Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس انتخابات بی‌باک:

مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی از انتخابات ۹۶ را هرروز به‌‌‌صورت زنده در این خبر دنبال کنید.

به گزارش بی باک، 29 اردیبهشت 1396 انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام‌شده توسط وزارت کشور، روز 22 فروردین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام‌ داوطلبان از روز 22 فروردین آغاز شدهو تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ همچنین با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، کار شورای نگهبان رسماً آغاز می‌شود و از 27 تا 31 فروردین، این شورا بی‌وقفه کار بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری را ادامه می‌دهد که این زمان 5روزه تا 5 روز دیگر هم طبق قانون قابل تمدید است، اما نهایتاً وزارت کشور در روز 6 تا 7 اردیبهشت، موظف است اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست‌جمهوری 96 را اعلام رسمی کند.

در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتاً در روز 29 اردیبهشت سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم برای دسترسی آسان مخاطبان، مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را به‌صورت زنده در همین خبر به‌روز رسانی می‌کند.

برای مشاهده اخبار جدیدی که در این خبر قرار داده شده، صفحه خود را به‌روز رسانی کنید . . . .

2 اردیبهشت

سید مصطفی هاشمی طبا کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تقدیر از شورای نگهبان به دلیل احراز صلاحیتش، گفته است: برنامه‌هایم را به زودی به اطلاع مردم خواهم گذاشت و در آینده نزدیک نشست خبری برگزار خواهم کرد.وی در پاسخ به سؤالی درباره برخی فشارها به او برای کناره‌گیری به نفع حسن روحانی یا اسحاق جهانگیری تاکید کرده است: من کاری با کسی ندارم و به نفع آقایان روحانی و جهانگیری یا دیگر کاندیداها کنار نخواهم رفت. (لینک)11:52

جبهه جهادگران ایران اسلامی ضمن قدردانی و حمایت از تصمیم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ کاندیدای ریاست‌جمهوری، از ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات دعوت کرد. (لینک)11:33

شست خبری رضا نجابت سخنگوی ستاد مردمی حجت الاسلام رئیسی(ستاد مردمی خادم ملت) عصر امروز(شنبه، 2 اردیبهشت) در محل خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود. رسانه‌های خبری می‌توانند برای پوشش این نشست خبری از ساعت 17 به نشانی خبرگزاری تسنیم به آدرس خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوازدهم، پلاک 2 ، مراجعه کنند.

11:30

محمد محمود شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفته است: داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها از فردا به مدت 4 روز برای شکایت فرصت دارند. (لینک)10:27

سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی منصوب شد. (لینک)10:12

علی نیکزاد با حکم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس ستاد انتخاباتی وی شد(لینک)9:52

محمدعلی امانی دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی از سوی این حزب بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد. (لینک)9:13

حسین شریعتمداری با انتشار یادداشتی با عنوان پخش زنده یا مرده ؟! نوشته است: توجیهی که برای پخش غیرزنده مناظره‌ها ارائه شده، نظر برخی از دولتمردان است که گفته‌اند؛ پخش زنده می‌تواند برای نظام، پی‌آمدهای امنیتی داشته باشد! و توضیح نداده و نمی‌دهند که کدام پی‌آمد امنیتی مورد نظر ایشان است؟ (لینک)6:24

امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفته است: لغو پوشش زنده مناظره‌های انتخاباتی اقدامی عجولانه است (لینک)4:22

سید حسن مرعضی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفته است: انتظار مردم این است که مناظره‌های انتخاباتی به صورت زنده پخش شود. (لینک)2:23

الله‌بداشتی رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات 92 از مشخص‌شدن رئیس ستاد انتخابات روحانی خبر داده و گفته است: اگر «روحانی» تقدیر نباشد که تا پایان انتخابات بماند، جهانگیری پرچم اعتدال را دست می‌گیرد. (لینک)00:04

1اردیبهشت

پورعلی مطلق، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که عدم پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی در حال حاضر یک قانون شده و به قوت خود باقی است

14:05


آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران خواستار پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری شد

14:01


31 فروردین

انتقاد قربان‌زاده از عدم‌پخش زنده مناظرات؛ می‌خواهند روحانی در وضعیت پاسخگویی قرار نگیرد

18:51 حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت تاکید کرد: عدم پخش مستقیم مناظرات از رسانه ملی نقض حقوق شهروندی مردم است که باید نسبت به این مصوبه تجدیدنظر صورت گیرد. (لینک)

واکنش روحانی به عدم پخش زنده مناظره‌ها

18:48 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که به استان فارس سفر کرده در نشستی با جوانان و نخبگان این استان به موضوع عدم پخش زنده مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد. (لینک)

هاشمی‌طباء: آنچه از برجام انتظار داشتیم برآورده نشد

18:26 سید مصطفی هاشمی طباء داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته است: آن چیزی که از برجام انتظارمان بود به طور صد درصد محقق نشده و با کسی که به ناحق حقوق و مزایا می‌گیرد باید برخورد شود. (لینک)

زاکانی: لغو پخش زنده مناظره‌ها تبعیض به نفع نامزدهای دولت است

17:27 یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر کشور، عدم پخش زنده مناظره‌های تلوزیونی را تبعیض به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت دانست. (لینک)

ارزیابی نطق قالیباف در وزارت کشور

16:55 پرویز امینی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در یادداشت خود نطق محمدباقر قالیباف در ستاد انتخابات وزارت کشور را ارزیابی کرد. (متن کامل این تحلیل را اینجا بخوانید)

چرا دولت روحانی حاضر به پخش زنده مناظرات نشد؟

16:55 به نظر می‌رسد، عملی نکردن وعده‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، وجود رکود بی‌سابقه، خیل عظیم بی‌کاران و در نهایت وجود کارنامه‌ای بلند از اقدامات داشته و نداشته حجت الاسلام روحانی و در نهایت نگرانی از به چالش کشیده‌شدن این برنامه‌ها، دولت را وادار به افتتاح چند باره پروژه‌ها و از همه مهم‌تر متوقف‌کردن مناظره‌های زنده تلویزیونی کرده است. (لینک)

پخش زنده مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتفی شد

15:43 سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت بی باک،‌ از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داده و گفته است:این مناظره‌ها بصورت ضبط شده پخش خواهد شد. (لینک)

مناظره زنده انتخاباتی؛ مهم‌ترین برنامه صداوسیما

15:21 میر باقری معاون سیمای صدا و سیما گفته است: مناظرات زنده تلویزیونی مهم ترین بخش برنامه صداوسیما است و مردم از این طریق بیشترین شناخت را از کاندیداها به دست‌ می‌آورند.(لینک)

روحانی رادارهایی که 8 ماه پیش رونمایی کرده بود را دوباره رونمایی کرد + اسناد

14:45 حسن روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برای چندمین بار از 4 نوع رادار مختلف رونمایی کرد. (لینک متن کامل گزارش)

ضرغامی: امیدوارم مشاوران روحانی او را از شرکت در مناظره‌ها منصرف نکنند

14:20 سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه مناظره‌های انتخاباتی نقشی بی‌بدیل در افزایش مشارکت عمومی و تصمیم‌گیری نهایی مردم برای نامزد موردقبول آنها دارد، گفته است: امیدوارم مشاوران رئیس جمهور، ایشان را از شرکت در مناظره‌های انتخاباتی منصرف نکنند. (لینک)

موتلفه درصورت وحدت نیروهای انقلاب روی یک فرد تابع تصمیم آنهاست

14:9 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه گفته است: در صورتی که وحدت روی فرد اصلح رای‌آور بعنوان استراتژی نهایی نیروهای انقلاب باشد، حزب موتلفه همچون گذشته تابع تصمیمات است. (لینک)

استقرار کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما

13:35 کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و باعضویت نمایندگان تام الاختیار سایر اعضاء، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای دستورالعمل در کلیه برنامه‌ها نظارت کنند.(لینک)

مأموریت جهانگیری در مناظرات مشخص شد

13:12 مرتضی بانک معاون سرپرست کل نهاد ریاست‌جمهوری مأموریت اسحاق جهانگیری در مناظرات انتخاباتی را اعلام کرد. (لینک)

تشکیل جلسه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در قم

12:37 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته است: جلسه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امروز در قم برگزار می‌شود. (لینک)

امروز؛ پایان مهلت 5روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

11:03 مهلت 5 روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز به پایان می‌رسد. این مهلت از روز یکشنبه 23 فرودین آغاز شده بود. طبق قانون اعضای شورای نگهبان این اختیار را دارند فرصت 5 روزه را تا 5 روز آینده یعنی تا 5 اردیبهشت ماه تمدید کنند. (لینک)

مشاور روحانی در انتخابات 92: روحانی عملکرد قابل قبولی نداشته است

5:26 رئوف قادری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رئیس ستاد شورای راهبردی اقوام ایرانی و مشاور روحانی در سال 92 با بیان اینکه اگرچه روحانی تعهد به برآورده کردن مطالبات ما داد و بیانیه ده‌ماده‌ای حقوق اقوام و مذاهب را امضا کرد اما در این رابطه کاری صورت نگرفت.، می‌گوید: به‌نظر من روحانی عملکرد قابل قبولی نداشته است. (لینک)

حمایت جبهه اصلاح‌طلبان از استاندار معزول روحانی

5:01 جمشید ایرانی دبیر کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان گفته است: با عبدالحسن مقتدایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از وی در انتخابات وارد مذاکره شده‌ایم. (لینک)

رئیسی در مجلس از برنامه انتخاباتی‌اش می‌گوید

4:21 حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های آتی فراکسیون متبوعش، گفته است: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است یکشنبه (3 اردیبهشت) حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در فراکسیون روحانیون مجلس حضور یابد.(لینک)

30فروردین

قالیباف: این دولت علاقه‌ و توانی برای کارکردن ندارد

18:07 محمد باقر قالیباف گفته است: این دولت نشان داده نه علاقه ای به کار کردن دارد و نه توان و اراده ای برای کار کردن.

اوبا تاکید بر اینکه مهمترین برنامه من برای دولت آینده انقلاب اقتصادی در راستای تحقق برابری اجتماعی است، می گوید: اگر نمی‌توانستم درآمد کشور را 2.5 برابر کنم اصلاً کاندیدا نمی‌شدم (لینک)

هیچ کاندیدایی حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد

16:03 ذوالفقاری رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات تاکید کرد: هیچ کاندیدا یا مرجعی حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارند. در صورت بروز این موضع عواقب آن بر عهده آن کاندیداست. (لینک)

حمایت رسمی «جبهه پایداری» از «ابراهیم رئیسی» به‌عنوان گزینه اصلح

13:25 جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این جبهه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به‌عنوان گزینه کارآمد و اصلح می‌شناسد. (لینک)

شرط گواهی سلامت روانشناسی برای داوطلبان ریاست جمهوری!

13:19 مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس گفته است: ای کاش برای داوطلبان ریاست‌جمهوری علاوه بر گواهی تست سلامت جسمی، گواهی سلامت روانشناسی هم شرط می‌گذاشتند. (لینک)

فرهاد رهبر از هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران استعفا داده

12:40 یک منبع آگاه در شورای نگهبان گفته است: آقای فرهاد رهبر 16 فروردین‌ماه از عضویت در هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران استعفاء داد که این استعفاء در تاریخ 17 فروردین مورد موافقت قرار گرفت و بعد از پذیرش استعفای آقای فرهاد رهبر، آقای نصراصفهانی به عنوان جایگزین وی انتخاب شد. (لینک)

انتخابات باید گسترده، سالم، پرشور و با امنیت برگزار شود

12:36 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ترس مسئولان از تهدید و تشر دشمن در را برای تجاوز و تعرض او باز می‌کند، گفت: انتخابات باید گسترده، سالم، پرشور و با امنیت برگزار شود.(متن کامل بیانات)

استاندار معزول روحانی: کاندیدای پوششی نمی‌شوم

12:16 عبدالحسن مقتدایی استاندار برکنار شده خوزستان در دولت روحانی و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ در شان من نیست که برای کسی کاندیدای پوششی باشم. (لینک)

ستادهای جبهه مردمی در اختیار کاندیدای واحد

11: 12 حجت الاسلام میرتاج الدینی رئیس کمیته نمایندگان ادوار مجلس در جبهه مردمی گفته، ستادهای جبهه مردمی ظرفیت‌های خود را در اختیار کاندیدای واحد قرار می‌‌دهند. (لینک)

«لیست خدمت» 5 اردیبهشت نهایی می‌شود

11:33 پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفته که، پنجم یا ششم اردیبهشت ماه لیست خدمت نهایی می‌شود، البته این تاریخ هنوز قطعی نیست، ولی ما تلاش می‌کنیم تا پنجم یا ششم اردیبهشت ماه این لیست نهایی شود. (لینک)

هیئت نظارت بر انتخابات شوراها جناحی عمل نمی‌کند

11:12 علیرضا رحیمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران می گوید:‌ هیئت‌های نظارت بر سلامت انتخابات و حق‌الناس نظارت دارند و این هیئت جناحی عمل نمی‌کند. (لینک)

تشکیل کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی در وزارت کشور

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

به گزارش "ورزش سه"، مدتی است شایعاتی درباره آینده سرژیو ‏کونسیسائو، سرمربی پورتو، مطرح شده و گفته می‌شد او احتمالا در ‏پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. ‏

رئیس فعلی باشگاه پورتو، پینتو داکاستا، امروز حمایت کامل و بی‌ ‏قید و شرط خود را از کونسیسائو اعلام کرد و گفت اگر هفته آینده در ‏انتخابات ریاست باشگاه رای بیاورد قرارداد کونسیسائو به شکل ‏اتوماتیک تمدید خواهد کشد. ‏

رئیس پورتو در صحبتهایش گفت:" سرژیو کونسیسائو با من ادامه ‏خواهد داد. همین‌قدر صریح می‌گویم. آیا من با خودش هماهنگ ‏کرده‌ام و مطمئنم او هم موافق است؟ بله، اگر اینطور نبود الان این ‏حرف را نمی‌زدم". ‏

روزنامه آبولا در گزارشی اعلام کرد در واقع در قرارداد کونسیسائو با ‏باشگاه پورتو بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر فردی به غیر از ‏پینتو داکاستا به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شود قرارداد کونسیسائو ‏به صورت دوطرفه فسخ خواهد شد، بدون اینکه به دو طرف ضرر و ‏زیان مالی وارد شود. ‏

این روزنامه می‌گوید کونسیسائو از مدیران باشگاه خواهان اضافه ‏شدن این بند به قراردادش بوده چرا که نمی‌خواسته در صورت حضور ‏رئیسی جدید در باشگاه، حضور او باعث ایجاد تنش شده و مانع از ‏پیش‌رفت برنامه‌های هیئت مدیره جدید بشود. ‏

به این ترتیب اگر هفته آینده در انتخابات ریاست باشگاه پورتو یکی از ‏دو رقیب رئیس فعلی، یعنی آندره ویاش‌بواش یا نونو لوبو، در ‏رای‌گیری پیروز شوند قرارداد کونسیسائو به عنوان سرمربی به پایان ‏خواهد رسید و او پورتو را ترک خواهد کرد. ‏

دیگر خبرها

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!