Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-30@05:17:55 GMT

دشت الزبدانی و اهمیت پاکسازی آن

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۹۱۹۶

دشت الزبدانی و اهمیت پاکسازی آن

روز چهارشنبه درحالی شهرهای الزبدانی، بقین، مضایا، بلودان و سرغایا در شمال غرب دمشق از تروریست ها پاکسازی شد که تروریست ها تاکنون تمام تلاش خود را برای باقی ماندن در این منطقه بکاربستند.
این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را در زمره مناطق راهبردی درپیش و پس از بحران کنونی سوریه قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاریخچه شهر الزبدانی و مناطق اطراف آن به دوران آرامی و پیش از میلاد باز می گردد و به ریه دمشق و سبد غذایی آن مشهور است.
دراین منطقه دشت و کوه به هم پیوسته و چشمه های جوشان و ارتفاعات برفگیر آن در تابستان معروف است.
الزبدانی قدیمی ترین مناطق ییلاقی سوریه و موفق ترین منطقه در جذب گردشگرپیش از آغاز بحران این کشور بوده است که توسعه عمرانی نقش مهمی در تقویت جایگاه گردشگری آن داشته است.
شهرالزبدانی و شهرک بلودان بیشترین گردشگران عرب بویژه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را جذب می کرد و مقصد تابستانی آن ها بود.
وجود 25 هتل و صدها واحد اجاره ای برای مسافران و گردشگران، مناظر طبیعی بی نظیر، جنگل، چشمه و دشت سرسبزبهترین شرایط را برای جذب گردشگرفراهم کرده بود.
این منطقه نخستین زادگاه گروه های مخالف در ریف غربی دمشق بود واز اواخر سال 2011 به اشغال ارتش آزاد درآمد.
دشت الزبدانی به دلیل قرارگیری در نزدیکی منطقه عنجر لبنان و حلقه اتصال میان قلمون غربی و وادی بردی از اهمیت راهبردی برای دو طرف درگیری به شمار می رفت.
از ابتدای ژوئیه 2015 عملیات زمینی گسترده ای برای پاکسازی این منطقه آغاز و بخش های گسترده ای از آن آزاد شد تا اینکه از سپتامبر 2015 آتش بس توافقی برای شهرهای کفریا و فوعه در استان ادلب در مقابل شهرهای دشت الزبدانی اجرا شد.
با اجرای توافق تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب، تروریست های شهرهای دشت الزبدانی و خانواده های آن ها به مقصد جرابلس در شمال شرق استان حلب خارج شدند.
دشت الزبدانی آخرین پایگاه تروریست ها در شمال غرب پایتخت سوریه بود که پاکسازی شد زیرا پیش از آن شهرک های قدسیا، الهامه، التل و منطقه وادی بردی پاکسازی شده بود.
فاصله شهرک های این منطقه با مرزهای لبنان از یک تا 11 کیلومتر متفاوت است و دروازه اصلی ورود سلاح برای تروریست ها از مرزهای لبنان به شمار می رفت.
پاکسازی این منطقه، امنیت مرزهای سوریه و لبنان را تامین و خطر را از جاده دمشق بیروت دفع می کند و یکی از مهمترین پایگاه های تروریست ها را که سال ها برای حفظ آن تلاش کرده بودند نابود کند.
دور کردن تروریست ها از غرب و شمال غرب دمشق پس از 6 سال یک موفقیت راهبردی برای دولت در تامین امنیت پایتخت به شمار می رود.
اکنون نیروهای ارتش سوریه و مقاومت که سال ها تروریست های این منطقه را به محاصره درآورده بودند، با خروج تروریست ها، می توانند در دیگر جبهه ها نقش آفرینی کنند.
6116

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری