Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان های کرمانشاه، همدان، قزوین، گیلان و آذربایجان غربی امسال به شبکه ریلی کشور متصل می شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون فنی و زیربنایی راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی کمربند ریلی شادمهر - سالار در تربت حیدریه افزود: این اقدام در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازیار یزدانی گفت: بر این اساس باید 30 درصد حمل و نقل بار در کشور توسط خطوط ریلی انجام شود که در این زمینه هر سال شاهد افزایش طول ریل گذاری خواهیم بود.

به گفته وی پیش بینی می شود امسال 62 میلیون تن بار توسط راه آهن حمل شود.

یزدانی افزود: از دیگر برنامه ها برای تحقق سند چشم انداز، 2 خطه کردن مسیرها و اصلاح واریانت ها (تغییر مسیر نقشه یا اصلاح مسیر) است که در این ارتباط اجرای پروژه در 2 هزار کیلومتر با تخصیص 43 هزار میلیارد ریال آغاز شده است و 800 کیلومتر آن امسال به پایان می رسد.

مدیرکل راه آهن شرق کشور نیز در این مراسم گفت: پروژه کمربند ریلی شادمهر - سالار با هدف کاهش مسیر با هزینه هزار و 200 میلیارد ریال طی یک سال توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری سه شرکت خصوصی اجرا می شود.

محمد ابراهیم اقبالی با بیان اینکه بخش اعظم این پروژه در تربت حیدریه قرار دارد، افزود: شهرستان های مه ولات، خواف و رشتخوار نیز در این مسیر واقع شده اند.

او اظهار کرد: با اجرای این طرح مسیر 100 کیلومتری تربت حیدریه به خواف 30 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.

اقبالی طول خط آهن شرق کشور را هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: بزرگترین ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت شهر طبس است که در سال 84 افتتاح شده و هم اکنون در بین 19 ناحیه راه آهن کشور رتبه سوم بارگیری را دارد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند