Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:44:06 GMT

سرنوشت تیم های سقوط کننده در دستان پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۱۲۷۷

سرنوشت تیم های سقوط کننده در دستان پرسپولیس

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابت های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال به ایستگاه پایانی نزدیک و چهره تیم قهرمان مشخص شده است.در این میان تیمهای تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران به دنبال کسب عنوان نائب قهرمانی هستند و در آن سوی جدول رده بندی شاگردان فرهاد کاظمی سقوطشان به لیگ آزادگان قطعی است و تیم های سیاه جامگان و صبای قم گزینه های دوم برای سقوط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس،قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بعد از دیدار این تیم مقابل پدیده مشهد،قهرمانی خود را زودتر از پایان فصل جشن گرفتند.جشنی که تقریبا شکیل و با نظم برگزار شد و شاید به توان تنها نقطه تاریک آن را ناهمانگی برای حضور هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید سرخپوشان پایتخت دانست.

نائب قهرمان

مهمترین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر میان تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران برگزار شد که در نهایت شاگردان قلعه نویی توانستند با نتیجه یک بر صفر آبی پوشان پایتخت را شکست دهند.

تراکتورسازی 1 - 0 استقلال

ورزشگاه:یادگارامام

تماشاگر: 4 هزار نفر

گل:محمد ابراهیمی

تراکتورسازی با کسب 3 امتیاز این دیدار توانست با 53 امتیاز به رده دوم جدول صعود کند و جای شاگردان منصوریان را بگیرد.اما قلعه نویی سرمربی تراکتورسازان می داند که کار تمام نشده است و برای کسب عنوان نائب قهرمانی و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا هنوز دو دیدار سخت دیگر در پیش دارد.

شاگردان منصوریان بعد از باخت مقابل تراکتورسازی ناامید نشدند و حتی در مصاحبه های مختلف عنوان کردند که هدف اصلی آنها در لیگ شانزدهم کسب عنوان نائب قهرمانی و سهمیه مستقیم لیگ آسیا است.

دیدارهای باقی مانده این 2 تیم تقریبا شبیه هم است و تنها مشکلی در مقابل پای آبی پوشان تهرانی دیدارهای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا است.

پدیده - استقلال

استقلال - سپاهان

سپاهان - تراکتورسازی

تراکتورسازی - نفت تهران

تیم های سقوط کننده به لیگ یک

معادلات در صدر جدول لیگ تقریبا مشخص است،اما در پایین جدول معادلات کمی پیچیده تر می شود.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با شکست مقابل تیم پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر،سقوطش به لیگ آزادگان قطعی شد.

دیگر تیم های کاندید سقوط به لیگ یک فوتبال؛صبای قم و سیاه جامگان مشهد هستند.شاگردان میثاقیان که در طول فصل 3 سرمربی را روی نیمکت خود دیدند با 24 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و طبق برنامه بازی های آینده گزینه بعدی سقوط آنها هستند.

ماشین سازی - سیاه جامگان

سیاه جامگان - پرسپولیس

شاید سخت ترین دیدار سیاه پوشان مشهدی در هفته سی ام با تیم فوتبال پرسپولیس باشد.جایی که باید به مصاف قهرمان لیگ شانزدهم بروند.

به غیر از سیاه جامگان تیم صبای قم نیز خطر سقوط به لیگ پایین را حس می کند.شاگردان مرفاوی با کسب 25 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ شانزدهم قرار دارند و با اختلاف یک امتیازی با مشهدی ها با یک لحظه غفلت ممکن است به لیگ آزادگان سقوط کنند.


روی کاغذ دیدارهای باقی مانده صبای قم شاید آسان تر از سیاه جامگانی ها باشد.

نفت تهران - صبا

صبا - استقلال خوزستان

بعضی از معادلات بر روی کاغذ رقم می خورد،اما حرف های درگوشی،غیر رسمی و شنیده ها در محافل خصوصی معادلات جدیدی را رو می کند.

حرف هایی که بعید است در لیگ شانزدهم دیده شود.

در حال حاضر برخی از کارشناسان معتقد هستند که برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس احتمالا در ادامه لیگ به بازیکنان اصلی خود استراحت می دهد،تا بتواند حضور پر قدرت تری لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.این در حالی است که آخرین دیدار سرخپوشان پایتخت در لیگ با تیم سیاه جامگان مشهد است. مسابقه ای که احتمالا چهره تیم دوم سقوط کننده به لیگ یک را مشخص می کند و اگر پرسپولیس با توان کامل در این دیدار شرکت نکند ممکن است چهره تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان عوض شود!

شاگردان مرفاوی که در مصاحبه های مختلف بارها اعلام کردند،به نتایج سایر تیم های لیگ توجهی ندارند و تنها به فکر کسب حداکثر امتیاز از دیدارهای باقی مانده هستند.

شنیده ها از منابع غیر رسمی حاکی از آن است که مسئولان برگزاری دیدارهای لیگ برتر،ناظر ویژه ای را برای دیدار حساس هفته سی ام سیاه جامگان و پرسپولیس در نظر گرفته اند تا حرف و حدیثی باقی نماند.

نکته جالب اینجاست که پرسپولیس با شکست ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته بیست وهفتم لیگ برتر به غیر از قطعی کردن قهرمانی خود،باعث سقوط این تیم به لیگ آزادگان شد و در هفته پایانی هم تعیین کننده وضعیت تیم دومی است که سقوط می کند.

گفتنی است 2 تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط و 2 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند. سال گذشته لیگ آزادگان 20 تیمی بود و به همین دلیل 3 تیم بالا می‌آمدند اما لیگ یک در فصل جاری با 18 تیم برگزار شد. به همین دلیل تنها 2 تیم بالا می‌آیند و دیگر دیدار پلی‌آف نداریم. در واقع تیم‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر سقوط می‌کنند و تیم چهاردهم بدون برگزاری دیدار پلی‌آف در لیگ برتر می‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ در حالی که محمد قربانی را برای نخستین بار در این رقابت‌ها در ترکیب داشت، از ساعت 16:30 امروز (به وقت ایران) در استادیوم گازوویک مقابل دینامو مسکو رده سومی قرار گرفت.

یاران محمد قربانی که دو هفته قبل در مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روسیه با وجود گلزنی این ملی پوش ایرانی مقابل دینامو مسکو شکست خورده بودند، امروز هم نتوانستند در لیگ برتر صاحب امتیاز شوند و مغلوب شدند.

تیم فوتبال اورنبورگ در دیدار خانگی امروز مقابل دینامو مسکو با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا 26 امتیازی و در رده دوازدهم جدول لیگ برتر روسیه بمانند و نتوانند از منطقه خطر که یک پله پایین‌تر از آنها است، فاصله بگیرند.

محمد قربانی، هافبک ایرانی اورنبورگ که پیش از این در پنج مسابقه لیگ برتر روسیه به‌عنوان یار جانشین به میدان رفته و سه بازی هم در روسیه کاپ و جام حذفی انجام داده بود، امروز 79 دقیقه برابر دینامو مسکو در زمین حضور داشت.

دیگر خبرها

  • حذف پرسپولیس در یک بازی عجیب و دراماتیک
  • پرسپولیس در ضربات پنالتی باخت و حذف شد
  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو/ تراکتور به دنبال انتقام
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود