Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 710 هکتار از مزارع شهرستان عنبرآباد به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است و عملیات برداشت این محصول از مزارع شهرستان از نیمه دوم فروردین آغاز شد و تا اوایل خرداد سال جاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 21 هزار و 300 تن محصول سیب زمینی کشت بهاره از مزارع شهرستان عنبرآباد برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نوع سانته و ساتینا از جمله ارقام عمده سیب زمینی کشت شده در شهرستان عنبرآباد است که با شرایط این محیط سازگاری خوبی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد افزود: این شهرستان با داشتن شرایط آب و هوایی مساعد از جمله مناطقی در کشور است که در چهار فصل می تواند از زمین های آن محصولات فصلی و غیرفصلی برداشت کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت محصول سیب زمینی در سبد غذای ایرانیان با تلاش کارشناسان کشاورزی ضمن اطلاع رسانی و پیش آگاهی های لازم در خصوص اصلاح الگوی کشت، ضرورت رعایت تعادل عرضه و تقاضا و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، همچنین به مصرف بهینه کودهای ماکرو و استفاده از کودهای آلی و ارتقاء کیفی محصول تاکید شده است.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود.

سید محمد نجفی افزود: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع این منطقه رخ برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده است.

سید محمد نجفی افزود: کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

کلزا یکی از مهمترین منابع تولید روغن در کشور است که دانه‌های آن دارای ۴۶ درصد روغن است.

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان