Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:36:44 GMT

تونل‌های گردنه صلوات‌آباد سنندج یک‌طرفه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۲۶۰۹

تونل‌های گردنه صلوات‌آباد سنندج یک‌طرفه می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی عصر دیروز در بازدید از روند اجرای پروژه راه‌سازی گردنه صلوات‌آباد سنندج ضمن بررسی مشکلات و دستور رفع موانع بر سر راه این پروژه اظهار داشت: با توجه به سرعت قابل قبولی که در اجرای این طرح وجود دارد «به طور حتم» این گردنه تا تابستان سال 97 دو بانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طول این جاده 21 کیلومتر و اعتبار اولیه آن 315 میلیارد ریال است گفت: جهت تسریع در اجرای این پروژه در سه قطعه و به سه پیمانکار واگذار شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امسال 62 درصد از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: 38 درصد باقیمانده از پروژه نیز حتماً تا تابستان سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه کار در گردنه صلوات‌آباد بصورت شبانه‌روزی و ایام تعطیل بدون توقف ادامه دارد، گفت: در این پروژه 550 هزار مترمکعب خاک‌برداری و 105 هزارمترمکعب خاک‌ریزی می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه گردنه صلوات‌آباد از مسیرهای اصلی تردد در استان کردستان و شهر سنندج است افزود: با توجه به اینکه پنج تونل در این گردنه وجود دارد تونل اول از سمت سنندج از لحاظ خاک‌شناسی و شرایط ویژه توپوگرافی نیازمند بررسی مجدد است اما «چهار تونل» دیگر یک طرفه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا «یک سال‌و‌نیم» آینده هر قطعه از این مسیر به اتمام برسد زیربار ترافیکی خواهد رفت گفت: در اجرای این پروژه به موضوع مبلمان جاده‌ای نیز توجه خواهیم کرد.

استاندار کردستان گفت: گردنه صلوات‌آباد برای مردم سنندج یک تفرجگاه محسوب می‌شود بر همین اساس در نظر است یک مطالعه خاص در خصوص مبلمان جاده‌ای و تبدیل آن به یک جاذبه گردشگری صورت بگیرد.

وی در خصوص برطرف کردن مشکلات مربوط به جابه‌جایی تیرهای چراغ برق، خطوط مخابراتی، گاز و استقزار سنگ‌شکن در محل این کارگاه‌ها دستورات لازم را صادر کرد و گفت: از مزایای قابل توجه این پروژه که از تخریب بخش‌هایی از طبیعت جلوگیری می‌کند استفاده از مصالح موجود در خود پروژه است.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه‌هایی که با مشکلات زیاد به این دولت تحویل داده شد اکنون با پیشرفت خوبی جلو می‌رود که در ارتقای وجهه فرهنگی شهر سنندج اثرگذار است.

وی افزود: ساخت تالار مرکزی سنندج از ۱۹ سال پیش آغاز شده و این پروژه با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی هنری غرب کشور به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین به حق سهم شهرداری در اراضی الحاقی شهر پرداخت و بیان کرد: سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی طی ۳۲ سال گذشته تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم از سوی راه و شهرسازی استان پرداخت نشده است.

حبیبی یادآور شد: از آغاز به کار دولت سیزدهم حتی یک مترمربع تغییر کاربری بدون اینکه حق سهم شهرداری پرداخت شود به شهر سنندج صورت نگرفته است

وی با تاکید بر بازنگری طرح جامع شهر سنندج در سال‌جاری گفت: طرح جامع شهر سنندج به سال ۸۷ برمی‌گردد و فرایند طولانی بودن تدوین و تأیید طرح تفصیلی شهرها تنها مشکل استان کردستان نیست و در بسیاری از استان‌های کشور همین منوال حاکم است.

کد خبر 6094874

دیگر خبرها

  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • چالوس یک طرفه شد
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور