Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح ۱۷ مرکز خدمات بهداشتی شهری و روستایی خراسان جنوبی طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: ۱۷ مرکز خدمات بهداشتی شهری و روستایی طی نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به اجرای پروژه های بهداشتی واگذار شد، افزود: طی این مدت سه پایگاه سلامت، دو آزمایشگاه و پنج سرایداری احداث شده است.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین افتتاح ۳۱ خانه بهداشت از اقدامات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی طی سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم نامه ای سه جانبه برای ۳۲ هزار متر مربع فضای بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این میزان، عملیات اجرایی برخی پروژه ها آغاز شده و برخی دیگر نیز در حال واگذاری است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: احداث ۲۲ مرکز سلامت، ۱۶ پایگاه و ۱۱ خانه بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده است.

افزایش ۳۹ درصدی تعداد پزشک خانواده در استان

مهدی زاده با بیان اینکه طی سه سال گذشته تعداد پزشک خانواده در استان ۳۹ درصد افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۴۰ پزشک در حال فعالیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین تعداد مامای خانواده از ۸۷ نفر به ۱۱۰ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح دندانپزشک خانواده از بهمن سال ۹۴، اجرایی شده است، بیان کرد: هم اکنون تعداد داندان پزشک این طرح از ۲۸ نفر به ۵۴ نفر افزایش یافته اند.

مهدی زاده ادامه داد: این افراد به جامعه هدف خود شامل خانم های باردار و شیر ده و کودکان زیر ۱۴ سال خدمات رایگان ارائه می دهند.

وی با اشاره به میزان نیروی بهورز در استان بیان کرد: طی سال گذشته بر اساس مجوز های جذب دانش آموز بهورز، ۱۲۹ نفر جذب شده و در حال آموزش هستند.

برگزاری نمایشگاه ارائه دستاوردهای نظام سلامت در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد: تاکنون ۳۵۳ خدمات پزشکی به شبکه ملی سلامت متصل شده است.

وی با بیان اینکه برای ۹۷ درصد از مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، گفت: ۴۰ درصد از این افراد برای تکمیل پرونده خود اقدام کرده اند.

مهدی زاده با اشاره به برنامه های پیش بینی شده طی هفته سلامت بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ارائه دستاوردهای نظام سلامت در سراسر استان از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری جلسات آموزشی در مدارس، نصب بنر در پارک ها، آموزش چهره به چهره، را ه ندازی کلنیک سیار مشاوره در بیرجند و اجرای برنامه های مختلف ورزشی را از دیگر برنامه های قابل اجرا طی هفته سلامت دانست.

بنا به گفته وی «زندگی سالم، بانشاط و امید» شعار هفته سلامت طی سال جاری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند