Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@15:59:43 GMT

کتاب«نردبان آسمان» در نماز جمعه معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۴۹۰۵

در آستانه مبعث پیامبر اسلام(ص) کتاب «نردبان آسمان، نگاهی به سیرۀ نبوی و اصول عملی زندگی رسول مهربانی(ص)» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش الف کتاب به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا،حتماً شما هم تجربه‌اش را داشته‌اید؛ تجربه اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جور وقت‌ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی‌رود. پیامبر اکرم(ص) هم در تمام ابعاد زندگی‌شان به اصول ثابتی پایبند بودند و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال. رسول مهربانی چه در زندگی خصوصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او، و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، همیشه تمام و کمال پای این اصول می‌ایستادند. این اصول یا قرارها همچون پله‌های رشد و تعالی باعث می‌شد پیامبر خدا همیشه در قله انسانیت و بندگی باقی بمانند. حالا ما هم می‌خواهیم با این قرارها و اصول ایشان آشنا شویم و برای بالارفتن از این پلّکان آسمانی، تمرین کنیم.

کتاب «نردبان آسمان» این پله‌های طلایی را از لا‌به‌لای سیره کاربردی پیامبر اعظم(ص) برای ما ترسیم می‌کند؛ همان کسی که در قرآن به عنوان اسوه حسنه معرفی شده است. لیلا غلام‌زاده نطنزی، نویسنده کتاب، با بیانی ساده و روان، در قالب پله‌هایی چندگانه، ابتدا به قرار و مدارهای پیامبر اکرم(ص) در لحظه‌لحظه زندگی شخصی، و بعد در رابطه ایشان با خدا پرداخته، و سپس دست مخاطب خود را گرفته و پابه‌پای پیامبر رحمت، سیری در میان جامعه کرده و سبک زندگی نبوی را در رابطه با دیگران به تماشا نشسته است. البته این پله‌های طلایی با تمام جذابیتی که دارند، فقط در حکم یک سرنخ است برای کسانی که تمایل دارند رشته زندگی‌شان به رشتۀ زندگی پیامبر خاتم گره بخورد، تا به برکت آن وجود عزیز و نورانی، پله‌پله تا ملاقات خدا را طی کنند.

بر خلاف برخی افرادی که در نقاطی از جهان سعی می‌کنند تصویری نادرست از اسلام و پیامبر مهربان آن به تصویر بکشند، کتاب «نردبان آسمان» سعی کرده در ذیل عناوین متنوعی، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی، و معنوی آن اسوه حسنه ارائه دهد و به خوبی هم از عهده آن برآمده است. فصل‌بندی‌های مناسب، موضوعات کاربردی و حجم کم مطالب هر بخش، در کنار بیانی جذاب و دلنشین، مطالعه «نردبان آسمان» را در فرصت‌های کوتاه برای هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خواننده‌ای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعه این کتاب بهره مناسب را ببرد، و گام به گام، شیوه درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی رسول مهربانی بیاموزد.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند

ایسنا/لرستان منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در لرستان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

در مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با رأی هیئت داوران متشکل از علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، مهدی امید، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و قربان‌زاده، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین ۵۳ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه پنج نفر به عنوان منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب و دو نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، مریم معظمی‌گودرزی در بخش کتاب با عنوان «یادت باشد»‌ از دانشگاه لرستان، نگار رحیمی، در بخش کتاب با عنوان «کتابخانه نیمه شب»‌ از دانشگاه لرستان، نیلوفر فتاحی در بخش کتاب با عنوان «اثر مرکب»‌ از دانشگاه فرهنگیان، سینا ناجی در بخش کتاب با عنوان «کمدی الهی دانته»‌ از دانشگاه فرهنگیان و پریا وفایی‌سالاری در بخش کتاب با عنوان «کمی دیرتر»‌ از دانشگاه لرستان پنج منتخب این دوره از مسابقات بودند و محمد حاتمی‌نژاد و خجسته الوندیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت