Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@06:03:09 GMT

بررسی تطبیقی اشعار حافظ و سعدی در فرهنگسرای فردوس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۲۶۲۱

بررسی تطبیقی اشعار حافظ و سعدی در فرهنگسرای فردوس

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌ عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، دومین نشست از سلسله جلسات ادبی «حافظ‌خوانی» فرهنگسرای فردوس در سال جدید شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ساعت 17 با حضور استاد قدمعلی سرامی، شاعر، نویسنده و از اساتید برتر شاهنامه‌پژوه ایران برگزار می‌شود.

سعدی و حافظ دو قله‌ی بلند غزل فارسی هستند که هر کدام با رویکردی خاص، نبوغ شاعرانه‌ی خویش را نشان داده‌اند؛ در این محفل ادبی تفاوت‌های ساختاری و معنایی و زیبایی‌شناسانه میان غزل سعدی و حافظ، بنیادها و خطوط اصلی غزل سعدی و حافظ، روایت غزل عاشقانه این دو شاعر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلسه محافل ادبی حافظ‌خوانی، همچون سنوات گذشته، شنبه‌ها هر دو هفته یک‌بار با هدف خواندن صحیح اشعار حافظ، شرح و تفسیر اشعار و غزلیات حافظ، رمزگشایی اصطلاحات عرفانی، معرفی اندیشه‌های عرفانی حافظ و آشنایی مخاطبان با فضای اجتماعی زمانه‌ی زیست این شاعر بزرگ ایران زمین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.

دریافت کننده: بخشی پور

502500

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی

شب دراز به امید صبح بیدارم مگر که بوی تو آرد نسیم اسحارم   عجب که بیخ محبت نمی‌دهد بارم که بر وی این همه باران شوق می‌بارم   از آستانه خدمت نمی‌توانم رفت اگر به منزل قربت نمی‌دهی بارم   به تیغ هجر بکشتی مرا و برگشتی بیا و زنده جاوید کن دگربارم   چه روزها به شب آورده‌ام در این امید که با وجود عزیزت شبی به روز آرم   چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی چه کرده‌ام که به هجران تو سزاوارم   هنوز با همه بدعهدیت دعاگویم هنوز با همه بی مهریت طلبکارم   من از حکایت عشق تو بس کنم هیهات مگر اجل که ببندد زبان گفتارم   هنوز قصه هجران و داستان فراق به سر نرفت و به پایان رسید طومارم   اگر تو عمر در این ماجرا کنی سعدی حدیث عشق به پایان رسد نپندارم   حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست یکی تمام بود مطلع بر اسرارم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است