Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان- فرماندار دامغان از پایان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: با پایان مهلت قانونی صلاحیت ۶۴۰ نفر داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان تایید شد.

علی اصغر مجد ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دامغان ۶۴۳ نفر کاندیدا شدند که از این تعداد ۵۷ نفر برای شهر دامغان داوطلب شده بودند که از این تعداد ۳ نفردر حین بررسی صلاحیت ها رسما از حضور در این دوره از انتخابات انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با انجام بررسی صلاحیت ها در دو هئیت اجرایی و نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر صلاحیت ۵۴ نفر تایید و این افراد جواز ورود به فعالیت های انتخاباتی را دریافت کردند.

فرماندار حوزه انتخابیه دامغان با بیان اینکه در شهر امیریه ۱۱ نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی این شهر شده بودند که صلاحیت آنها تایید شد، از رد صلاحیت دو نفر در کلاته رودبار خبر داد و گفت: در این شهر ۱۶ نفر داوطلب شدند که در هئیت اجرایی صلاحیت این تعداد تایید و در هیئت نظارت صلاحیت دو نفر محرز نشد و صلاحیت ۱۴ نفر نیز رسما مورد تایید دو هئیت اجرایی و نظارت قرار گرفت.

مجد خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه شهر دیباج نیز ۱۸ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر داوطلب شده بودند که صلاحیت تمامی این افراد تایید شد.

وی به تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در بخش مرکزی دامغان هم اشاره داشت و افزود: ۲۷۵ نفر داوطلب شدند که ازاین تعداد ۱۰ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۲۶۵ نفر در هیئت های اجرایی و نظارت بررسی و صلاحیت یک نفر مورد تایید قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بخش امیرآباد ۲۶۶ نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی بخش شده که از این تعداد ۱۳ نفر تاکنون انصراف داده و صلاحیت ۲۵۳ نفر مورد تایید هئیت های اجرایی و نظارت این بخش قرار گرفت.

فرماندار حوزه انتخابیه دامغان با بیان اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهر دامغان شش نفر زن حضور دارند، افزود: ثبت نام کاندیدا نسبت به دوره قبل که ۵۷۸ نفر بودند از رشد۱۰ درصدی برخورداراست.

مجد اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ۲۳ نفر زن در دو بخش امیرآباد و مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مرکزی و ۱۰ نفر دیگر در بخش امیرآباد کاندید شدند.

وی از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۹ روستای دامغان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ روستا در بخش مرکزی و ۳۷ روستای دیگر در بخش امیرآباد برگزار می شود.

فرماندار دامغان اضافه کرد: در این دوره از انتخابات در بخش مرکزی به طور میانگین در هر روستا ۱۳ نفر و کمترین آن پنج نفر کاندیدای انتخابات شورای اسلامی روستایی شدند.

مجد خاطر نشان کرد: همچنین در روستاهای بخش امیرآباد نیز در این دوره از انتخابات بیشترین مشارکت در هر روستا به طور میانگین ۱۲ نفر و کمترین آن پنج نفر بوده است.

وی گفت: همه ما در راستای تحقق شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری آحاد ملت با هرسلیقه و نگاهی، حماسه ای دیگر در ۲۶ اردیبهشت خلق خواهیم کرد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با داوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس