Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی همدان با بیان اینکه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از کشاورزان خسارت دیده همدان حمایت شده است گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در سال ۹۵ به کشاورزی همدان وارد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احد ظفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 4 گروه مدیریت بحران فنی و تخصصی در کارگروه‌های این حوزه عضویت دارند که معاونت تولیدات گیاهی, حفظ نباتات, دامپزشکی و منابع طبیعی استان همدان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفری بیان کرد: در سال گذشته 27 کارگروه فرعی- تخصصی با 114 مصوبه برگزار شد 97 دوره آموزشی شامل 3 هزار و 77 ساعت در بحث مخاطرات بخش کشاورزی شامل سرمازدگی، آتش سوزی، کنترل آفات، بیماریهای آفات نباتی و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی از جمله پیش بینی، پیشگیری، مقابله با حوادث و بازسازی انجام شده است، گفت: یک هزار و 540 مورد نسخه در حوزه پیش بینی بروشور و 16 هزار مورد نیز پیامک‌های آگاه‌سازی توزیع شده است.

ظفری اظهار داشت: در سال 94 کل سطح بیمه استان 116 هزار هکتار بوده که در سال 95 به 227 هزار و 252 هکتار رسیده که 30 درصد محصول زیر کشت را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به کشاورزان کمک شده است، افزود: پرداخت خسارت به بیمه شدگان در سال گذشته در بخش دام و زراعت 693 میلیون تومان بوده است.

ظفری تصریح کرد: خسارت وارده به بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف استان در سال 95 به میزان 272 میلیارد و 365 میلیون و 450 هزار تومان بوده که این رقم 4.9 دهم درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی می‌شود ضمن اینکه در سال گذشته 247 هزار و 239 هکتار از سطوح کشاورزی در استان همدان خسارت دیدند.

وی اعلام کرد: سرمازدگی در سال 95 به میزان180 میلیارد و 868 میلیون و 800 هزار تومان معادل 66.4 دهم درصد به بخش کشاورزی استان همدان خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بارندگی‌ها 19.8 دهم درصد برابر 53 میلیارد و 991 میلیون تومان در استان خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی افزود: بخشی از خسارت‌ها نیز مربوط به طوفان بوده که به برخی سازه‌ها آسیب وارد کرده همچنین بخشی از آسیب هم ناشی از گرد و غبار بوده که در این راستا 10.2 درصد برابر 27 میلیارد و 909 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به بیماری VHS آبزیان در استان بیان کرد: این بیمایر 80 هزار میلیون ریال معادل 2.9 درصد خسارت وارد شده بوده ضمن اینکه 59 صدم درصد خسارت‌ها نیز مربوط به آتش‌سوزی، خسارت برق‌گرفتگی یک مورد شامل 32 میلیون تومان بوده است.

ظفری با بیان اینکه دو نوع خسارت وجود دارد نخست عوامل قهری و دیگری خسارات آفات عنوان کرد: سال گذشته در حوزه کشاورزی خساراتی که در بخش کشاورزی رخ داده 559 میلیارد تومان بوده که معادل 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال گذشته 16 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در استان همدان بوده است، گفت: امسال سیل در ملایر یک تخریب اصطبل دامداری داشته و به یک دام‌داری 60 متر مربعی با 30 رأس دام42 میلیون و 600 هزار تومان خسارت وارد شده است.

ظفری اعلام کرد: سیل در اسدآباد 600 میلون تومان و در همدان نیز به 63 هکتار از اراضی کشاورزی با برآورد 600 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام ۳۸ عملیات ریزش‌برداری در شبانه روز گذشته در راه های مواصلاتی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدزاهدین چشمه‌خاور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از 38 مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: بر‌اساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در 12 محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 13 راهدارخانه در سطح استان به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع بارش و ریزش‌ها در سطح جاده‌های مواصلاتی مستقرند، گفت: 56 نیرو‌ی راهدار با 31 دستگاه دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کار‌گیری شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱