Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:43:56 GMT

۱۲۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در بشرویه راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۵۶۹۷

۱۲۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در بشرویه راه اندازی شد

بشرویه- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بشرویه از راه اندازی ۱۲۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بیش از ۱۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد علی خبازی صبح شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه جهان پدیده بی سابقه ای است و مظهری برای تحقق شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت های بزرگ با سلاح اتکا به خدا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را گرامیداشت و گفت: در دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ بنا بر فرمان رهبر کبیر انقلاب سپاه پاسداران تاسیس شد و تاکنون نیز سپاه برای خدمتگزاری به مردم این انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

سرگرد خبازی با بیان اینکه امروز سپاه در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده است اظهار داشت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر با توجه به شعار سال، اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، محرومیت زدایی و کمک به اقشار محروم جامعه را از اولویت های خود قرار داده است.

وی بااشاره به گوشه ای از فعالیت های سپاه در زمینه اقتصاد مقاومتی و کمک به قشر محروم جامعه گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان را برای راه اندازی ۱۲۷ کارگاه پرورش قارچ، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، صنایع دستی و... را داشته‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بشرویه با اشاره به اعزام جهادگران در قالب اردوهای یک روزه حلقه صالحین، سه روزه، هفت روزه محلات و ده روزه دانش آموزی در عرصه های خدمات رسالی و محرومیت زدایی، عمرانی، آموزشی، بهسازی و مرمت مدارس و... بیان کرد: در این راستا تعداد دو هزار و ۹۹۴ نفر در قالب اردوهای یک روزه، ۲۳ نفر در قالب اردوهای سه روزه، ۱۰۶ نفر در قالب اردوهای هفت روزه و ۳۰۰ نفر دانش آموز در قالب اردوهای ۱۰ روزه اعزام شده‌اند.

وی همچنین از اعزام ۱۳ تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان خبرداد.

سرگرد خبازی همچنین به اجرای برنامه طرح بسیج همگام با کشاورز و برگزاری جلسات پی در پی در روستاهای شهرستان با همکاری مروجین جهاد کشاورزی با هدف افزایش سطح دانش کشاورزان وافزایش تولید محصولات شهرستان اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزش فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی نیز با کمک ادارات مرتبط برگزار شده که تعداد ۲۶۰ نفر از این خدمات بهره مند شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بشرویه اظهار داشت: در راستای احیا و مرمت قنوات نیز با همکاری جهاد کشاورزی در سال ۹۵ روستاهای نیگنان، اصفاک و نیگو به طول ۵۳۵ متر و با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال کول گذاری و طوقه چینی اجرا شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه های عمرانی از قبیل پایگاه های بسیج، کتابخانه ارسک، خانه های عالم روستا و... اشاره کرد.

سرگرد خبازی بیان کرد: طرح سوادآموزی نیز با همکاری نهضت سواد آموزی با جذب ۵۶ نفر بی سواد و کم سواد اجرا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه از آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان با همکاری آب و فاضلاب روستایی خبرداد و گفت: در راستای این امر ۷۴۰ تانکر آب و حجم آب بالغ بر ۸۸۸۰ متر مکعب به روستاها حمل شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان با هدف کمک به فروش تولیدات داخلی نیز اشاره کرد.

سرگرد خبازی همچنین یاد شهید حسن جهانیان اولین فرمانده بسیج سپاه شهرستان بشرویه را گرامی داشت و به گوشه ای از وصیت نامه این شهید اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت