Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@20:21:06 GMT

تغییر در قوانین جوایز سینمایی گلدن گلوب

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۰۴۴۶

تغییر در قوانین جوایز سینمایی گلدن گلوب

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از این که آکادمی اسکار چند تغییر در قوانین خود اعمال کرد، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سالانه گلدن گلوب است نیز اعلام کرد دوره آتی این رویداد سینمایی با تغییراتی در چند قانون همراه خواهد بود.

در شاخه بهترین انیمشن بلند که پیش از این جایزه به یک یا دو نفر شامل کارگردان اثر و یک تهیه‌کننده با سابقه تهیه‌کنندگی اعطاء می‌شد، بر اساس قوانین جدید جایزه این شاخه به کارگردان و یا کارگردانان اثر (چندین کارگردان) ویک تهیه‌کننده منتخب اثر طبق قوانین انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا اعطاء می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطور مشابه در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی گلدن گلوب که پیش از این جایزه تنها به کارگردان اثر اعطاء می‌شد، از این پس امکان اعطای جایزه به دو یا چند کارگردان یک فیلم نیز فراهم شده است.

در قانون دیگری در شاخه فیلم غیرانگلیسی نیز فیلم‌های امیدوار به کسب جایزه پیش از این که فیلم را وارد این جوایز سینمایی کنند باید یک نمایش رسمی در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) داشته باشند و فیلم‌های خارجی که تا قبل از اول نوامبر برای این اکران اقدام نکنند ضمانتی برای دریافت زمان نمایش اختصاصی نخواهند داشت.

مراسم هفتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب روز ۷ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۷ دی ماه) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز