Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تسهيلات پرداختي بانک‌ها طي 12 ماهه سال 1395 به بخش‌هاي اقتصادي مبلغ 5483.7 هزار ميليارد ريال است که در مقايسه با دوره مشابه سال 1394 مبلغ 1310.4 هزار ميليارد ريال (معادل 31.4 درصد) افزايش داشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت؛ به نقل از بانک مرکزي، جدول 1 بيانگر هدف از دريافت تسهيلات پرداختي در بخش‌هاي اقتصادي طي 12 ماهه سال 1395 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در کليه بخش‌هاي اقتصادي طي 12 ماهه سال 1395 مبلغ 3511.8 هزار ميليارد ريال معادل 64.0 درصد کل تسهيلات پرداختي است که در مقايسه با دوره مشابه سال 1394 مبلغ 877.5 هزار ميليارد ريال معادل 33.3 درصد افزايش داشته است. سهم تسهيلات پرداختي بابت تأمين سرمايه در گردش بخش صنعت و معدن در 12 ماهه سال 1395 معادل 1325.0 هزار ميليارد ريال بوده است که حاکي از تخصيص 37.7 درصد از منابع تخصيص يافته به سرمايه درگردش کليه بخش‌هاي اقتصادي (مبلغ 3511.8 هزار ميليارد ريال) است.
ملاحظه مي‌شود از 1609.2 هزارميليارد ريال تسهيلات پرداختي در بخش صنعت و معدن، معادل 82.3 درصد آن (مبلغ 1325.0 هزار ميليارد ريال) در تأمين سرمايه در گردش پرداخت شده است که بيانگر توجه و اولويت‌دهي به تأمين منابع براي اين بخش توسط بانک‌ها در سال 1395 است.
جدول 1- هدف از دريافت تسهيلات پرداختي در بخش‌هاي اقتصادي طي 12 ماهه سال 1395
در جدول شماره 2 مشاهده مي‌شود تعداد 323993 فقره تسهيلات به بخش صنعت و معدن با ميانگين پرداختي هر فقره 4967 ميليون ريال پرداخت شده که بيشتر از ميانگين پرداختي ساير بخش‌ها است. درضمن در بخش خدمات تعداد 4463215 فقره تسهيلات با ميانگين پرداخت هر فقره 488 ميليون ريال پرداخت شده است.

شايان ذکر است که همچنان بايد در تداوم مسير جاري ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نيز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسيل تورمي ناشي از فشار تقاضاي کل در اقتصاد نيز بود. بر اين اساس ضروري است به افزايش توان مالي بانک‌ها از طريق افزايش سرمايه و بهبود کفايت سرمايه بانک‌ها، کاهش تسهيلات غيرجاري و بازگرداندن آنها به مسير صحيح اعتباردهي بانک‌ها، افزايش بهره‌وري بانک‌ها در تامين سرمايه در گردش توليدي، پرهيز از فشارهاي مضاعف بر دارايي بانک‌ها و ترغيب بنگاه‌هاي توليدي به سمت بازار سرمايه به عنوان يک ابزار مهم درتامين مالي طرح‌هاي اقتصادي (ايجادي) توجه ويژه‌اي کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نشان میدهد حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال جاری لحاظ گردیده است.

این رقم برای وام ازدواج، ودیعه مسکن، ناباروی و موارد دیگری از این دست است. سال قبل نیز برای این قسمت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود. براین اساس تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها افزایش نیافته است.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه این رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت مبنی بر عدم افزایش تسهیلات تکلیفی در راستای جلوگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبات مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!