Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شوراي نگهبان نهاد عالي ناظر بر انتخابات رياست جمهوري که به موجب اصل 99 قانون اساسي بر تمامي فرآيند انتخابات نظارت استصوابي دارد، ديشب (پنجشنبه شب) در آخرين دقايق مهلت نخست رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري دوازدهم، از ميان 1636 فرد ثبت‌نام‌کننده، صلاحيت 6 شخصيت را منطبق با شرايط مندرج در اصل 115 قانون اساسي تشخيص داد و اسامي آنها را به عنوان احراز صلاحيت‌شدگان به وزارت کشور معرفي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




بر اين اساس آقايان حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي، حجت الاسلام و المسلمين روحاني، محمد باقر قاليباف، اسحاق جهانگيري، سيد مصطفي ميرسليم و مصطفي هاشمي‌طبا به عنوان 6 کانديداي نهايي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم که در روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود، انتخاب شدند.


اما در ميان داوطلبان احراز صلاحيت نشده، شخصيت‌هايي بودند که اگرچه فاقد معيارهاي منطبق با اصل 115 قانون اساسي بودند اما در زمينه‌هاي مديريتي در حوزه‌هاي مختلف کارآمدي مطلوبي دارند و مي‌توانند براي نظام مقدس جمهوري اسلامي منشاء آثار خير باشند؛ اين افراد واکنش هاي در خور تحسيني نسبت به تشخيص قانوني شوراي نگهبان داشتند و ثابت کردند که به معناي واقعي تابع قانون هستند.

در ادامه نگاهي خواهيم داشت به مواضع داوطلبان سرشناس احراز صلاحيت نشده


محمد هاشمي: به راي شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم/ آمده بودم تا در صورت عدم تاييد صلاحيت روحاني در صحنه باشم





محمد هاشمي پس از اعلام اسامي افراد احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، اظهار کرد: من به راي شوراي نگهبان تمکين مي کنم.

رئيس اسبق سازمان صداوسيما تصريح کرد: قبلا هم گفته بودم، من براي حمايت از آقاي روحاني آمده بودم که اگر ايشان تائيد صلاحيت نشدند و من را تائيد صلاحيت کردند در صحنه باشم، خب اين اتفاق نيفتاد و آقاي روحاني را تائيد کردند و من براي ايشان آرزوي موفقيت مي کنم.(اينجا بخوانيد)



پورمختار: به راي شوراي نگهبان تمکين مي کنم/ 6 نفر نهايي از نظر ما داراي صلاحيت هاي عمومي هستند






محمد علي پور مختار، نماينده بهار و کبودر اهنگ در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان درباره راي نهايي شوراي نگهبان براي احراز صلاحيت 6 تن ازکانديداهاي ثبت نام شده در انتخابات رياست جمهوري 96 اظهار کرد: من به اين راي احترام گذاشته و تمکين مي‌کنم.


وي ادامه داد: جايگاه شوراي نگهبان براي همگان شناخته شده است و طبيعتا کسي هم که خود را ملتزم به قانون اساسي مي داند بايد به راي اين شورا احترام گذاشته و آن را بپذيرد.


اين عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: راي شوراي نگهبان را براي انتخاب کانديداي نهايي انتخابات حتما بايد پذيرا باشيم و بنا به هردليل و مصلحتي که اين 6 نفر انتخاب شده اند اينها هم از نظر ما داراي صلاحيت‌هاي عمومي هستند.


پورمختار افزود: درادامه کار به سمت بررسي توانمندي‌هاي اين 6 نفر مي رود که صلاحيت‌هاي تخصصي و عملکرد‌هايي در گذشته داشته‌اند و حتما اين موارد بتواند مد نظر ما براي پيگيري و راي دادن به هرکدام از اينها باشد.(اينجا بخوانيد)



منادي: ما تابع قانون هستيم






عليرضا منادي سپيدان عضو هيات رئيسه مجلس نهم که در آخرين روز ثبت نام داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، به ستاد انتخابات کشور رفته و براي داوطلبي نام نويسي کرده بود، پس از اعلام اسامي افراد احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، اظهار کرد: به نظر شوراي نگهبان تمکين مي کنم.


وي با بيان اينکه ما تابع قانون هستيم و اين قانون است که بايد در کشور حرف اول و آخر را بزند، تصريح کرد: شوراي نگهبان، حقيقتا نگهبان قانون اساسي است و از همه بهتر و بيشتر مصلحت کشور را مي داند.(اينجا بخوانيد)



زاکاني: شوراي نگهبان فصل‌الخطاب است






عليرضا زاکاني عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در پيامي تاکيد کرد: به تصميم شوراي نگهبان کاملا احترام گذاشته و از ساير نامزدها و جريان هاي سياسي نيز مي خواهم شوراي نگهبان را طبق قانون اساسي فصل الخطاب بدانند.(اينجا بخوانيد)

حاجي بابايي: تبعيت از قانون را وظيفه خود مي‌دانم






حميدرضا حاجي بابايي عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي پس از اعلام نامزدهاي احراز صلاحيت شده با صدور پيامي تاکيد کرد: تبعيت از قانون را وظيفه خود مي‌دانم و همه توان خود را در جهت موفقيت نيروهاي انقلابي و کارآمد به کار خواهم گرفت.(اينجا بخوانيد)



نوروزي: حتما مصلحتي بوده که شوراي نگهبان من را به عنوان نامزدهاي نهايي رياست جمهوري معرفي نکرده است






حجت الاسلام حسن نوروزي عضو کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي که در روزهاي ثبت نام از داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، به ستاد انتخابات کشور رفته و براي داوطلبي نام نويسي کرده بود، پس از اعلام اسامي افراد احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، اظهار کرد: صددرصد به نظر شوراي نگهبان تمکين مي کنم و به عزيزان حاضر در اين شورا احترام مي گذارم.


وي با بيان اينکه قانون بايد فصل الخطاب همه باشد، گفت: تا همين اندازه هم ما وظيفه خودمان را انجام داده ايم و ثوابمان را برده ايم؛ حتما مصلحتي بوده که شوراي نگهبان من را به عنوان نامزدهاي نهايي رياست جمهوري معرفي نکرده است.(اينجا بخوانيد)



ثروتي: طبق قانون به راي شوراي نگهبان تمکين مي‌کنيم






موسي الرضا ثروتي درگفت وگو با خبرنگار گروه سياسي خبر گزاري ميزان درباره اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان درباره کانديداي رياست جمهوري اظهار داشت: طبق قانون تمکين به راي شوراي نگهبان را انجام مي دهيم .

بيادي: به قانون تمکين مي‌کنم





حسن بيادي دبيرکل جمعيت آبادگران و عضو سابق شوراي شهر، که در آخرين روز ثبت نام داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، به ستاد انتخابات کشور رفته و براي داوطلبي نام نويسي کرده بود، پس از اعلام اسامي افراد احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، اظهار کرد: در روزي که براي ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور رفتم، گفتم که "من به انقلاب، نظام و خون شهدا بدهکارم؛ طلبکار نيستم و به قانون تمکين مي کنم"؛ امروز هم نظر من همين است.

بيادي در پايان با بيان اينکه هر کسي که شوراي نگهبان او را تاييد کرده حتما شايستگي پست رياست جمهوري را داراست، تاکيد کرد: شوراي نگهبان، داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را به صورت همه جانبه و حداقل از حيث 30 پارامتر مختلف بررسي کرده، از فيلترهاي مختلف عبور داده و سرانجام به اين 6 نفر رسيده است.


انتهاي پيام/






منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی