Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-04@04:00:57 GMT

۳۰۰ کارخانه لبنی سال ۹۵ تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۱۹۵۸۸

۳۰۰ کارخانه لبنی سال ۹۵ تعطیل شدند

محمد رضا گنجی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین» با بیان این که صنعت لبنیات تا کنون هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکرده بیان داشت: با توجه به این که هزینه های تمام شده تولید محصولات بالاتر رفته است لذا به سازمان حمایت پیشنهاد افزایش قیمت را داده ایم و منتظر بررسی این سازمان هستیم که ببینیم تا چه درصد می توانیم قیمت را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش بینی بنده این است که با توجه به بالا رفتن حقوق کارگری و دیگر هزینه‌ها قیمت لبنیات حدود 10 درصد بالاتر برود که شامل ماست و شیر و پنیر خواهد بود.وی در پاسخ به خبرنگار «نسیم آنلاین» مبنی بر افزایش قیمت برندی مانند دامدارن گفت: با مدیران این برند صحبت کردیم تا قیمت های خود را به قیمت قبلی بازگردانند و تا جایی که بنده مطلع هستم این اقدام نیز از سوی برند دامداران صورت گرفته است.مدیر عامل تعاونی‌های صنایع لبنی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه رکود موجب شده است تا مصرف لبنیات بین مردم کاهش یابد و این تا حدی به دولت باز می گردد که باید از صنعت حمایت کند تا هزینه ها بیش از این بالا نرود.وی اضافه کرد: در سال گذشته با تلاش همکاران بنده صادرات لبنیات افزایش بسیار خوبی داشت و دولت هم مصوبه ای داده که مشوق های صادراتی را پرداخت می کند اما هنوز هم حدود 120 میلیارد تومان مشوق های صادراتی صادرکنندگان لبنیات کشور علی رغم تلاش های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین خود وزیر این مشوق ها به تولیدکنندگان داده نشده است.گنجی گفت: تولیدکنندگان زحمات و تلاش های بسیاری را متحمل شدند تا توانستند در این یک سال بازارهای هدف را برای محصولات لبنی از آن خود کنند لذا چنان چه این مشوق‌ها به تولیدکنندگان پرداخت نشود لذا تولید بیش از پیش ضربه خواهد خورد.وی تصریح کرد: تمامی این مسائل در کنار موضوعاتی هم چون بدهکاری کارخانه‌ها به بانک‌ و مشکلات مربوط به خرید مواد اولیه دست به دست هم می دهد تا تولید با مشکل مواجه شود، در این مدت هم کارخانه‌های بسیار کوچک بسیار ضربه خورده و چیزی در حدود 300 کارخانه ظرف سال‌های گذشته ورشکست و تعطیل شده اند.مدیر عامل تعاونی های صنایع لبنی خاطرنشان کرد: این مشکلات زنجیروار به هم مربوط است به طوری که رکود باعث شده مردم لبنیات را از سفره خود حذف کنند و همین امر هم موجب شده تا کارخانجات هم آسیب زیادی را متحمل شوند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت