند چند کارخانه در استان ایجاد کرده‌اند؟ گفت: هیچ‌وقت با یک دانشگاهی مجادله نکنید، ما اقتصاد خوانده‌ایم و در مجلس هم مشاور نمایندگان بوده‌ام و به آنها مشاوره داده‌ام.

این کاندیدای انتخابات مجلس در ادامه با بیان اینکه تمام هزینه‌های تبلیغاتی‌ام را خودم پرداخت و تأمین کرده‌ام، ادامه داد: با استفاده از طرح‌ها و پیشنهادت بنده، اقدامات زیادی در حوزه‌های توسعه‌ای و عمرانی استان صورت‌گرفته است.

سپهوند با بیان اینکه به ما نگویید تجربه ندارید، تجربه در مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که باید انجام شود، بیان داشت: ما باید برنامه‌محور باشیم، مجمع نمایندگان باید برای رفع مشکلات استان برنامه‌محور باشند.

وی با تأکید بر اینکه اختلاف در بین نمایندگان، اختلاف بر سر انتصابات است، هم خودشان را فشل می‌کنند و هم استان را، افزود: نماینده‌ای که سواد نداشته باشد و نخبه نباشد را چرا باید به مجلس بفرستیم؟

این کاندیدای انتخابات مجلس با تأکید بر اینکه مجمع نمایندگان باید روی مسائل مهم استان با هم اتحاد داشته باشند، گفت: راه‌حل من این است که نخبگان را به‌کارگیری کنیم، هشت سال است که تیم‌های کارشناسی تشکیل داده‌ام.

کد خبر 6097563

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح