Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@02:25:45 GMT

پاکسازی حاشیه رودخانه بالیقلوچای نیر از زباله

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۶۸۷۳

پاکسازی حاشیه رودخانه بالیقلوچای نیر از زباله

جمعی از دوستاران طبیعت در نیر با حضور در حاشیه رودخانه بالیقلوچای نیر اقدام به جمع‌آوری زباله های پراکنده شده در محوطه این رودخانه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با همت جمعی از علاقمندان و دلسوزان به طبیعت مناطق گردشگری نیر به ویژه حاشیه رودخانه بالیقلوچای و خیابان شهدای شهر نیر از هر گونه زباله و پسماند پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همت و تلاش این افراد بیش از 20 کیسه انواع زباله از این منطقه جمع‌آوری شد.

شرکت‌کنندگان با جمع آوری زباله‌ها، مواد یکبار مصرف رهاسازی شده در مناطق گردشگری و همچنین بسیاری از مواد آلوده‌کننده را که تهدیدی برای سلامت انسان‌ها است از تخریب طبیعت جلوگیری کردند.

هر از چند گاهی در نیر شاهد حرکت خودجوش افراد دوستار طبیعت برای حفظ و نگهداری طبیعت زیبای نیر و جمع‌آوری زباله از سطح مناطق گردشگری شهرستان به خصوص منطقه توریستی بولاغلار هستیم.

منطقه سیاحتی بولاغلار یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان اردبیل است ودقت نکردن در پاکسازی و اهمیت‌ندادن به محیط‌زیست مناطق گردشگری خسارت جبران‌ناپذیری برای آینده این مناطق بکر طبیعی خواهد داشت.

منطقه بولاغلار نیر در شمال غربی شهر نیر قرار دارد و دارای مجموعه‌ای از چشمه‌های متعدد است. آب تمام‌چشمه‌ها در مسیر کوتاهی به یکدیگر پیوسته و از طریق نیر چای (رودخانه آغلاغان) که از شهر نیر می‌گذرد به بالیخلوچای تخلیه می‌شود، این محدوده به سبب نزدیکی به شهر نیر یکی از نقاط بالقوه برای توسعه گردشگری در شهر نیر است. عبور جاده بین شهری اردبیل، تبریز از کنار تفرجگاه بولاغلار بر اهمیت آن به‌عنوان یک فضای تفرجگاهی افزوده است. شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاهای اهواز و دزفول از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 6096546

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد