Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان بابیان اینکه کاندیداها باید تابع قانون باشند تأکید کردند: لیست نهایی شورای نگهبان از اعضای کاندیداهای ریاست جمهوری براساس قانون اساسی و عادلانه انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مهدی نژاد امام‌جمعه گرمسار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: 6 نفر از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شدند و شورای نگهبان با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات تخصصی و موشکافانه صلاحیت این افراد را برای جایگاه ریاست جمهوری تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه شورای نگهبان با در نظر گرفتن مصلحت نظام به تأیید یا رد صلاحیت کاندیداهای ثبت نامی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رأی می‌دهند خاطرنشان کرد: کاندیداهای مورد تأیید شورای نگهبان در زمان اعلام قانونی برای تبلیغات علنی می‌توانند در بین مردم حاضر شوند و به ارائه برنامه و اهداف خود در مقام ریاست جمهوری بپردازند.

مهدی نژاد با تأکید بر اینکه توهین و تخریب دیگر کاندیداها خلاف موازین اخلاقی و قوانین انتخابات است افزود: از افشاگری‌ها و تخریب برای به دست آوردن رأی بیشتر بپرهیزید و مانع از ایجاد دودستگی و تفرقه بین مردم شوید.

امام‌جمعه گرمسار با اشاره به برخی خواسته‌های مردم از اعضای شورای شهر و ریاست جمهوری گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های دروغین بپرهیزند مردم فقط خواستار تأمین معیشت و بهبود شرایط مالی کشور هستند و از کاندیدا موردنظر خود برنامه‌ای مدون و معقول و قابل‌اجرا طلب دارند.

وی با اشاره به برخی وظایف اعضای شورای شهر بیان کرد: روحیه انقلابی، ولایت مداری، مردم‌دار بودن از سه شاخصه مهم یک کاندیدای اصلح است و باید به آن توجه ویژه داشت.

امام‌جمعه موقت مهدی‌شهر: کاندیداهای ریاست جمهوری پایبندی به قانون را در دستور کار خود قرار دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سقائیان امام‌جمعه موقت مهدی‌شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تأیید صلاحیت6 نفر از داوطلبان ثبت‌نامی در ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری پایبندی به قانون را در دستور کار خود قرار دهند و از ایجاد تشنج در بین مردم بپرهیزند.

وی با اشاره به تعداد بالای داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به ویرایش قانون جهت شاخص‌های افراد مجاز به ثبت‌نام اقدام کنند تا از تعداد زیاد افراد متقاضی ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری کاهش یابد.

سقائیان اتلاف وقت و هزینه دولت را یکی از مهم‌ترین ضررهای ثبت‌نام بی‌رویه مردم برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: تعداد زیاد این افراد زحمت بسیاری برای اعضای شورای نگهبان فراهم می‌کند که باید اصلاح شود.

وی بابیان اینکه احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است خاطرنشان کرد: همه داوطلبانی که ثبت‌نام کردند و در مرحله احراز صلاحیت رد و یا تأیید شدند موظف‌اند طبق قانون عمل کنند و مانع از ایجاد فتنه و دودستگی در بین مردم شوند.

امام‌جمعه موقت مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در اولویت اهداف برگزاری انتخابات است ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیراً با نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند به تمرکز دشمن بر روی جنگ اقتصادی و آسیب زدن به ملت ایران تأکید کردند و ما نیز امروز موظف هستیم نسبت به این مسئله حساس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خطیب جمعه سرخه: به دنبال انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری باشید

خطیب جمعه شهرستان سرخه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهرستان با تأکید بر اینکه باید از دادن رأی‌های کورکورانه بپرهیزید گفت: معیارهای شناسایی انتخاب یک شخص اصلح در انتخابات همواره از سوی مقام معظم رهبری تبیین می‌شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی ولایت مداری و روحیه جهادی و انقلابی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاندیدای اصلح در انتخابات دانست و گفت: ارائه برنامه مدون، پرهیز از دروغ و توهین و تخریب دیگر کاندیداهای رقیب در این عرصه حائز اهمیت است.

خطیب جمعه سرخه با اشاره به برخی وقایع در فتنه سال 88 خاطرنشان کرد: کاندیداها موظف‌اند ضمن رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت و آرامش مردم در جامعه و جلوگیری از بروز فتنه با یکدیگر در تلاش باشند و همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی از اولویت‌های نظام در برگزاری انتخابات است ابراز کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در این روزهای باقی‌مانده تا انتخابات موظف‌اند نسبت به تبلیغات فرهنگی در راستای حضور حداکثری از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

امام‌جمعه میامی: کاندیداهای انتخاباتی از تخریب و توهین دیگران بپرهیزند

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام‌جمعه میامی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: مردم با شرکت در انتخابات به دستور ولایت عمل می‌کنند و حضور حداکثری آنان باعث غرور، خلق حماسه‌ای عظیم و افتخاری بزرگ است.

وی بابیان اینکه انتخابات فرصتی نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان کرد: دشمنان با دیدن ملت ایرانی در پای صندوق‌های رأی از نابودی این نظام مقدس ناامید می‌شوند و به قدرت شکوهمندی این نظام ایمان می‌آورند.

امام‌جمعه میامی با تأکید بر حساسیت این دوره از انتخابات گفت: فریضه انتخابات ریاست جمهوری در هر دوره نسبت به دوره گذشته حساس‌تر می‌شود و لزوم توجه ویژه‌ای است و در صورت غفلت اثرات دخالت بیگانگان را مشاهده می‌کنیم.

وی برگزاری انتخاباتی سالم به‌دوراز تفرقه و توهین را در اولویت اهداف نظام دانست و گفت: کاندیداهای انتخاباتی باید نسبت به رعایت قوانین کوشا باشند و از تخریب و توهین دیگران بپرهیزند.

امام جمعه دامغان:بصیرت و امنیت خود را در انتخابات به رخ جهانیان بکشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان امام جمعه دامغان نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه باشکوه این شهر که با حضور گسترده مردم در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به دو انتخابات مهم پیش روی ملت بزرگ ایران اظهارداشت: ملت ما در انتخابات سرنوشت ساز پیش رو بار دیگر باید بصیرت خود و امنیت اخلاقی اجتماعی سیاسی کشورمان را به رخ جهانیان بکشند.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: رئیس جمهور آینده کشورمان هر یک از شش چهره تایید شده از سوی شورای نگهبان که شود باید امانتدار بزرگ ملت سرافراز ایران باشد، مدیریت جهادی و انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهد و در ایام تبلیغات بر مدار انصاف و ادب و اخلاق حرکت کنند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچه به رئیس جمهور مشروعیت می دهد سه رکن مهم تایید صلاحیت از سوی شورای محترم نگهبان، رای ملت بصیر ایران و تنفیذ رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: تمکین به تصمیم شورای نگهبان احترام به قانون و ملت است، هیچ فرد و جریانی نباید به خود اجازه دهد فضای جامعه را متشنج کند زیرا ایران اسلامی رهبری یگانه دارد که فصل الخطاب هر تفکر و اندیشه‌ای در چارچوب انقلاب و نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های حاصله و پیش روی بخش کشاورزی شهرستان دامغان در حوزه تولید در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید پرداخت و گفت: تولید روزانه 45 تا 50 تن شیر و پیش بینی 50 هزار تن پسته دامغان در سال 96 و برآورد جذب 10 میلیارد تومان از مجموع 34 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته به استان سمنان در بخش آبیاری تحت فشار شرایط خوبی را در این بخش نوید می دهد.

امام جمعه موقت شاهرود: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است

حجت الاسلام حمید عبداللهیان امام جمعه موقت شاهرود نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اظهار داشت: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به آغاز رقابت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید در چارچوب قوانین و با رعایت اخلاق انتخاباتی توانایی‌های خود را به مردم معرفی کنند.

عبداللهیان ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری باید رقابت سالم مبتنی بر آموزه‌های قرآنی داشته و به حریم شخصی دیگران وارد نشوند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید به معنای عام و خاص کلمه اهل مبارزه با فساد باشد اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب باید با دشمنان بیرونی مبارزه کرده و نسبت به موانع درونی کشور نیز مقاوم باشد.

عبداللهیان با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید به توسعه همه نقاط کشور نگاه متوازن داشته باشد اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب باید همه کشور را یکپارچه دیده و در توسعه کشور اولویت بندی داشته باشد.

انتهای پیام/

R41366/P41362/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟