Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@13:10:58 GMT

ساخت عینک واقعیت افزوده اپل لو رفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۴۳۱۶

ساخت عینک واقعیت افزوده اپل لو رفت

پول‌نیوز - افشای گزارشی در مورد یک سانحه نشان داد که اپل در حال طراحی یک عینک واقعیت افزوده خاص است تا با شرکت هایی مانند مایکروسافت، اچ تی سی و غیره رقابت کند.

این سخت افزار فوق سری هوشمند فعلا در مرحله آزمایشگاهی است و وجود آن وقتی افشا شد که یک کارمند اپل به علت استفاده از عینک هوشمند یاد شده دچار چشم درد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارمند که تصور می کرد مشکل یاد شده ناشی از کاربرد عینک یاد شده است، موضوع را علنی کرد.

اگر چه در گزارش افشا شده تلاش شده ویژگی های عینک یاد شده مخفی شود، اما اطلاعات موجود نشان می دهد این عینک یک عینک هوشمند با امکانات متداول در هدست های واقعیت افزوده است.

این کارمند بعد از استفاده از عینک یاد شده مجبور به مراجعه به چشم پزشک شده تا درد چشمش کاهش یابد. وی همچنین مدعی شده که استفاده از این عینک باعث شده وی مرتبا شاهد تابش نور لیزر باشد.

تیم کوک مدیر عامل اپل پیش از این تصریح کرده بود که محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده آینده دار هستند و بر جهان تاثیر شگرفی خواهند گذاشت و لذا تلاش این شرکت برای ساخت چنین محصولی دور از ذهن نیست. همچنین گفته می شود مدل های آتی آیفون به امکانات موجود در برخی هدست های فعلی واقعیت افزوده مجهز خواهند بود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا فرتوک زاده، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه با بیان این که عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می‌شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر کار می‌کنند بعد از پانزده دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه کنند، بعد از ۳۰ دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه کنند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه کنند و این کار را تا پایان ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نشود.

وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر ۱۵ درجه به پایین باشد، افزود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می‌شود، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست، زیرا که خود کامپیوتر نور دارد. هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامیپوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم‌ها برخورد کند. بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی‌ها عینک نمره پایین دارند و فکر می‌کنند خوب می‌بینند و از عینک استفاده نمی‌کنند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده کنند. اشعه‌های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است بنابراین شیشه‌های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند حتما عینکشان، از این شیشه‌ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابرو‌های افتاده داشته باشند، چشمان خیلی خسته می‌شود از این رو، باید هنگام استفاده از کامیپوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامیپوتر نگاه کنند، زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای رفع خستگی مناسب است؟، گفت: افراد برای رفع خستگی، روزی ۳ مرتبه دست و صورت شان را می‌شورند، تلاش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می‌شود و هم خستگیش رفع می‌شود، و همچنین خشکی نمی‌گیرد؛ بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم در پایان اظهارداشت: شست و شوی یک دقیقه‌ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی‌ها را پاک می‌کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم