Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام 9857 نفر در انتخابات این دوره شوراهای شهر و روستا در استان کرمانشاه، گفت: کمتر از 10 درصد این افراد رد صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، داریوش رستم آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام کار هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای شوراهای شهر و روستا، گفت: روز گذشته اسامی کاندیداهای تایید و رد صلاحیت شده به فرمانداری‌های استان ابلاغ شد و امروز به کاندیداها اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ثبت نام 9857 نفر در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، گفت: از این تعداد کمتر از 10 درصد کاندیداها رد صلاحیت شدند.

وی در خصوص اخباری مبنی بر رد صلاحیت برخی اعضای شورای شهر فعلی کرمانشاه، با تایید این اخبار گفت: برخی از اعضای این شورا رد صلاحیت شده اند که البته فرصت اعتراض دارند.

رستم آبادی با بیان اینکه ملاک در تایید صلاحیت‌ها استعلام از مراجع چهارگانه است، اظهار کرد: به هیچ عنوان گرایش‌های سیاسی، مذهبی و قومی در تایید و یا رد صلاحیت‌ها ملاک قرار داده نشده و تنها ملاک اصلی در این روند، استعلام از مراجع چهارگانه بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر استعلام از مراجع چهارگانه، قانون این اجازه را به هیات نظارت و هیات‌های اجرایی داده که از یک ماده قانونی در تایید صلاحیت‌ها استفاده کند که بر اساس آن اگر فردی در محله‌ای و یا در شهری اشتهار به امر خلافی داشته اما سابقه‌ای از خود به جا نگذاشته است نیز رد صلاحیت شود.

وی افزود: با ابلاغ اسامی افراد تایید صلاحیت شده از امروز، کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده تا سوم اردیبهشت ماه فرصت اعتراض دارند.

رستم آبادی تصریح کرد: رسیدگی به اعتراضات کاندیداها از هفتم تا 16 اردیبهشت ماه توسط هیات عالی نظارت انجام خواهد شد و نتیجه آن روز 17 اردیبهشت ماه اعلام خوهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه درصد کاندیداهای رد صلاحیت شده استان کرمانشاه به نسبت استان های دیگر پایین تر است، گفت: تمام تلاش ما این بوده که افرادی تایید صلاحیت شوند که واقعا شایسته باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام منجر به تایید یا رد صلاحیت کاندیداها نمی‌شود، گفت: این تخلفات انتخاباتی در کمیته تخلفاتی انتخابات بررسی می‌شود و تذکرات لازم داده می‌شود.

رستم آبادی با بیان اینکه کاندیداها از 21 تا 27 اردیبهشت ماه مجاز به تبلیغات هستند، تصریح کرد: عمده تخلفات تبلیغاتی از قبیل خرید و فروش رای و استفاده از افراد ساکن دیگر شهرها برای رای دادن، در روز ماقبل انتخابات که تبلیغات ممنوع است رخ می‌دهد و قطعا نظارت لازم در این زمینه صورت گرفته و تذکرات داده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا