Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تولید ۹۱۳ تن پسماند عفونی درسال در این خبرداد و گفت: تمام بیمارستان های استان مجهز به تجهیزات بی خطرسازی پسماندهای عفونی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان امروز شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت روزجهانی زمین پاک در سنندج برگزارشد، به بیان مباحثی در ارتباط با مدیریت پسماند و بازیافت زباله و واژگونی تانکرهای سوخت و برنامه های امسال این اداره کل در استان پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالوحید ریاضی فر با اشاره به اینکه عمده مشکلات استان در زمینه پسماند، مربوط به پسماند عادی است، گفت: متاسفانه در استان جایگاه زباله به محلی برای تلنبار زباله تبدیل شده است و اگر این مسئله به خوبی مدیریت می شد شاهد اعتراض مردم مناطق مختلف به ویژه مریوان نبودیم.

وی ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان به عنوان دستگاه ناظر همواره مسائل و مشکلات را گوشزد و با اهرم قانونی که در اختیار دارد هم با خاطیان برخورد می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها برای مدیریت پسماند بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند، بیان کرد: از جمله مشکلات ما در حوزه مدیریت پسماند به درآمد اندک شهرداری های استان برمی گردد که از نظر مالی توانایی تامین هزینه های این کار خطیر را ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به استان خبرداد و گفت: دکتر ابتکار ۲۳ اردیبهشت به استان ما سفر می کنند و قطعا ارائه راهکاری برای برطرف کردن مشکل مذکور یکی از مسائلی است که در این سفر مطرح خواهیم کرد.

ریاضی فر به میزان سرانه تولید زباله در استان اشاره کرد و اظهارداشت: میانگین تولید زباله دراستان ۹۷ هزار کیلوگرم در ماه است و به ازای هر نفر هم به طور متوسط در سال دراستان ۹۳۴ گرم زباله تولید می شود.

وی سرانه تولید زباله در شهرستان سنندج به ازای هر نفر را ۸۲۰ گرم ذکر کرد و افزود: سرانه تولید زبانه به ازای هر نفر در مریوان هزار و ۱۸۰ گرم، در بانه هزار و ۱۶۰ گرم و درسروآباد هم هزار و ۱۶۰ گرم است.

وی با بیان اینکه مجموع پسماندهای شهری در استان ۳۴۰ هزار تن درسال و روستایی هم ۸۰ هزارتن در سال است، اضافه کرد: یکی از مسائل حائزاهمیت در مدیریت پسماند، فرهنگ سازی است و رسانه ها در این زمینه می توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ارتباط با اعتراض مردم روستای عصرآباد به محل دفن زباله شهر مریوان، بیان کرد: با فرمانداری، شهرداری و شورای شهر مریوان پیگیر موضوع هستیم و یکی از راه حل هایی این مشکل این است که شرکتی برای بازیافت زباله این منطقه ورود پیدا کند.

ریاضی فربا اشاره به اینکه صدور مجوز احداث جایگاه زباله به استان واگذار شده است، عنوان کرد: شهرداری مریوان گزارش ارزیابی محل مورد نظر برای احداث جایگاه زباله را به ما ارائه دهند مجوز را صادر خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یکی از برنامه های این اداره کل در سالجاری را مربوط به بازیافت و کاهش میزان زباله خواند و گفت: در حال حاضر استان کردستان به دلیل اینکه فعالیت صنعتی زیادی ندارد بامشکلات حادی در خصوص پسماند صنعتی هم مواجه نیست.

ریاضی فر ادامه داد: پسماند کارخانه سیمان بیجار و واحد تولیدی روغن پایه تصفیه مجدد قروه هم تحت نظارت محیط زیست به استان اصفهان منتقل می شود.

وی بیان کرد: ولی با توجه به اینکه شاهد خیزشی در رابطه با ایجاد واحدهای صنعتی و توسعه استان هستیم می طلبد برای آینده منطقه از هم اکنون برنامه مدیریت پسماند صنعتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پسماند ویژه دراستان نداریم و قرار بود در شهرستان بیجار منطقه ای به این امر اختصاص پیدا کند که با این کار مخالفت شد در حالی که احداث این جایگاه کاملا کارشناسی شده و با رعایت الزامات انجام می شود و هیچ خطری برای مردم به دنبال نخواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تولید ۹۱۳ تن پسماند عفونی در استان خبرداد و عنوان کرد: در حال حاضر ۹۱۳ تن پسماند عفونی در سال توسط ۱۶ بیمارستان استان تولید می شود.

ریاضی فر بیان کرد: تمامی بیمارستان های استان مجهز به تجهیزات بی خطر سازی پسماند عفونی هستند و بعد از انجام بی خطرسازی پسماندها به جایگاه دفع زباله مشخص شده، انتقال داده می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه