Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: اردوی راهیان پیروزی همزمان با سوم خرداد در خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شنبدی در جلسه ستاد استانی سالروز آزادسازی خرمشهر به تشریح برنامه‌های بزرگداشت این یوم‌الله پرداخت و اظهار داشت: 60 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان فعالیت دارند که برنامه‌های متنوعی را برای سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه شعار برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را «من انقلابی‌ام» اعلام کرد و ادامه داد: با حضور کودکان و نوجوانان، فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی به همین مناسبت در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان قصه‌گویی، معرفی شخصیت‌های شهدای دوران دفاع مقدس و شعرخوانی را از جمله برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و افزود: نمایش عروسکی و پخش فیلم از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کارگاه نشریه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی و سفالگری نیز به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان خوزستان انجام می‌شود.

شنبدی در ادامه از برگزاری اردوی راهیان پیروزی خبر داد و گفت: در روز سوم خرداد جمعی از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر استان خوزستان در قالب این اردوی یک روزه به خرمشهر می‌روند.

وی حضور در یادمان شهدای شلمچه را از برنامه‌های اردوی راهیان پیروزی بیان کرد و در همین ارتباط توضیح داد: اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در این یادمان شهدا، شهدای گمنام آرمیده در شلمچه و یادمان عملیات کربلای 5 را زیارت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه این اردو اعضای کانون در موزه جنگ خرمشهر و مسجد جامع حضور می‌یابند و از نزدیک با گوشه‌ای از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

R41468/P41362/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: متأسفانه روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که ۷۰ درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین به عنوان شعار هفته زمین پاک در نظر گرفته شده و لازم است در این هفته اقدامات اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و ترویجی انجام شود. 

وی با اشاره به پیش‌بینی جشنواره مشترکی در ارتباط با موضوعات ترویج فرهنگ محیط زیست با عنوان نامه‌ای از طبیعت، افزود: 20 عنوان برنامه در هفته زمین پاک از جمله برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، تجلیل از فعالان حوزه پسماند، افتتاح پروژه، تبلیغات محیطی، تربیون‌های نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، پاکسازی جاده‌ها از پسماند، همکاری با کانون پرورش فکری استان در سطح استان اجرایی می‌شود. 

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و  محیط زیست، گفت: 68 خانه محیط زیست  در استان وجود دارد که در هر یک از خانه‌های محیط زیست برنامه‌هایی در زمینه پسماند و زیست محیطی برگزار می‌شود. 

یوسفی بیان کرد: در سطح کشور و استان 20 درصد پسماندهای خانگی را پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند، روزانه صدها تن پلاستیک مصرف می‌شود که باید فرهنگ نه به پلاستیک نهادینه‌سازی شود، آیین نامه نحوه استفاده  از پلاستیک سال گذشته ابلاغ شد که باید اجرایی شود، متأسفانه روزانه 900 تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که 70 درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. 

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت باید از ظرفیت کودکان و نوجوان استفاده شود، از این جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان مرکزی با توجه به تجربه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست در سال 1402 و اجرای جشنواره استانی نامه‌ای از طبیعت داشت مقرر شد امسال این جشنواره به صورت ملی اجرا شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه‌نگاری آشنا می‌شوند و می‌توان ذوق کودکان در جهت حفاظت از طبیعت پرورش داد و از ظرفیت کودکان و نوجوانان  به عنوان همیاران محیط زیست در آینده بهره‌مند شویم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره نامه‌ای به طبیعت از پاییز سال گذشته کلید خورد و در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا 31 فروردین ماه امسال ادامه دارد، جشنواره در 2 بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود. 

منصوری بیان کرد: قالب آثار، نامه است که کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت نام‌هایی را خطاب به انسان‌ها می‌نویسند، تاکنون یک هزار و 409 اثر به دبیرخانه رسیده که برخی از آثار در سایت به ثبت رسیده است و برخی دیگر از طریق پست یا شماره‌های واحد ادبی ارسال شده است. 

وی ادامه داد: مهلت بارگزاری آثار تا 31 فروردین ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره در بازه زمانی 15 تا 22 خرداد ماه در هفته محیط زیست برگزار می‌شود و برای تمام گروه‌های سنی سه هدیه نقدی در نظر گرفته شده است. استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت است و امیدواریم این امر در سطح ملی ساری و جاری شود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان