Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، احمد میدری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تذکر شفاهی یکی از نمایندگان در جلسه علنی (سه‌شنبه 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «دولت بر خلاف قانون، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی را در قالب یارانه‌ها افزایش داده است»، گفت: این پرداخت به معنای افزایش مستمری است و نه افزایش میزان یارانه‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون «تأمین زنان و کودکان بی‌سرپرست» مصوب سال 1374 که در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه نیز تمدید شده دولت‌ها به میزان مختلف آن را اجرا کرده‌اند و آن نیز افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی است.

میدری تصریح کرد: در این دوره برای تمرکز اطلاعات و اجرای بهتر این قانون، کاری که انجام شد این بود که مبلغ این افزایش مستمری از طریق سازمان هدفمندی به حساب افراد تحت پوشش واریز شد، اما این به معنای افزایش میزان یارانه افراد نیست.

معاون رفاه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در این فرآیند اطلاعات افراد واجد شرایط را از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) دریافت و از آنجایی که این احتمال وجود داشت بعضی افراد از دو نهاد استفاده کنند، برای رفع این مشکل و سایر مشکلات در این حوزه تصمیم بر این شد که واریز این مبلغ به صورت متمرکز از طریق سازمان هدفمندی صورت بگیرد که در مقاطع بعدی نیز این پرداخت با همین ساز و کار انجام خواهد شد.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود

داود منظور، اظهار داشت: امسال ۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری به بخش کشاورزی یارانه خواهیم داد.

به گزارش دانشجو، وی افزود: ان شاءالله با مجموع تدابیر دولت بتوانیم برای مردم سفره بهتر، ارزانتر و و مطمئن‌تر فراهم کنیم هر چند به حق انتظارات بیش از این‌ها است.

منظور بیان کرد: ۷۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب هدفمندی یارانه‌ها مستقیما به مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: هزینه پرداخت یارانه نقدی که بخش بزرگی از جامعه آن را دریافت می‌کنند؛ سالانه ۳۳۰ همت است.

منظور گفت: کمک‌هزینه‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود که ماهانه ۵ همت در این قالب پرداخت می‌شود. سال گذشته مسمتری کمیته امداد و بهزیستی دریافت می‌کردند ۴۰درصد رشد کرد و امسال ۳۰درصد رشد پیدا می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: هدف کالابرگ این است که مردم نوسانات قیمت ۱۱ قلم کالای مصرفی مهم را عملا حس نکنند و این کالا‌ها با قیمت ۱۴۰۱ به ۷ دهک تخصیص داده می‌شود. ۲۰۰ همت برای خرید تضمینی گندم و یارانه ارد و نان در نظر گرفته شده است.

منظور، افزود: همچنین پیشبینی شده ۸۵همت فقط یارانه دارو پرداخت خواهد شد. در بخش نهاده‌ها امسال ۶ همت یارانه کود و بذر داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل