Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:16:28 GMT

برقراري رابطه احساسي در محل کار؛ درست يا غلط؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۶۹۵۸

خبرگزاري آريا -
چند سالي است که حضور خانم‌ها در جامعه زياد شده است. خانم‌ها بلافاصله بعد از فارغ‌‌التحصيلي سر کار مي‌روند و شکل جديدي از روابط اجتماعي را تجربه مي‌کنند. ارتباط خانم‌ها و آقايان جوان در محيط کار اجتناب‌ناپذير است. زنان در محيط کار معمولا با پيشنهادهايي مواجه مي‌شوند که بايد بدانند چطور آنها را مديريت کنند که براي کارشان مشکلي ايجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رابطه‌ها مي‌تواند مفيد باشد. آشنايي‌هاي دوران دانشجويي به خاطر جوان بودن طرفين معمولا آينده‌دار نيست اما افراد معمولا در سن ازدواج در محل کار با هم آشنا مي‌شوند. افراد در محل کار خيلي از ويژگي‌هاي خود را بروز مي‌دهند و امکان ايجاد شناخت خوبي از خود را فراهم مي‌کنند بنابراين محل کار يکي از مکان‌ها و موقعيت‌هاي خوب براي آشنايي و ازدواج است. اما آيا ايجاد چنين روابطي احساسي در محيط کار صحيح است و در صورت به نتيجه نرسيدن رابطه، چطور مي‌توان آن را مديريت کرد؟

کد اشتباه ندهيد
قبل از هرچيز بايد بدانيد در محل کار بايد چطور رفتار کنيد. ارتباط داشتن با همکاران غيرهمجنس و کنترل اين ارتباط مثل حرکت بر لبه‌ تيغ است. شما بايد شخصيت افراد مختلف را بشناسيد و بر آن اساس با آنها رفتار کنيد. ممکن است بعضي از رفتارهاي شما به سردي بيش از حد يا صميميت بي‌اندازه تعبير شود و براي همکاران شما خوشايند نباشد. ممکن است همکار شما تعريف شما از خود را به حساب پيشنهاد ازدواج بگذارد، پس بهتر است به محض پا گذاشتن در يک محيط جديد اول به رفتار افراد با هم نگاه کنيد و حد و حدود روابط را بشناسيد. از درددل‌هاي بي‌دليل با همکاران غير همجنس خودداري کنيد. دليلي ندارد آنها جزئيات زندگي شما را بدانند و شما با اين کار ناخواسته حق دخالت در زندگي‌تان را به آنها مي‌دهيد. اگر حس مي‌کنيد فردي خارج از حد و حدود خود پا گذاشته بهتر است رابطه با او را کنترل کنيد يا محترمانه به او تذکر دهيد. اگر قصد آشنايي براي ازدواج با يکي از همکارها را داشتيد، خارج از محيط کار با او حرف بزنيد.

عجله نکنيد
قبل اقبل از اينکه در يک محيط کار جا بيفتيد با کسي رابطه برقرار نکنيد. شما به مقدار زيادي زمان نياز داريد تا هم خودتان را در محيط کار اثبات کنيد، هم بتوانيد موقعيت شغلي‌تان را تثبيت کنيد و هم فرد مقابل را به خوبي بشناسيد. در چند هفته و از روي رفتار محبت‌آميز يک همکار نمي‌توان پي به شخصيت او برد. تصميمي که براي آشنايي در محيط کار و نامزدي مي‌گيريد تصميم سختي است و عواقب زيادي دارد بنابر اين در آن عجله نکنيد. همکارها معمولا سال‌ها با هم هستند و شما فرصت کافي براي شناخت و شروع درست يک ارتباط سالم و آينده‌دار را پيدا خواهيد کرد.

شرايط را بسنجيد
بعضي از محل‌هاي کار نسبت به روابط بين کارمندان حساس هستند. در ايران تعدادي از شرکت‌هاي خصوصي استخدام زن و شوهر را ممنوع کرده‌اند بنابراين بهتر است قبل از تصميم براي ازدواج با همکار، سياست‌هاي شرکت در اين‌باره را بدانيد و از خود بپرسيد آيا ارزشش را دارد که به خاطر آن کارتان را کنار بگذاريد يا نه.

رازدار باشيد
ما زمان زيادي از وقت‌مان را در روز در محل کار و با همکارهاي‌مان مي‌گذرانيم، پس براي اينکه زندگي بهتري داشته باشيم لازم است از بودن با همکاران‌مان لذت ببريم. لذت بردن از معاشرت با همکارها نياز به صميمي ‌شدن با آنها دارد و صميمي شدن مي‌تواند به مشکل بينجامد. مسلما شما نمي‌خواهيد به خاطر يک رابطه اشتباه شغل‌تان را از دست بدهيد. اول از همه بايد مواظب باشيد تا زماني که روابط شما به نتيجه نرسيده و جدي نشده آن را به شدت از ديگر همکاران مخفي نگهداريد. براي مثال اگر در شرکت شما رسم نيست، هرگز يکديگر را به اسم کوچک صدا نزنيد. محيط کار محيط کوچکي است که شايعه در آن زود مي‌پيچد. کافي است شما بخشي از تصميمات مقدماتي که براي نامزد کردن با همکارتان گرفته‌ايد را لو بدهيد تا اين خبر به شدت بين همکاران پخش شود و بسيار بزرگ‌تر از چيزي که فکر مي‌کنيد به نظر بيايد. آن‌وقت سيل نظرات مثبت و منفي به سمت شما سرازير مي‌شود و باعث آزار شما خواهد شد. به علاوه ممکن است همکارها با شما شوخي‌هايي بکنند که خوش‌تان نيايد و اگر رابطه شما به ازدواج نيانجامد، ناچاريد ماجرا را براي تمام افراد توضيح دهيد. مطمئن باشيد کارفرمايان هم از اين حرف‌ها در محيط کار خوش‌شان نمي‌آيد و فکر مي‌کنند اين روابط به ضرر کار شما خواهد بود. براي همين ممکن است براي شغل‌تان مشکلي پيش بيايد.

سلسله مراتب را رعايت کنيد
بهتر است از نامزد شدن با کسي که موقعيت شغلي خيلي بالاتر يا خيلي پايين‌تر از شما دارد، اجتناب کنيد. براي مثال اگر کارمند هستيد، همانطور که درخواست آشنايي از تحصيلدار شرکت را نمي‌پذيريد، بهتر است از رابطه با مديرکل هم بپرهيزيد. سلسله مراتب اداري هميشه ذهن شما را در تسلط خود مي‌گيرد. شما هميشه خود را پايين‌تر از کسي که مدير شماست مي‌بينيد و همين پايين‌تر ديدن مي‌تواند اعتماد به نفس شما را در زندگي از بين ببرد و باعث شود حس کنيد موقعيت سست‌تري داريد در حالي که شما خارج از محيط کار شخصي هستيد با ارزش‌هاي والاي خودتان که اين ارزش‌ها هيچ ربطي به سلسله ‌مراتب اداري شما ندارد. به علاوه اين رابطه مي‌تواند حسادت همکاران را هم برانگيزد و باعث مشکلاتي در کار شود. همچنين در اين صورت ممكن است هر پيشرفت کاري‌اي که شما مي‌کنيد به حساب ارتباطي که داريد نوشته شود و قابليت‌هاي شما تحت سؤال قرار بگيرد. اين را هم بدانيد اگر رابطه با رئيس‌تان به مشکل خورد، ممکن است کارتان را از دست بدهيد.

حرفه‌اي باشيد
مهم‌ترين نکته در ايجاد ارتباط براي آشنايي پيش از ازدواج با همکار اين است که بتوانيد روابط کاري را کاملا از رابطه دونفري بين خودتان جدا کنيد؛ فيلم همسر را که به ياد داريد؟ زندگي خانوادگي زوج در اثر رياست زن در محل کار به هم خورد. در مورد شما هم ممکن است همين اتفاق بيفتد. شما ممکن است بارها در محل کار با نامزدتان به مشکل برخوريد. ممکن است يکي از شما موضع بالاتري داشته باشد و ارتباط بين شما باعث به وجود آمدن توقعات کاري از طرف ديگر شود. برعکس اين مورد هم امکان‌پذير است. ممکن است شما با هم به مشکل برخوريد و اين مشکل در رابطه کاري شما تاثير بگذارد مثلا نتوانيد به خوبي با هم کار کنيد و دلخوري باعث ايجاد مشکل کاري شود، پس از قبل خود را آماده کنيد و با نامزدتان هم قرار بگذاريد که مشکل شخصي به کار مربوط نيست. به علاوه بهتر است بحث‌هاي شخصي را هم به خارج از ساعت اداري موکول کنيد.
منبع:مجله زندگي ايده آل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • واکنشی احساسی مربی هوادار به رویارویی با نفت
  • مربی لیگ برتری؛‌ دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • پست احساسی بازیگر «نون خ» برای سعید آقاخانی (فیلم)
  • سرمربی لیگ برتری؛‌ دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید