Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:32:55 GMT

سازمان اطلاعات پاکستان «ایمن الظواهری» را مخفی کرده است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۷۹۹۹

سازمان اطلاعات پاکستان «ایمن الظواهری» را مخفی کرده است

سازمان سیا آمریکا اعلام کرد که سازمان اطلاعات پاکستان رهبر القاعده را در شهر «کراچی» مخفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستان، «بروس ریدل» یکی از افسران بلند پایه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی اظهاراتی اعلام کرد که شواهد نشان می دهد که پس از سقوط کابل در سال ۲۰۰۱ و از زمانی که نیروهای آمریکایی به پاکسازی گروه القاعده در افغانستان مشغول شدند، سازمان اطلاعات پاکستان سعی در مخفی نگه داشتن ایمن الظواهری رهبر القاعده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که مشاور ۴ رئیس جمهوری اسبق آمریکا در امور خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نیز بوده است گفت که احتمال می رود سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) الظواهری را در شهر کراچی این کشور مخفی کرده باشند.

ریدل همچنین گفت که به دلیل شمار زیاد نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی پاکستان و همچنین به دلیل اینکه پایگاه هوایی و دریایی ارتش پاکستان نیز در این شهر مستقر شده اند، بنابراین امکان اینکه نیروهای امنیتی آمریکا بتوانند رهبر القاعده را دستگیر کنند بسیار کم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رئیسی دکتری گرفت

سید ابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • رئیسی به کراچی رفت
  • آیت‌الله رییسی به کراچی رفت
  • ببینید | عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان
  • فیلم/ عزیمت رئیسی از لاهور به کراچی
  • رئیسی عازم کراچی پاکستان شد