Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات امسال اظهار داشت: تمام نیروهای انقلابی که نسبت به انقلاب، ولایت و مردم تعهد دارند باید حول محور کاندیدای مشخص و متعهد به آرمانهای انقلاب متحد شوند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این نیروها باید فارغ از جوسازی و غوغاسالاری جریانهای معاند نظام به اتحاد برسند افزود: همه نیروهای انقلابی رأی خود را به این فرد کارآمد، مدیر و مدبر می‌دهند تا یک حاکمیتی که بر مدار راستگویی و حقیقت باشد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمن با اشاره به اینکه بدون تردید کاندیدایی مورد قبول همگانی است که بتواند منویات مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصادی عملیاتی کند عنوان کرد: این کاندیدا باید بتواند خارج از لفاظی‌های سیاسی وضعیت نابسامان اشتغال و اقتصاد کشور را اصلاح کند.

مدیر مسئول روزنامه ابوذر با بیان اینکه با توجه به اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف جهانی و از جمله در پیگیری از آرمانهای مستضعفان، مقام برتر را دارد گفت: در این راستا ضرورت دارد که اقتصاد ایران همپای سایر موارد به مرتبه اعلا و درست برسد.

ترکمن با بیان اینکه دولت کنونی نباید از امکانات دولتی استفاده خارج از ضوابط قانونی کند افزود: امیدواریم در برگزاری انتخابات دولت کنونی در مسیر مؤمنانه جلو برود و مردم نیز به کسی رأی دهند که شاخصه و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه عملیاتی و نهادینه کند.

وی نقشه راه نیروهای انقلابی در این مقطع را واگذاری کار به مردم و توجه به اولویتهای اقتصادی دانست و اظهار کرد: این ویژگی‌ها باید در برنامه‌های کاندیدای مورد نظر باشد و در حوزه شورای شهر نیز مهمترین اولویت این است که مردم براساس ویژگیهایی همچون پاکدستی نامزدها تصمیم‌گیری کنند.

تشکیل مدیران استان کرمانشاه از میان غیربومی‌ها

این فعال سیاسی با بیان اینکه کرمانشاه به این دلیل که شاخصهای مسئولیت در آن حلقه مفقوده است استانی مظلوم به شمار می‌رود گفت: دولتی که مدعی اعتدال و به‌کارگیری نیروهای متخصص و آگاه و غیروابسته به جناحها بود در عمل در انتصابها این موضوع را نادیده گرفت و متأسفیم که مسئولان استان را بخشی غیربومی و بخشی دیگر را مدیرانی ضعیف که شناختی از دردهای کرمانشاه ندارند تشکیل می‌دهد که حتی وزیر کشور نیز در سفر به کرمانشاه به وضعیت بغرنج این استان اذعان داشت.

ترکمن با اشاره به اینکه مدیریت استان کرمانشاه ناتوان و در عین حال وابسته به یک جریان خاص سیاسی و سکان‌دار اندیشه‌هایی است که این اندیشه‌ها در برخی از انتصاباتش خط قرمز و از عناصر فتنه هستند افزود: مبنای فتنه‌شناسی به ما می‌گوید که جریان فتنه با نفوذ در وریدهای سیاسی نظام به ناراضی‌تراشی در نظام مشغول بوده و حاصل این مدیریت افزایش نگران‌کننده نرخ بیکاری در استان است که مشکلات بسیاری را برای این منطقه مرزی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریتی ناتوان دولت یازدهم شناخت چندانی از این استان ندارد گفت: این مجموعه نیروها و این مدیریت نتوانسته است که به خواسته‌های مقام معظم رهبری و نظام جامه عمل بپوشاند و این ناتوانی نشان می‌دهد که مدیریت استان کرمانشاه فرایند توانایی برای عملی کردن اندیشه‌های نظام را ندارد و یکی از دلایلی که دولت نتوانسته رضایت عمومی را جلب کند و سبب گلایه مردمی است استفاده از نیروهایی با وابستگی سیاسی به‌جای دلبستگی مردمی است.

انتخابات شورای شهر دولتی نشود

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در حوزه شورای شهر اعتقاد بنده این است که دولت شورای شهر را باید به مردم واگذار و از دخالت در آن خودداری کند بیان کرد: حوزه انتخابات شورای شهر نباید دولتی شود زیرا دولتی شدن انتخابات به معنای آسیب کلی به حاکمیت نظام است.

ترکمن با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بافتها، قومیتها و شاخصه‌های ویژه خود را دارد گفت: انتخابات در این استان پیچیدگی‌های خاصی دارد که این پیچیدگیها مشتمل از روابط عشیره‌ای، سیاسی و ... است.

وی یکی از برجستگی‌های شوراهای شهر را تسهیل در حوزه امور مردم دانست و افزود: کاندیدای شورای شهر باید بتواند در حل مشکلات مردم قدرت هم‌اندیشی داشته باشد و نیازها و چالشهای فراروی زندگی مردم را برطرف کند.

ترکمن با بیان اینکه متأسفانه دیدگاه برخی از افراد و جریانها به بحث شوراها غنیمتی است گفت: این افراد به دنبال این هستند که مکانی را تسخیر و برخی موارد و خواسته‌هایی که در واقع نوعی ویژه‌خواری در آن است را پیگیری کنند و این افراد باید به مردم شناسانده شوند.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه شوراها اعتقاد بر این باشد که شورا و تمامی مسئولان نظام باید برای مردم نوکری و خدمت کنند بیان کرد: باید رویه کاری آنها خدمت به ملت باشد و در واقع بتوانند خدمت صادقانه کنند و در راه خدمت به مردم سر از پا نشناسند.

وی درباره شاخصه سوم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه گفت: شورا باید تمام علقه‌های قومی، سیاسی، اجتماعی و هر علقه‌ای را که به ضد ارزشها سوق می‌دهد حذف کند و بداند که نماینده مردم برای حل مشکلات است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در شوراهای شهر عموما دعواهای فراوانی در سالهای گذشته رخ داده است عنوان کرد: این دعواها اختلاف دیدگاه و برداشت در سطوح مختلف است و شورای شهر باید کسی باشد که نقطه نظرات فردی خود را بر منافع جمع ترجیح ندهد و جمع‌اندیشی داشته باشد و بتواند در مصلحت جمع حرکت کند و مصالح شخصی، فردی و گروهی و سیاسی و حتی قومی مدنظر وی نباشد.

ترکمن موضوع دیگر شورا که باید در اولویت موارد دیگر باشد را تخصص و تقوای کار عنوان کرد و افزود: در بسیاری از موارد ممکن است ورزشکار، هنرمند یا فردی که مردم نسبت به او علاقه دارند وارد صحنه شوراها شود در حالی که این افراد ارزشمند و خوب هستند اما برای شوراها مناسب نیستند.

وی گفت: شوارها باید انسانها و نیروهایی بیایند که در کار شهرداری، شهری، اقتصاد شهری و معماری شهری و کارهای اجرایی شهری متخصص باشند و حداقل کار درست انجام دهند و هنرمند باید در حوزه هنری کار کند و چنانچه از این افراد به عنوان مشاور استفاده شود ارزش بیشتری دارد.

ترکمن با اشاره به اینکه موضوعی که بر کلیت این موارد اولویت دارد این است که شورای شهر باید گوش به فرمان ولی امر خود باشد عنوان کرد: شورای شهر باید ندایی که نظام به آن وابسته است و بایدها و نبایدهای رهبری را اعمال کند و با زمین‌خواران و ویژه‌خواران و افرادی که از رانتهای قانونی استفاده می‌کنند به شیوه برخورد معقول و منطقی وارد میدان شود و جلوی بسیاری از تخلفات که در عرف منفعت‌طلبان است را بگیرد.

انتهای پیام /

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان و مراکز فرهنگی و قرآنی از ۵ تا ۹ اردیبهشت‌ در هتل ارم در حال برگزاری است.

دریافت 140 MB

خبرنگار: محمد طاوسی/ تصویربردار: محمدحسین روزبهانی، مجتبی هادوی/ تدوینگر: محمدحسین روزبهانی

دیگر خبرها

  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • ادین ترزیچ: نه تنها نتیجه، بلکه باید از سبک بازی‌مان نیز ناراضی باشیم
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری