Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:47:39 GMT

۲۳۰ هزار تن جو از کشاورزان کرمانشاهی خریداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۷۰۱۵

۲۳۰ هزار تن جو از کشاورزان کرمانشاهی خریداری می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال ۲۳۰ هزار تن جو از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر پیش زا ظهر امروز در همایش خرید تضمینی جو که در مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به کاهش بارندگی در پاییز سال گذشته و بی‌سابقه بودن آن در 60 سال گذشته اظهار داشت: این کاهش بارندگی در پاییز سبب تأخیر در کشت جو در استان شد و این موضوع نشان می‌دهد عملکرد جمع‌آوری جو نسبت به سالهای متعادل 35 درصد کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود پیش‌بینی جمع‌آوری 430 هزار تن جو در استان 122 هزار تن جمع‌آوری شد، عنوان کرد: پشتیبانی امور دام در کشور به طور میانگین 27 درصد از جو جمع‌آوری شده را خریداری کرد در حالی که این میزان در استان کرمانشاه 2 برابر کشور و معادل 53 درصد بود.

پرویزی‌فر با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های سطح شرکت پشتیبانی امور دام کشور استان کرمانشاه از نظر خرید رتبه چهارم و از نظر کیفیت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، گفت: برای امسال خرید 125 هزار تن جو مازاد تعیین شده در حالی که برنامه‌ریزی پشتیبانی امور دام خرید 50 تا 60 هزار تن است اما آمادگی برای خرید 120 هزار تن نیز وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه به ضرورت ثبت‌نام کشاورزان در سامانه اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید در موعد مقرر برای ثبت محصول خود در سامانه اقدام کنند زیرا در غیر این صورت محصول آنها خریداری نمی‌شود.

وی یکی از مشکلات سال گذشته را تحویل جو غیراستاندارد دانست و گفت: امسال هیچ‌گونه محصول غیراستانداردی در استان کرمانشاه تحویل گرفته نمی‌شود بنابراین کشاورزان مبارزه با علف هرز و سن را همچون گندم در اراضی جو خود نیز جدی بگیرند.

پرویزی‌فر با بیان اینکه در سال گذشته 43 مرکز عملیات خرید 122 هزار تن جو را انجام می‌دادند، عنوان کرد: امسال با توجه به کاهش این تعداد و مقطع کوتاه برداشت جو باید برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی به منظور جلوگیری از تجمع کشاورزان انجام شود.

انتهای پیام /

R41380/P1384/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گندم مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت تضمینی گندم چند شد؟

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229594 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو