Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@12:29:43 GMT

وزارت دفاع برای گمرک 5 دستگاه ایکسری می‌سازد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۷۸۸۲


به گزارش فارس، گمرک ایران اعلام کرد با هدف حمایت از تولید داخلی سفارش ساخت 5 دستگاه ایکس ری کامیونی را به وزارت دفاع داده است.

️بر این اساس سفارش تولید و ساخت 5 دستگاه ایکس ری کامیونی پس از بررسی و رایزنی ها جهت تشویق صنایع داخلی و حمایت از تولید ملی به وزارت دفاع داده شده و قراردادی منعقد شد.

️برنامه حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای ساخت انواع تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله ایکس ری کامیونی از دو سال پیش در دستور کار گمرک بوده و نهایتا اوایل سال گذشته وزارت دفاع توانمندی خود را برای ساخت این تجهیزات به دست توانمند تولیدکنندگان داخلی اعلام و پس از بررسی مسایل فنی نهایتا سفارش ساخت 5 دستگاه ایکس کامیونی به وزارت دفاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️همچنین گمرک ایران از تمامی تولیدکنندگان داخلی که توانمندی ساخت انواع تجهیزات پیشرفته کنترلی را برای گمرک دارند دعوت بعمل آورده خدمات و توانمندی های خود را به گمرک معرفی نمایند تا در اولین فرصت نسبت به بهره گیری از آن در سطح گمرکات اقدامات مرتبط صورت پذیرد.

بر اساس برنامه ریزی ها قرار است در سالجاری تعداد 19 دستگاه انواع ایکس ری کامیونی به تجهیزات کنترلی گمرک اضافه شود.

مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران پیش از این، در واکنش به توانمندی دانش پژوهان داخلی برای تولید ایکس ری کامیونی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی در انحصار چند کشور بزرگ دنیا است، گفته بود: خوشبختانه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان با ورود به این عرصه یعنی ساخت دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری گام بزرگی در این زمینه برداشته‌اند که باعث افتخار است و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با دادن سفارش ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری به این دو سازمان در جهت حمایت از این نوع تکنولوژی و تقویت تولید داخل گام برداریم.

حمایت از توانمندی های داخلی و دانش بومی پیش از این نیز در دستور کار گمرک بوده و در سالهای اخیر بزرگترین پروژه گمرک ایران با عنوان سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به دست توانمند دانش پژوهان داخلی طراحی و پیاده سازی شده که به اذعان صاحبنظران داخلی و خارجی دستاوردی بسیار مهم به شمار می رود و حتی این سامانه بسیار پیشرفته تر از نمونه های مشابه خارجی است.

انتهای پیام/م


-----------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامههای عمومی | روزنامههای اقتصادی | روزنامههای ورزشی | سایر روزنامهها| هفتهنامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع انگلیس هک شد

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، شبکه بی. بی. سی گزارش داد، سامانه‌ای که هک شده حاوی اسامی و اطلاعات بانکی کارکنان فعلی و برخی از کارمندان سابق نیروهای مسلح انگلیس بوده است.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که آدرس برخی از پرسنل ارتش نیز هک شده باشد.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی پشت این هک قرار دارند اما گفته می‌شود که اطلاعاتی که هک شده مربوط به اعضای فعلی و سابق نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش سلطنتی انگلیس است.

سامانه‌ای که هک شده توسط یک پیمانکار خارج از وزارت دفاع انگلیس مدیریت می‌شود و اطلاعات عملیاتی این وزارتخانه هک نشده است.

وزارت دفاع انگلیس سامانه مذکور را بلافاصله از دسترس خارج کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

قرار است "گرانت شاپس" وزیر دفاع انگلیس، امروز اعضای مجلس عوامل از این اتفاق مطلع کرده و اطلاعات بیشتری ارائه کند.

"توبیاس الوود" نماینده محافظه کار و سرباز سابق، به "اسکای نیوز" گفته است: "چین احتمالا به افراد آسیب پذیر از لحاظ مالی نگاه می‌کند که ممکن است در ازای پول نقد کاری انجام دهند."

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • ببینید | دفاع بذرپاش از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رئیسی!
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت