Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حتماً شما هم تجربه‌اش را داشته‌اید؛ تجربۀ اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید. این جور وقت‌ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی‌رود. پیامبر اکرم (ص) هم در تمام ابعاد زندگیشان به اصول ثابتی پایبند بودند و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسول مهربانی چه در زندگی خصوصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، همیشه تمام و کمال پای این اصول می‌ایستادند. این اصول یا قرارها همچون پله‌های رشد و تعالی باعث می‌شد پیامبر خدا همیشه در قلۀ انسانیت و بندگی باقی بمانند. حالا ما هم می‌خواهیم با قرارها و اصول ایشان آشنا شویم و برای بالا رفتن از این پلّکان آسمانی، تمرین کنیم.
کتاب «نردبان آسمان» این پله‌های طلایی را از لا‌به‌لای سیرۀ کاربردی پیامبر اعظم (ص) برای ما ترسیم می‌کند؛ همان کسی که در قرآن به عنوان اسوۀ حسنه معرفی شده است. لیلا غلام‌زاده نطنزی؛ نویسندۀ کتاب، با بیانی ساده و روان، در قالب پله‌هایی چندگانه، ابتدا به قرار و مدارهای پیامبر اکرم (ص) در لحظه‌ لحظۀ زندگی شخصی و بعد در رابطۀ ایشان با خدا پرداخته و سپس دست مخاطب خود را گرفته و پا به‌ پای پیامبر رحمت، سیری در میان جامعه کرده و سبک زندگی نبوی را در رابطه با دیگران به تماشا نشسته است.
البته این پله‌های طلایی با تمام جذابیتی که دارند، فقط در حکم یک سرنخ است برای کسانی که تمایل دارند رشتۀ زندگیشان به رشتۀ زندگی پیامبر خاتم گره بخورد، تا به برکت آن وجود عزیز و نورانی، پله ‌پله تا ملاقات خدا را طی کنند. بر خلاف برخی افرادی که در نقاطی از جهان سعی می‌کنند تصویری نادرست از اسلام و پیامبر مهربان آن به تصویر بکشند، کتاب «نردبان آسمان» سعی کرده در ذیل عناوین متنوعی، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی و معنوی آن اسوۀ حسنه ارائه دهد و به خوبی هم از عهدۀ آن برآمده است.
فصل‌بندی‌های مناسب، موضوعات کاربردی و حجم کم مطالب هر بخش، در کنار بیانی جذاب و دلنشین، مطالعۀ «نردبان آسمان» را در فرصت‌های کوتاه برای هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خواننده‌ای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعۀ این کتاب بهرۀ مناسب را ببرد و گام به گام شیوۀ درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی رسول مهربانی بیاموزد.
شایان ذکر است؛ این کتاب که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک