Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامعه پدافند غیرعامل در این استان تدوین نشده است و برای اجرای آن به 400میلیون تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، شاهرخ کناریامروز شنبه (2 اردیبهشت ماه) در نشست شورای پدافند غیرعامل استان ضمن گلایه از بی‌توجهی برخی مدیران استان به پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل در استان دارای 12کارگروه با عضویت مستقیم 65 اداره و چهار قرارگاه است که تاکنون برخی از آنها هیچ صورت جلسه به این اداره کل ارسال نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طبق قانون ادارات استان موظفند تا یک درصد از اعتبارات عمرانی خود را برای اجرای طرحهای پدافند غیرعامل در راستای مصون سازی زیرساختهای خود هزینه کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین همه ادارات استان باید برای اجرای پروژه‌های بالای یک میلیارد تومانی خود از اداره کل پدافند غیر عامل استان استعلام بگیرند که متاسفانه به جز اداره کل راه و شهرسازی در یک یا دو مورد، هیچ دستگاهی از این اداره برای اجرای پروژه های خود استعلام نگرفته است این درحالی است که سایر استانها در این زمینه خوب عمل کرده‌اند.

کناری تصریح کرد: در حوزه های مختلفی مانند گازرسانی، برق رسانی، گازرسانی، ساخت مساجد و مدارس و غیره ادارات مربوطه موظف به گرفتن استعلام از اداره کل پدافند غیر عامل هستند در غیر این صورت بروز هرگونه اتفاق در درازمدت متوجه شخص مدیر اداره مربوطه است.

وی ادامه داد: میان سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل پدافند غیر عامل استان تفاهم نامه ای برای مقررات ملی ساختمان و مبحث 21 منعقد شود. بحث خروج اضطراری در پروژه‌ها دیده نشده است در برخی موارد مدرسه یا مسجدی ساخته شده است اما به خروج اضطراری توجهی نشده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به آزمایشگاه مرجع استان عنوان کرد: آزمایشگاه مرجع استان امکانات لازم را ندارد و باید در زمینه مجهز کردن آن اقدامات بیشتری صورت بگیرد به عنوان مثال سرطان معده در استان شایع است اما تاکنون هیچ گونه گزارشی در این زمینه به اداره کل پدافند غیر عامل داده نشده است. ممکن است بعضی از فوتی ها از عوامل زیستی و بیولوژیک باشد که باید به این اداره کل گزارش تا در شورای پدافند غیر عامل پیگیری شود.

کناری تاکید کرد: همه ادارات باید فضای فیزیکی مربوط به پدافند غیر عامل داشته باشند اما متاسفانه در استان ما به جز یکی دو اداره هیچدستگاهی فضای فیزیکی مختص پدافند غیر عامل ندارد.

وی گفت: با توجه با اینکه نان از کالاهای مصرفی مهم و استراتژیک است باید در همه قسمت های استان به ویژه شهرستانهای بزرگ نانوایی سیار با سوخت چندگانه وجود داشته باشد تا در شرایط اضطراری مردم از این نظر در مضیقه نباشند.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه طرح جامعه پدافند غیر عامل تصریح کرد: همه استانهای کشور یا در حال دفاع از این طرح هستند و یا فاز دو و سه آن اجرا شده است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح تدوین نشده است.

کناری اضافه کرد: برای اجرای طرح جامعه پدافند غیر عامل در استان کهگیلویه و بویراحمد 400میلیون تومان اعتبار نیاز است که انتظار می رود از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میزان بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰شنبه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۳ به این شرح است.

دوگنبدان ۷۹.۱

دلی خمسیر ۷۸

باشت ۷۸

فیلگاه ۷۶

ماهورباشت ۷۵

امامزاده جعفر ۷۲

سوق ۷۰

امامزاده پهلوان ۶۹

برم سبز ۶۹

دیشموک ۶۸

علی کرمی دمچنار ۶۷

بوستان ۶۵.۵

دهدشت ۶۵.۴

دیل ۶۴

گنجگون ۶۳.۸

سی سخت ۶۳.۷

دشتروم ۶۳.۵

ستنگان ۶۲.۵

سرفاریاب ۶۱

سرآب ننیز ۵۸

یاسوج فرودگاه ۵۷.۸

چرام ۵۶

منصورخانی کاکان ۵۶

گنجه‌ای ۵۵.۸

درغک ۵۵

وزگ ۵۴

کریک ۵۴

تنگ پیرزال ۵۳

تل گاه ۵۳

ممبی ۵۳

تنگ سرخ ۵۱

چیتاب ۵۰

لیکک ۴۸.۸

مارگون ۴۸

جاورده ۴۷

سرآسیاب یوسفی ۴۴

قلعه دختر ۴۴

لنده ۴۳

قلعه رئیسی ۴۰

پاتاوه ۳۸.۵

تنگ رواق ۳۶

موشمی زیلایی ۳۴

سیرون شبلیز ۲۴

 

دیگر خبرها

  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد