Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ايران اسلامي تصريح کرد: اينکه يک جريان سياسي فکر کند، پيروزي اش در کاهش مشارکت مردم است، با منافع ملي در مغايرت است.

به گزارش ايسنا، آذر منصوري در نشست خبري رئيس و مسئول ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ايران اسلامي اظهار کرد: از سال 92 حرکتي را آغاز کرديم با توجه به نزديکي به انتخابات ديگر حرکت مان در همان مسير امتداد پيدا مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رويکرد ما هماني است که در سال 92 آغاز شده است. ما به عنوان فردايي روشن ، سرشار از صلح ، دوستي و فردايي با افزايش گفتمان‌هاي مشترک ميان جريان هاي مختلف سياسي هستيم.
وي ادامه داد: ما ادامه گفتمان جريان اصلاح طلبي در کشور هستيم به همين دليل « امتداد» را به عنوان نماد خود انتخاب کرده ايم. طرح هايي که براي بنرهاي انتخاباتي خود برگزيده ايم نيز برگرفته از همين شعار است. اين نماد به نوعي در امتداد انقلاب و اصلاحات و حرکت آزادي خواهان و عدالت جويانه مشروطه است. شعار ما به عقب باز نمي گرديم است؛ چرا که نمي‌خواهيم با فرآيندي روبرو شويم که شرايط کشور را به پيش از سال 92 به کشاند.
منصوري گفت:‌نتيجه انتخابات براي ما حائز اهميت است؛ چرا که اگر نتيجه انتخابات خوب نباشد بازگشت به عقب محتمل است و کشور را با چالش ، مسائل و مشکلات متعددي روبرو مي‌کند. امتداد ، راهي است که از ده ها سال پيش آغاز کرديم.
وي در ارتباط با موضوع پخش مناظره‌ها به صورت غيرمستقيم گفت:‌ مناظره ها بايد به صورت زنده پخش شود؛ چرا که مناظره زنده است که مي‌تواند شور انتخاباتي را افزايش دهد. ما به عنوان حزب اتحاد مدافع برگزاري مناظره ها به صورت زنده هستيم. مناظره ضبط شده اثر پخش زنده را نخواهد داشت و به نوعي به اعتماد مردم به رسانه‌ ملي لطمه مي زند. بهترين مصلحت آن است که تمام مناظره ها به صورت زنده برگزار شود.
در ادامه اين نشست سخنگوي ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با اشاره به نقش اصلي شوراهاي شهر و روستا خاطر نشان کرد: شوراها براي تقويت دموکراسي و توسعه پايدار تشکيل شد . شوراها آمدند تا با عملکردشان مدافع توزيع فرصت‌ها در شهر و روستا در سراسر کشور باشند .به نوعي شوراها قرار بود وسيله اي براي تحقق آرمان هاي همه ايرانيان باشد. همچنين قرار بود شوراها نماد دموکراتيک انتخاباتي باشند، اما متاسفانه در سنوات گذشته خيلي از اين فرصت ها استفاده نشد و بهره کامل نبرده ايم.
وي همچنين گفت:‌ امسال بايد بتوانيم از همزماني دو انتخابات رياست جمهوري وشوراهاي شهر و روستا بهره کافي را ببريم؛ چرا که برگزاري انتخابات شوراها به نوعي مشارکت مردم را بالا مي برد. ما به عنوان حزب اصلاح طلب تلاش مي‌کنيم تا در کنار ساير احزاب در قالب شوراي عالي اصلاح طلب که حفظ و انسجامش براي ما بسيار اهميت دارد به سمت و سوي افزايش مشارکت مردم در دو انتخابات پيش رو حرکت کنيم.
اين فعال سياسي اصلاح طلب افزود: مهمترين شاخصه ها براي کانديداهاي اصلاح‌طلبان در شوراهاي شهر و روستا پاکدستي ، شجاعت ، صراحت بيان ، توان اجرايي ، شفافيت سازي و ضد رانت بودن است. بايد کساني وارد ليست اصلاح طلب شوند که به کار جمعي عقيده داشته باشند. ما از جوان گرايي و گردش نخبگان و همچنين حضور اقليت‌ها و حضور زنان در اين نهاد انتخابات دفاع مي‌کنيم.
وي گفت:‌به لطف در نتيجه انتخابات سال 92 و 94 امروز شاهد يکي از آزاد ترين انتخابات ها هستيم. در برخي از استان ها و تهران البته افرادي بودند که رد صلاحيت شدند اما انتظار مي رود که آن‌ها با پيگيري حقوق خود اين موضوع را بررسي کنند.در نهايت ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان هر چه که باشد از آن حمايت مي‌کنيم و تلاش خواهيم کرد که تمام اين ليست در ميان مردم راي بياورد.
منصوري در بخش ديگري از اين نشست خاطر نشان کرد: يکي از مشکلات و ضايعات سياسي کشور بعد از سال 84 روي کار آمدن جريان سياسي محافظه کاري بود که با اتخاذ رويکردهايش تک صدايي در جامعه را ايجاد کرد. نتيجه حاکميت تک صدايي را در آن سالها به خوبي ديديم. مهمترين دستاوردهاي اين شرايط عدم شفافيت و تفکر عاقلانه در جامعه است.
وي ادامه داد: البته در آن طيف چهره ها و شخصيت هايي بودند که از اول دولت روحاني را قبول نداشتند اما به تدريج از آن تندروي ها فاصله گرفتند. اين طيف از رقباي روحاني و جريان اصولگرا بعد از طي شدن يک دهه روي کار بودنشان امروز مي دانند که شخصيت هايي مثل موسوي، خاتمي و کروبي تا چه اندازه به نظام جمهوري اسلامي ايران تعلق داشتند. اين انتخابات فرصت مناسبي براي به نمايش گذاشتن منش فکري عقلانيت است و رفتار انتخاباتي مناسب جريان اصولگرا ها مي‌تواند آن‌ها را به جايگاه اصلي خود بازگرداند. هر دو جريان بايد سعي کنند تا انتخابات را به سمت عقلاني شدن هدايت کنند و اميدواريم شاهد چنين شرايطي باشيم.
سخنگوي ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با تاکيد بر ضرورت افزايش مشارکت مردم در انتخابات پيش رو اظهار کرد: رهبري تاکيد کردند حتي کساني که نظام را هم قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند . نظر ايشان بر اين بود تا همه معطوف به جذب حداکثري باشند چرا که هر اندازه مشارکت مردم بيشتر باشد اعتبار نظام در جهان بين‌الملل بيشتر مي‌شود و به اهداف جمهوري اسلامي ايران کمک مي‌کند.
وي ادامه داد: اينکه يک جريان سياسي فکر کند پيروزي اش در کاهش مشارکت مردم است، با آن چيزي که از منافع ملي تعريف مي‌شود در مغايرت است. چنين رفتاري رعايت اصل اخلاق را زيرسوال مي برد ، در مقابل آن‌ها تلاش ما در جهت مشارکت حداکثري مردم خواهد بود. در جهتي حرکت خواهيم کرد که ياس و نااميدي وجود نداشته باشد به همين دليل در تمام مناطق تهران و کشور ستادهاي خود را فعال کرده ايم و براي زمان تبليغات برنامه هاي مهمي داريم.
منصوري تصريح کرد: صدا و سيما يک عامل اثرگذار در جذب مردم به سمت انتخابات است. مي‌تواند به اينکه مردم خوب انتخاب کنند کمک کند. کشور بايد به سمت هر چه انتخاباتي تر شدن فضا پيش برود. ما هم در برنامه هاي انتخاباتي و تشکيلات ستاد خود فعال خواهيم بود و مخاطبين مي‌توانند از طريق مراجعه سايت ، اينستاگرام، توييتر و کانال تلگرامي اخبار حزب را پيگيري کنند.
وي در ارتباط با رد صلاحيت شدن احمدي‌نژاد نيز گفت:‌ احمدي‌نژاد هر سال نماد بصيرت در کشور و دو دوره رئيس‌جمهور بود. طيف اطراف احمدي‌نژاد فکر نکنند با حذف او صورت مسئله فعاليت هاي اش در هشت سال گذشته فراموش مي‌شود. ما از رد صلاحيت هيچ کانديدايي دفاع نمي کنيم چرا که با اصل انتخابات آزادانه مغايرت دارد. اگر دلايلي براي رد صلاحيت احمدي‌نژاد وجود داشته بايد شفاف اعلام شود .
اين فعال سياسي اصلاح طلب ادامه داد: اگر احمدي‌نژاد در صحنه انتخابات باقي مي ماند فضايي ايجاد مي شد تا عملکرد هشت ساله اش با عملکرد چهارساله دولت روحاني مقايسه شود . او بايد جواب مي داد که کشور را چگونه تحويل گرفته در مدت رياست جمهوري اش با اين کشور چه کرده و چگونه به دولت بعد تحويل داده است.
وي همچنين يادآور شد:‌ يکي از اقدامات مهم روحاني تبديل فضاي امنيتي به فضاي سياسي بود. خانه احزاب بازگشايي شد ، گفت‌وگوها ميان جناح هاي مختلف برقرار شد، دولت مشخصا مقابل فيلتر شبکه هاي مجازي ايستاد و اينها همه دستاوردهاي اين دولت بوده است.
منصوري گفت:‌طيف تندرو از ابتداي طرح فضاي انتخاباتي به دنبال سناريويي بودند تا با رد صلاحيت روحاني هزينه گزافي را به نظام وارد کنند. فرايند حضور مردم در انتخابات هاي گذشته، اجماع نسبي اصلاح‌طلبان با بخش بزرگ جريان اصولگرا که به دنبال عادي سازي شرايط کشور بودند و مجموعه عقلانيت حاکم باعث شد تا اين سناريو به انجام نرسد.
وي در ارتباط با ضرورت رفع حصر گفت:‌بسيار سخت است که عده اي بدون برگزاري دادگاه در حصر باشند. حصر از حبس سخت‌تر است. اين اميد وجود دارد تا با تدوام عقلانيت تصميم هايي براي رفع حصر گرفته شود.
انتهاي پيام


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد