Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا فیروز فاضلی عصر جمعه در نشست مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی اظهار کرد: از آغاز کار دولت تدبیر و امید در سال 92 تاکنون، توفیقات بسیاری در افزایش فضای کسب و کار و سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در گیلان به دست آمده است.
وی با اشاره به افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از 533 کانون در سال 92 به 863 کانون در حال حاضر افزود: علاوه بر افزایش قاری قرآن از 653 نفر در چهار سال پیش به شش هزار و 500 نفر تا سال جاری، خانه های قرآن در گیلان نیز از 30 به 51 خانه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلی با اشاره به گسترش فضای قرآنی در یک هزار و 150 مسجد در گیلان تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزشگاه های هنرهای تجسمی ، تعداد این آموزشگاه ها نیز از 109 عدد در سال 92 به 130 آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.
وی گیلان را دیار آل بویه و نخستین مرکز حکومت شیعی جهان دانست و یادآور شد: این استان علاوه بر دارا بودن روحانیون مبارز در ادوار مختلف ، زادگاه نخبگان فراملی همچون پروفسور سمیعی ، پروفسور رضا ، دکتر معین و همچنین خاستگاه علمایی چون آیت الله بهجت فومنی است .
به گزارش خبرنگار ایرنا نشست سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر امروز (جمعه) با حضور 60 تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه آینده ادامه دارد.
انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است