Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم قبل از بر سر کار آمدن وعده هایی به مردمان آذربایجان داد که یکی از آن ها احیای دریاچه ارومیه بود، ولی مردم باید بدانند که در سال ۹۵ هیچ گونه اقدام عملیاتی برای نجات این دریاچه نشده است و حتی اعتبارات نیز در سال گذشته واگذار نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار ائل با اشاره به کاندیداتوری دو تن از دولتمردان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اخیراً موضوع دوگانه جنگ و صلح در برخی محافل مطرح شده و برخی می گویند اگر دولت یازدهم روی کار نمی آمد، جنگ در کشور رخ می داد و چون دولت آقای روحانی بر سر کار آمد، صلح شد!

وی ادامه داد: این سخنان، موهوم و بی پایه و اساس هستند، و فکر می کنم آقایان در اتاق فکر خود و در آستانه انتخابات تصمیم گرفته اند این موضوع رو مطرح کنند تا نظر مردم را به خود جلب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در شرایط جنگی نبودیم که دولتی بیاید و جلوی این جنگ را بگیرد، بلکه خود غربی ها و آمریکایی ها می خواستند تا با کشور ما وارد مذاکره شوند، همه می دانند که ایران به هیچ وجه طالب جنگ نیست ولی اگر کسی بخواهد در کشور ما آتش افروزی بکند با پاسخ قاطع و پشمان کننده کشورمان روبرو خواهد بود.

وی افزود: کشورهای غربی و آمریکایی، ۱۵ سال است که وارد جنگ در منطقه خاورمیانه شده اند و در همین جنگ افروزی هایشان نیز به باتلاق فرورفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دولت یازدهم قبل از بر سر کار آمدن وعده هایی به مردمان آذربایجان داد که یکی از آن ها احیای دریاچه ارومیه بود، ولی مردم باید بدانند که در سال ۹۵ هیچ گونه اقدام عملیاتی برای نجات این دریاچه نشده است و حتی اعتبارات نیز در سال گذشته واگذار نشد.

این نماینده مجلس دهم، افزود: بنیادی هم که به جای فرهنگستان زبان ترکی تاسیس شد، محلی برای بازهای سیاسی قرار گرفته، بهتر است مسوولان نظرسنجی و افکارسنجی بکنند تا ببینند آیا مردم از تاسیس این بنیاد رضایت دارند یا خیر.

سعیدی در پایان گفت: در طول ۴ سال بسیاری از وعده های اساسی که باید عملی می شد ولی نشده، کارنامه دولت را ناموفق کرده، همچون اتوبان سهند-تبریز، راه آهن میانه و دریاچه ای که هر سال خشک تر از سال قبل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه آغاز شد.

وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 847132 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد سازی استان آذربایجان غربی سد

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟