Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان فراهانی در تریبون آزاد پایگاه خبری فراهان خبر به بیان دیدگاه‌های خود در مورد انتخابات شورای شهر و روستا و موضوعاتی همچون ملاک‌ و ویژگی‌های کاندیدای اصلح، انتظارات و مطالبات از شورای شهر پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، تریبون آزاد انتخابات با موضوع «کاندیدای اصلح، انتظارات و مطالبات شما از عضو شورای شهر و روستا» با حضور شهروندان فراهانی در میدان اصلی فراهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تریبون شهروندان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد انتخابات شورای شهر و روستا و موضوعاتی همچون ملاک‌ و ویژگی‌های کاندیدای اصلح، انتظارات و مطالبات از شورای شهر پرداختند.

اجتناب از قوم‌گرایی در انتخابات شوراها

مرتضی فراهانی، یکی از شهروندان فراهان گفت: مردم در وهله اول باید بدانند وظایف قانونی و اختیارات واقعی شوراها چیست و بعد از آن با توجه به این اختیارات و وظایف، افراد مختلف را مرتبط با تخصص، تجارب و سوابقشان، انتخاب کنند.

وی افزود: حضور آگاهانه بدون نگاه قومی قبیله ای به این انتخابات می تواند هم در جایگاه شورای منتخب تاثیر بگذارد و هم روند پیشرفت امور را بدنبال داشته باشد.

فراهانی ادامه داد: انتخاب افراد مسئول و متخصص به عنوان شهروندان فعال و پویافارغ از جناح بندی‌های سبب می‌شود که افراد منتخب در حوزه‌ی حقوق شهروندان فعال تر باشند.

این شهروند فراهانی گفت: حضور در شورا بار سنگین و مسئولیت بسیار خطیری است، شهروندان باید به به افرادی رای بدهند که اصلح باشند و خیانت نکنند.

لزوم داشتن برنامه مدون برای مدیریت شهر از سوی اعضای شورا

حسینعلی دستجانی، معلم بازنشسته فراهانی با اشاره به شاخصه های کاندیدای اصلح گفت: کاندیدای اصلح معیارهایی دارند، اول اینکه دانش و اطلاعاتش به روز باشد یا به عبارتی اندیشه های نو و ایده های جدید داشته باشند.

وی افزود: دوم اینکه اداره شهر را بر اساس نیازهای مردم تنظیم کنند و برنامه مدونی برای هدایت مدیریت شهری و زیر ساخت های آن داشته باشد و سوم اهل عمل باشد و از شعارگرایی پرهیز کنند، شهامت و شجاعت لازم برای اجرای طرح ها و برنامه های خود را هم داشته باشند.

دستجانی تصریح کرد: بدنبال ایجاد وحدت، همدلی و وفاق شهروندان باشد، آشنا به حقوق شهروندی باشد و اصول دموکراسی و آزادی بیان را محترم شمارد و از حقوق زنان و کودکان دفاع کند.

معلم بازنشسته فراهانی اظهارکرد: ششم از فن بیان و ارتباط موثر برخوردار باشد تا بتوانداز حقوق مردم دفاع نماید و در آخر اینکه خداجو و خدامحور باشد و از مقدسات دینی و احساسات مذهبی مردم به نفع گروه یا جناح سیاسی خود بهره برداری نکند.

با برنامه‌ریزی منسجم در راستای رفع مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم گام بردارد

علی‌اکبر برزآبادی دیگر شهروند فراهانی با اشاره به انتظاراتش از شورای شهر گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، این مهم هم باید در اولویتشورای شهر باشد و زمینه توسعه اشتغال و تولید را در شهر فراهم کند.

وی افزود: شورای شهر باید به عنوان اتاق فکر مدیریت شهری برای برنامه ریزی منسجم برای توسعه شهری باید عمل کند و به مردم خدمت کند.

براساس کارآمدی و توانایی افراد در زمینه مدیریتبه نامزدها رای بدهیم

فراهانی، با اشاره به وظایف شورای شهر گفت: انتخابات شوراهامعمولا سیاسی نیستو کسانی باید به آن وارد شوند که در یک یا چند موضوع درحوزه شهری توانمند باشند؛ از جمله فرهنگی ،عمرانی،شهرسازی و...

وی افزود: به واسطه این انتخاب اداره امور شهرمان اعم از پاکیزگی، روشنایی و سایر امور خدمات رفاهی، تاسیس و سرپرستی کتابخانه ها، موزه ها، مرمت مساجد و مدارس و..، همکاری با حکومت در راه‌اندازی نمایشگاه ها و میادین، باز شناسی ظرفیت های بنیادین شهر و اداره اموال و سرمایه هایی که متعلق به شهرمان است را بهاین افراد می سپاریم.

فراهانی افزود: شورا و شهرداری ها به معنای مدیریت شهری و شورایی است و باید بر اساس توانایی ها و کار آمدی های افراد در شوراها به نامزدها رای داد.

منتخبین مردم از تصمیمات مقطعی و جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند

شیرین آبادی دیگر شهروند فراهانی با اشاره به انتخاب اصلح گفت: یکی از شروط اصلی خدمتگزاری صادقانه به مردم پرهیز از تمایلات جناحی و حزبی است، توجه به نیازها و دغدغه‌های شهروندان باید از برنامه های کاندیدای شورای شهر و روستا باشد.

وی افزود: یکی از بزرگترین انتظارات مردم از اعضای شورا انتخاب شهرداری کارآمد و دلسوز است منتخبین مردم، از پراکنده کاری و تصمیمات مقطعی و خلق‌الساعه در حوزه‌های مختلف پرهیز کنند.

شیرین آبادی اظهار کرد: بررسی مشکلات و آسیب‌های شهر و ریشه‌یابی آنها و برنامه‌ریزی جهت رفع عقب ماندگی‌‌های شهر و تلاش برای ارتقای جایگاه فرهنگی و سیاسی شهر از جمله انتظارات مردم از شورای شهر است.

حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی وظیفه اصلی مردم است

عراقیه فراهانی یکی از جوان فراهان گفت: وظیفه شرعی هم ما شرکت در انتخابات است و مردم فراهان هم همچون گذشته، حضور پررنگی در انتخابات ۹۶ خواهند داشت.

وی افزود: آگاهیو بینش مردم در خصوص وظایف و اختیارات و حوزه کاری شوراها این امکان را بوجود می‌آورد تا مردم آگاهانه‌تر افرادیذیصلاح و متخصص را برایدر دست گیریسکان هدایت و راهبریشهرها و روستاها انتخاب کنند.

فراهانی تصریح کرد: انتخابات شورای شهر فرصتی است تا مردم با انتخاب تخصصی خود، سطح انتظار و توقع خود را از شورای شهر و روستا نشان دهند، از نوع انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم نیز می توان به سطح آگاهی و شناخت آنها پی برد.

وی افزود: انتخاب درست اعضای شوراها در یک شهر نتیجه احساس مسئولیت بزرگان جریانهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی شهر است.

شهروند فراهانی خاطرنشان کرد: اگر این بزرگان به وظیفه و مسئولیت خود بدرستی عمل کنند و بخوبی از عهده راهنمایی و ارشاد مردم برآمده و وظایف خطیر آنها را در انتخاب شوراها متذکر شوند، مردم نیز با تبعیت و همراهی با آنها در انتخاب درست خود به این خیرخواهی آنها پاسخ مثبت خواهند داد.

رهبری معظم انقلاب همبر انتخاب کاندیدای اصلح بارها در منویات خود اشاره داشتند و فرمودند؛ «مردم باید با چشم باز در این صحنه‌ى مهم حاضر شوند و ان شاءاللَّه خداى متعال کمک کند و دل هاى مردم را هدایت کند تا فرد با کفایت، شجاع، با اخلاص، داراى روح مردمى، شاداب و با نشاط، مؤمن به هدفها و ارزشهاى انقلاب، مؤمن به مردم، مؤمن به نیروى مردم و معتقد به حق مردم را انتخاب کنند.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی – ۱/۱ ۸۴ )

حال به عنایت به رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخاب فرد اصلح و ویژگی های آن، امیدواریم که بتوانیم با عمل به رهنمودهای ایشان و با استعانت از خدای متعال و عنایت حضرت ولی عصر(عج)، با حضور پرنگ در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگ زرینی دیگر در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود